Helisa skrev 2013-12-20 09:29:12 följande:
På måndag har det gått 2 v sedan ET.
Vad har ni fått för instruktioner angående motion? Är jympapass ok? Långpromenader? Cykling? Armhävningar? Situps? Ska vi vara extra försiktiga pga ÄD?
Jag fick beskedet "First 12 weeks it will be better avoid sport exercises to avoid any complications. Now you should be careful and take all necessary medicines in the same dosage."
12 veckor! Snacka om att bli extrafläskig och muskelsvag.
Nu gjorde jag äd i Sverige och på Huddinge sade de bara att det var viktigt att ta det lugnt första dagarna tills ägget fäst. Är som mitt nick antyder en riktig löparnörd, Tror jag höll upp med träningen i 2 veckor ändå för säkerhets skull. Sedan sprang jag och gymade som vanligt, dock kortare och långsammare sträckor och mindre vikter på gymet. Sprang fram till v. 20 innan jag började cykla istället. Cyklade och gymade hela graviditeten, var på gymet 4 dagar innan dottern föddes. Nu när dottern är 4 månader har vi precis börjat ge oss ut på turer med joggingvagnen:)
Tror det viktiga är att lyssna på kroppen och bebis sedan när du börjat känna den och göra det som känns rätt utifrån ens fysik.
Lycka till