Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Det blir det säkert!!!! Räcker ju med ett guldägg Håller tummarna!!! Kram
Supergrattis Jenkis!! Vi håller tummarna nu Kram
Såg att ni skrivit om KUB. Vi har haft en annan syn på det.. Gjorde Kub första gången när jag var gravid med egna ägg. Eftersom jag då var över 35 så valde vi att göra testet. Tyvärr visade det sig då vid ultraljudet att fostret var dött. Hade inga blödningar så det var en MA och jag hade nog gått ett par veckor med ett dött foster i magen. De gånger jag varit gravid efter det (ÄD) har vi bara en gång gått till v13 då man gör ultraljudet och då var det självklart för oss att göra KUBen. Inte pga av vad man kunde finna utan för att vi ville ha ett ultraljud till och se om fostret öht levde! Hade det visat att det funnits risk för Downs hade vi aldrig gjort abort el fostervattenprov osv. Vi hade då försökt få barn i sex år och skulle aldrig riskera graviditeten. Den graviditeten blev tillslut vår dotter och KUB:en gav jättebra odds vilket gjorde att jag började kunna slappna av litegrann och njuta av graviditeten. Vi vågade då även berätta för andra att vi var gravida. Sen kunde jag såklart slappna av ännu mer efter RUL men i vårt fall har vi hellre velat ha neg nyheter så snart som möjligt. Det är ju olika vad man har för historia. Alla får värdera det utifrån sina förutsättningar men med ett ungt ägg så är ju förutsättningarna iaf väldigt bra. Lycka till alla ni som är gravida!!! Stora kramar
Jenkis: Du är gravid!!! Supergrattis till dig!! Kram
Här händer det också grejer!! Skulle fått mens för ett par veckor sen men tänkte att den strulade pga vårt fet vi gjorde i dec eller att jag hamnat i klimakteriet på riktigt den här gången. Tog ett test idag bara just in case och där står det Gravid 3+ veckor!!!! Jag är i chock, fattar ingenting!!! Suttit och stirrat in i en vägg här nu ett tag utan att fatta nåt!!! Herregud' kan det vara sant??? Mina egna ägg, hjälp jag är 42!! Oh My god...
Eller kan det vara Fetet trots allt? Nä, det är nog inte möjligt. Ska på ultraljud imorgon iaf. Då får vi se om det är nåt som pickar där inne. Bör vara i v. 7 om det är mitt egna ägg. Har bara fått missfall/MA med egna ägg tidigare så oddsen är väl inte bra direktt men orkar inte tänka så långt ännu. Oj, oj... Är fortfarande helt chockad!!!