• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Operation är gjort men det är jätte dåligt att fick inte träffa någon läkare utan fick tjuvlyssna hur hade det gått till. Tydligen raggarn sitter så tokigt till att de inte kunde operera helt utan använde cellgift. Vet inte om jag har något kvar i höger sida utan måste vänta tills imorn. Cellgift skulle vi undvika sa kliniken i Grekland och nu hoppas jag att vi pratar om några månader och inte år. Vi har inte tid för sånt skit. Nu fastar jag pga. Blödningsrisk och operationsrunda 2 om det blir illa. Hoppas på att jag slipper op nr2.

• NinaCamilla

Sjukaste är att jag fick välja mellan pest eller kolera; cellgiftsbehandling och 50% chans att bli av med det ELLER operation och 100% chans och jag valde operation och fick BÅDA! Annars hade jag valt cellgifter eftersom det slutade ändå så. Cellgifter måste ut från kroppen och vi pratar om 3-4 mån paus men eftersom Penny ville absolut inte ha cellgifter, finns det säkert en anledning till det.

• NinaCamilla

Samma sjukhus har jag anmält till Patientnämnden i höstas när de vägrade behandla min endometrios med orden " många endopatienter behövs inga behandlingar" så att jag tror inte att jag kommer vidare. Jag får lyssna läkarens motivering imorn och kolla sen vad jag vill göra. Synd bara att det va inte samma läkare som opererade mig som vet om vår historia.

• NinaCamilla

Äntligen info! Graviditeten sitter i buken! Hur har den hamnat där är en gåta och tydligen vänligt ovanligt. De misstänker att när de stoppade in äggen har de lyckas komma utanför livmoder men vet inte. Jag såg i monitor hur de la dem in och då skulle väl alla 3 sitta där. Om cellgifter inte biter, blir det öppen bukoperation. Maximal otur!

• NinaCamilla

Tackar Redan. Du är min informationsbank. Det är så svårt att fråga allting när kan sitter med en läkare. Jag såg vad de satt embryos och i så fall borde alla 3 hamnat fel.

• NinaCamilla

Redan: Lycka till nu och håll embryos i rätt plats köp massor med mediciner från Grekland, billigare med clexane iaf. Kram

• NinaCamilla

Tackar alla för peppningen. Faran är inte över än. Bukgraviditeten är 0,1% chans så att vi får se hur det här slutar. Uppföljning på måndag och mer cellgifter. Hcg stiger. Kram

• NinaCamilla

Frk Röd: Jag köpte allt från kliniken med inköpspris och de skrev ett intyg till säkerhetskontroll. Ingen tittade på den dock men jag informerade att jag hade medicin. Gick hur smidigt som helst. Jag vet inte om recept men i Grekland brukar det gå utan nästan allt. Utrogestan ska du köpa massor om man behöver ta 4-6 per dag.

• NinaCamilla

Det går inte bra. Titthålsoperation är gjort men de kunde inte ta bort grav som sitter i bukhålen. De ger mig cellgifter nu men Hcg stiger fortfarande. Läkare skakar sitt huvud och säger: Jag vet inte vad ska vi göra! Vi får diskutera. Grekiska läkare säger att de måste göra magnetröntgen och kolla vad den sitter men det får jag inte. Hon vill oxå att de ska göra laproskopi men läkarna här hävdar att de inte kan. Det känns att jag förbli barnlös resten av mitt liv om de börjar rota och öppna min buk. Imorn ringer jag patientombud och försöker komma till en annan sjukhus. Tanken att det finns något i mig som växer i buken ger mig dödsångest. Hjälpen inte att läkaren vet ingenting! Hoppas att någon annan har glada nyheter här... Vill ha drömmen levande.

• NinaCamilla

Redan: Lycka till nu och njut varma värmen i Grekland. Jag kan rekommendera akupunktur i samband med ET som kostar 100 européns är värd varje eur. Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014