• micke78

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hej, jag är ny i denna tråden..
    Är 35 år, amh på 0,07, så nu är det ÄD som står för tur. Vi har vald Reprofit i Tjeckien och planerat datum för att sätta in ägg är 24/2. Bara två månader kvar nu!! 

Hur tänker ni om att sätta in 1 eller 2 ägg? Har man större chans för att bli gravid om man sätter in två? Jag är själv tvilling, så jag oroar mig inte över det. Jag är osäker på vad jag ska välja och vill gärna höra hur ni tänker. 

Grattis till ni som har blitt gravid, hoppas vi andra följer efter! 

• micke78

Tack så jättemycket för svar från er båda!! 

Om (när?) jag blir gravid i februari, så får jag ändå inte så mycket hjälp av försäkringskassan ändå, tror jag. Är student och är klar med min utbildning i juni, kandidatnivå. 

Men jag lever heller fattigt en stund, än att jobba kanske 1 år och sen försöka med ÄD då, dvs vänta kanske 1,5 år till. Håller inte ut barnlängtan så mycket längre känns det som heller, vill så gärna börja leva mitt liv igen...

Jag ska ta prednisolon och blodförtunnande,  och om det är ett ägg med toppen kvalitet, så betyder det ju att det är bra chans för att bli gravid.

Det känns bra att veta hur ni andra resonerar :) Så tack för goda svar :)

• micke78
    Redan47 skrev 2013-12-22 12:30:34 följande:
    Ang blodförtunnande; tror de flesta medic med trombyl direkt efter transfer. Jag rekommenderar, vilket jag inte gjorde, att om du ska medic med östrogen, se till att få trombos prover tagna och analyserade, så du får rätt mängd blodförtunnande direkt. Detta skapade stor oro hos mig när detta strulat ordentligt. Största risken med propp är ju min egen hälsa!
    Oj, det har jag inte tänkt på! Vad jobbigt det måste varit för dig!
    Jag ska ta östrogen ja, och sen har jag  fått fragmin spruter, men också aspirin och är lite osäker på om jag ska ta båda och, det får jag fråga om när det närmar sig..

När ska man ta trombosprovet isåfall?
  • micke78

Tack så mycket igen för så goda svar båda två!! Känns så gott att det är andra här med erfarenhet som kan berätta! 
    Kram

• micke78

Grattis Irma!! 
    O grattis till andra som det har gått vägen för här:) 

En stund sen jag kikade in här, har varit sjuk en stund nu o var säker på att jag inte fick genomföra ÄD. Men nu är jag på G iallafall! Tog injektionen (med vad det nu än är) i tisdag och vi åker till Reprofit den 19:e för att göra äggdonationen.

Det är ju bara 27 dagar kvar och jag har fortfarande inte hört något om någon donator.. När fick ni reda på eran donator? Blir ju lite orolig, tänk om de inte hittar någon match o så...

Kram från mig

• micke78

Tack för svar :)

Vad nära du är Jenkis!! 

Minnah: Du är ju så nära så nära, håller tummarna! 

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014