• Lillan15

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jenkis skrev 2013-10-13 13:01:47 följande:
    Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

Här är en till...
    Väntar på Donator. Går på Fertinova i Åbo. 
  • Lillan15
    camillab74 skrev 2013-10-20 20:13:11 följande:
    Hej!
    Jag är ny här på forumet och vill gärna dela med mig och bolla med andra i samma sits som har svårt att få sitt efterlängtade barn. Gjort min första äggdonation (med min sambos spermier) nu i oktober, Fertilitetskliniken i Ballerup Danmark. 2013-10-10 sattes 2 befruktade ägg in i mig, nu på fredag 2013-10-25 ska jag ta HCG prov, är sååå nervös. Vågar inte hoppas..... har inga som helst gravsymtom.
    Lycka till, hoppas på tur! 
  • Lillan15
    Helisa skrev 2013-10-20 16:21:39 följande:
    Vi påbörjade behandlingen i fredags. Aldrig förr har jag blivit så glad över att få en spruta i baken. I slutet av november åker vi iväg för embryo transfer. Glad
    Var går ni? Hur lång är nedregleringen? Spännande...
  • Lillan15
    camillab74 skrev 2013-10-20 20:13:11 följande:
    Hej!
    Jag är ny här på forumet och vill gärna dela med mig och bolla med andra i samma sits som har svårt att få sitt efterlängtade barn. Gjort min första äggdonation (med min sambos spermier) nu i oktober, Fertilitetskliniken i Ballerup Danmark. 2013-10-10 sattes 2 befruktade ägg in i mig, nu på fredag 2013-10-25 ska jag ta HCG prov, är sååå nervös. Vågar inte hoppas..... har inga som helst gravsymtom.

Hur länge fick ni vänta på donator?
  • Lillan15
    camillab74 skrev 2013-10-20 22:01:52 följande:
    Från att vi blev aktiva på väntelistan i april så 6 månader. April -oktober, tycker att det gick snabbt jämfört med den långa väntetiden o Sverige som är minst 2 år.
    Vi ställde oss i kö 20/4-13 i Finland. Har inte hört något ännu...
    Skulle vara 6-8 mån. kötid. Längtar såå 
  • Lillan15
    Tom kartong skrev 2013-10-30 08:52:37 följande:
    Vi har gjort sex insättningar med donerade ägg från tre olika donatorer, ingen har lett till graviditet. Nu har vi två embryon kvar i frysen, ett femdagars som ska sättas in på tisdag och ett sexdagars. Jag önskar så att det fanns något vi kunde göra, men läkarna säger varje gång att vi bara ska vänta och se. Det är svårt att tro att det någonsin kommer att fungera... Vi håller tummarna för att det blir sjunde gången gillt (eller elfte totalt). Lycka till alla!

Lycka till kära du!
  • Lillan15
    Redan47 skrev 2014-02-13 15:37:46 följande:
    Villsågärna; jo det är klart det är skillnad m progestoron då...

Jag: genomförde ju UL på klinik på samui, trodde det var VUL men den hade de inte... Sp jag fick klunka i mig 1 liter vatten ich vänta totalt 1,5h innan blåsan var typ så full att jag behövde kissa, men dr höll tiden exakt enl utsago, in igen : resultat- 10mm slemhinna!!! Rekord flr mig. Passade på att ta blodprover trombosutredning ixå när jag ändå var där och det var okey för dem. Hade tänkt göra det på sjukstugan en mindre ö, men insåg väl på kliniken att proverna förmodligen ändå skulle skickas dit jag var. Nu väntar jag svar på dem. Riga glada för bra resultat ich samtliga immun o trombos prover bra som togs jan. Nu är Riga inbokat den 19e provtagning , 20e FET. Så vi åker bara hämtar bil o kläder vänder tillbaka t Sthlm - båt över till Riga! Det gäller bara vara effektiv!

Jag är så glad för din fantastiska lycka!!!!
    Då har vi FET samma dag! Nu måste det funka Solig bara embryona överlever upptiningen, är så rädd för det
    Sätter ni in 2? Vi gör det om 2 klarar sig.
  • Lillan15
    NinaCamilla skrev 2014-02-25 11:31:34 följande:
    Redan: Tackar. Jag blev förvånad när hon frågade var har jag gjort äggdonation och när jag sa i Grekland, sa hon att man måste gå in till vecka 10. Försökte förklara att jag är en riskpatient men fick knappast nån genhör. Mina gyn kontakter är lite si och så, speciellt när man gör äggdonation i Grekland. Till VC har inte sagt att jag använder clexane och kortison eftersom de tror inte på sånt. Mina gyn kontakter vill inte skriva vissa mediciner eller ta alla blodprover känns det som. Det känns bara en evig kämpe mellan olika läkare, olika instanser och sedan blir man ifrågasatt varför åkte vi till Aten. Blir bara så trött ibland. Men skönt att veta att det finns folk som ni har fått hjälp av.

Kram och lycka till! Åh va spännande... känner du något?
  • Lillan15
    NinaCamilla skrev 2014-02-27 21:12:16 följande:
    Tackar alla! Jag trodde att jag va den enda som inte ville testa skönt att höra att det finns flera som tycker att ruvartiden är mardröm. 1,5 dag to go...

Här är en till som hatar ruvartiden! Dag 7 idag. Är det bara jag som är frusen, spänd i kroppen, känner mig stressad. Sendrag. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Lycka till! Du har ju 3 st. embryon i dig Flört
  • Lillan15
    bullenochgrisen skrev 2014-07-06 12:54:06 följande:

Håller tummarna! Vilket försök är du på? Hur kommer det sig att man inte väljer Finland som alternativ då försäkringskassan täcker? Nyfiken nybörjare :) månaderna minskar sakta. Vi väntar på vårat första försök på ks huddinge. Troligtvis hösten sa barnmorskorna på rmc, så vi siktar in oss på Oktober. 3 månader kvar! Känns som att tiden går sååå sakta!!

FK ersätter långt ifrån alla som ansöker om ekonomisk hjälp via dem. Vi har fått avslag. Har nu överklagat till FV rätten.
  • Lillan15
    bullenochgrisen skrev 2015-02-17 21:47:46 följande:

Vår lilla flicka vinkar Hej :)

Grattis! Fortsätt shoppa, hihi... såå kul.
    Vi har fått vår lille son nu. Han är bara såå fin och gullig Nalle 
    1 av 5 befruktade ägg överlevde

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014