Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Hej allihopa!
Jag kanske är i fel tråd, men har lite funderingar. Snart 40 år med 6 IVF försök i bagaget. Har aldrig lyckats bli gravid, dom hittar inget fel på mig eller maken. har fått ut färre och sämre ägg varje gång, så doktorn tycker vi borde prova äggdonation.
Sorgen över att kanske aldrig få ett barn som liknar mig har lagt sig lite..vi ska gå föräldrarutb via kommun till våren för ev adoption, har ett försök kvar (IVF) om vi vill, men har ca 10 % chans enl doktorn. Men har betalat ca 50000 för 3 försök, så vill gärna suga det sista ur det här.
Äter just nu Prasteron, i hopp om att det gör mig "fertilare". Så blir kanske ett sista IVF i slutet på januari.
Min svägerska har erbjudit sig att bli donator - dvs blir då direktdonator alternativt korsdonator. I och med att vi är "privatbetalande patienter", har förbrukat våra landstingsförsök, så är det bara på IVF i Umeå som vi kan göra äggdonation i Sverige.
Har man donator med sig, får man vänta ca 6 månader, den tiden det tar att ta blodprov på henne med 6 månaders mellanrum.
HJÄLP! Hur ska vi tänka? Jag letar med ljus och lykta efter nån som varit med om det här. ÄD i Sverige med egen donator. För och nackdelarna med direktdonator (hon donerar direkt till mig) Korsdonator (Hon donerar till nån annan, och jag får ägg från anonym)?
Finns fördelar med både och, men vill väldigt gärna höra om nån därute har lite tips och råd och kanske erfarenhet av detta.