• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

villsågärna38 skrev 2014-02-22 07:55:07 följande:

Det behöver inte betyda nåt. Du gör rätt som skiter i testen!!
    Känner igen det där Kram
    Tycker att jag mår lite mer illa för varje dag och så är det tröttheten... Den går iofs hitta många andra anledningar till, men illamåendet borde vara av graviditet tycker jag. Så det är ju ett bra tecken.
  • Jenkis
    Redan47 skrev 2014-02-23 08:30:18 följande:
    Ruvar ! Dag 3. Så nöjd!
    Grattis!!! Tummarna hårt hållna nu!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-24 10:49:34 följande:
    Varit på vul idag. Litet hjärta som slog! prel i 7+2. Så glada! Kram
    ÅÅÅÅHHHH!

Grattis! Underbart!

Då ligger du ca 10 dagar före mig då
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-24 11:56:43 följande:

Jo det gör den. Har upptäkt ma i v 13 och då hade fostret dött ca tre veckor tidigare. Hade inga blödningar och fostersäcken livmodern hade vuxit men inte fostret. Är du nojjig? Be att få ta hcg vid två tillfällen alt göra ett tidigare vul. Olidligt att gå och vänta om man tror nåt är fel. Kram
    Nja, inte så nojjig ännu. Ville bara kolla hur det låg till med tillväxten av magen. Nu är det en vecka kvar till VUL och jag jobbar helgen som kommer, så tiden kommer nog att gå.

Har ingen anledning att tro att något är fel förutom CB-digital, så jag intalar mig at jag är för hormonstinn för de där testerna
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-24 12:07:13 följande:
    Villsågärna: Grattis från mig med!

Här ruvas det och äter både salt och söt konstant men det är säkert på hormonsprutor Hcg som jag tog...lite knasig i huvudet med. Hoppas på den bästa på fred-lördag. Jag måste kolla vem kan ta Hcg-provet och progesteron bara.
    Då håller vi tummarna inför helgen då Plus
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-27 10:55:49 följande:
    Jag är så rädd att göra grav.test. Jag har gjort så många att jag spyr på hela grejen och vill helst slippa det. Jag kunde testa idag , 12 dagar efter ET med blastisar men väntar tills lördagen att jag kan gråta hemma om det inte blir något. Samtidigt har jag symptom och andra sidan icke-symptom, vet inte vad är medicin och vad är inbildning eller vad är på riktig. Hatar att ruva! Förlåt min inlägg men vill bara skrika på jobbet just nu....
    Förstår precis....
  • Jenkis
    bullenochgrisen skrev 2014-02-27 11:30:47 följande:
    Okej tack för svar :) så om vi säger så att vi fått sju ägg, räknas alla de äggen in som ett försök då eller räknas ett försök när man återinför ett av äggen? Hur lång tid kan det gå mellan försök ett och två? Ja ersättningen borde höjas, har hört att Skåne inte alls har någon brist på donatorer just pga deras höjning av ersättning. Super bra!
    Be om ett skriftligt svar från kliniken!

Då har du svart på vitt!

Det är olika i olika landsting och korsdonator behöver du förmodligen ragga till ET nr och nr tre... I praktiken får man bara en donator. Det är skillnad på pengar och donatorer så att säga.
  • Jenkis
    Redan47 skrev 2014-02-28 04:37:53 följande:
    Ruvardag 8, kunde inte hålla mig... Kissade på clearblue nu....minus/inte gravid. Vet det är tidigt...men , ja ni fattar.
    Ja, vi fattar, men du fattar också att du kanske testat lite väl tidigt? Ge inte upp ännu!
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-02-28 09:00:33 följande:
    Redan: Är det inte för tidigt än så länge men vi försöker hålla hoppet uppe eller hur? Fick du blastocysta, då borde det vara dag 12 väl?

Lillan: Oij frusen kan vara bra tecken

Jag mår illa på morgonen och måste äta frukost innan jag åker till jobbet. Jag har aldrig gjort det förut utan måste vänta 2 timmar innan jag kan äta nått. Andra sidan kan det vara prednisolon och/eller östrogen också som ökar apetiten. Jag har mensliknanden molnvärk fr o m igår vilket är inte bra tecken. Tidigare försök har jag haft detsamma innan TD och då har jag fått minus. Men illamående är ett bra tecken. 1 day to go....
    Molvärk är ett av de bästa tecknen! Skrattande Som jag tjatat om förut är en viss pirrande, kliande krypande känsla i brösten det som varit bäst för mig, men den här gången hade jag knappt något sådant. Så lite kände jag att jag trodde jag inbillade mig. Så när jag testade trodde jag det var kört, men det var det ju inte. Inte ens de säkra korten är säkra tydligen

I morgon är det din tur!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014