Redan47 skrev 2014-07-12 15:53:35 följande:
Jag tycker det är dålig kundvård. Riga var så oxå, typ, sorry... Inte ett ljud mer. Serum, sorry, och omtanke mm att jag ska höra av mig när jag orkar..
Visst att göra 3 ÄD försök är vanligt, av vad jag utläst på nätet.
Vi har kostat på oss dna fragm på spermie denna gång, plus isci fast det inte behövts. Och vi har haft kanske turen med fin överlevnad på embryon, 3 av 11 bortfall nu senast. Ungefär lika Riga med. Unga donatorer med god tidigare statistik.
Om du gör serum så kan du ju välja en donator med hög statistik som ett kriterium för art höja oddsen på embryo kvalité, Vilka spelar en mycket stor roll. Så det behöver ju inte va du din livmoder som brister heller. Im nu så många bortfaller... Så kanske de överlevande inte överlever en dag till.
De är en påfrestande process ivf. Så många frågor, hopplöshet, vanmakt, stress.. Kram till dig frk. röd och alla andra som jag vet läser och begrundar!
Har aldrig frågat Embio om statistik på deras donatorer, men uppenbarligen dags att göra det nu. Har heller inte tänkt på att man kan välja donator efter statistik utan tog väl för givet att alla deras donatorer har bra kvalitet på äggen annars så blir de väl inte godkända som donator från början.
På Embio så har man fått skicka in ett foto på sig själv så har de valt donator utifrån det, det har aldrig varit andra kriterier. Hur fungerar det på Serum, får man X antal donatorer att välja emellan utifrån de kriterier som man har?