Inlägg från: körsbär01 |Visa alla inlägg
  • körsbär01

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Defeateris skrev 2014-03-31 22:50:14 följande:
    Tja, ryggen börjar protestera nu, vilket nog beror lika mycket på magen som på att jag inte tränat sedan i september och nu börjar väl musklerna jag hade byggt upp att försvinna.. =( Kommer vara lååååång väg tillbaka efter förlossningen känner jag.

Jag köpte ju ny BH eftersom mina boobs växte ett par storlekar i början.. Men nu är den också för liten. Köpte en amningsBH på Lindex som kändes skön när jag köpte den, men nu när jag använder den är den inte alls så skön.. =( Imorgon ska jag in i en riktig underklädesbutik och köpa en ny, väl  utprovad.. SportBHn köptes nämligen samtidigt som den första BHn så den är också lite liten.. =)
    Jag var med på lindex och testade amningsbh, men ingen satt bra på mig. Funkar säkert för mindre byst, så det va inget för mig alltså :P Va också i en riktig Bh affär förra veckan och  där hittade jag 2 st kanon sköna amningsbh:ar. En som ser ut som en vanlig bh och en som en sport bh (skönt på natten sa dom) Svindyra men får ju vara värt det när jag inte hittar rätt storlek nån annan stans ^^ Hoppas du hittar nått bekvämt med
  • körsbär01
    Defeateris skrev 2014-04-01 18:12:16 följande:
    Jag hittade BHar på Change.. Den som nog egentligen var skönast valde jag dock bort eftersom den kändes så himla tantig.. =( Blev en lätt vadderad BH som satt riktigt skönt ändå - kändes hundra gånger bättre än den jag har nu. Dock rekommenderade expediten mig att INTE köpa amningsBH förrän max tre veckor innan BF, eftersom brösten förändras så mycket, helst skulle man köpa dem senare när amningen faktiskt kommit igång.. Så jag köpte en vanligt BH och så fyra mamma/amningslinnen på H&M istället.. Awesome!

jaha oj vad olika de säger. Jag fick info från expediten att det är ok att köpa amnings bh någonstans mellan 6-8 veckor innan bf. Men har ju två nu så då kan jag ju vänta med att köpa nån mer till amningen kommit igång ska oxå köpa amnings linne tänkte jag, inbillar mig att det är skönt att sova i då jag gärna vill ha nått på mig i sängen :P
  • körsbär01
    Nawifa skrev 2014-04-02 11:27:03 följande:
    Vecka 33+2 på förlossningen, vattnet har nu gått helt och värkarna kommer och går. Läkarna tror att det blir förlossning inom kort så nu väntar vi och ser, inget blev som vi tänkt men vi tar det för vad det är och snart är vi trebarnsföräldrar

Lycka till hoppas allt går bra!!
  • körsbär01
    Nawifa skrev 2014-04-03 21:21:34 följande:
    Hej tjejer då var man trebarns mamma! Idag i vecka 33+3 föddes hon med akut kejsarsnitt pga placentaavlossning. Allt gick bra och hon är stor och pigg, väger 2800 gram och är 47 cm lång.

Åå men harregud vilken sötnos! Massa grattis och vad skönt att allt gick bra. Bra storlek på henne ändå :) all lycka till
  • körsbär01
    Defeateris skrev 2014-04-07 15:36:42 följande:
    Hmm.. Jag tycker att det ser ut som om magen krympt den senaste veckan.. Skumt..

jag tror oxå att din mage har sjunkit lite!
  • körsbär01

Jag har i många veckor haft väldigt ont i ryggen, inte på dagen när jag är i rörelse utan kommer på natten. Det strålar längs hela ryggen och kan ta timmar att somna om efter "kissepauserna" nattetid. Någon mer som känner av ryggen, tips tas gärna imot för att lindra? testat att bulla upp med kuddar, ha amningskudden som stöd om magen men märker ingen skillnad. Tjingeling

• körsbär01
    snorkan skrev 2014-04-07 22:23:15 följande:
    Inget som är långvarigt, men ibland när jag ligger på rygg, så känns det som jag får en kniv i ryggen, några sekunder.....sedan går det över, och så kan det komma och gå några gånger, sjukt ont! Antar att det kommer någon nerv i kläm

Med funderat på om det kan vara någon nerv som är i kläm, ska höra med min bm på fredag. Usch å fy, nej så hugger det inte till så det känna som knivar. Detta är att det strålar i hela ryggen som vägrar ge med sig medans man ligger ner. Tur de inte är så jätte lång tid kvar
  • körsbär01
    Wimsy skrev 2014-04-13 18:43:52 följande:
    Idag har vi kört tvättrace av alla kläder *phu* - har visst köpt på oss en del...

Vad mysigt enligt mig, älskar att hålla på å pyssla å greja till bebisen
  • körsbär01
    Kurrydutt skrev 2014-04-16 00:13:54 följande:
    Vart hos bm igår och hade sf mått på 38. Är i v 38 (37+1). Slemproppen har börjat lossna o bebis är fixerad. Känns som han kan komma när som nu :)

åå vad spännande!!
  • körsbär01
    Erika 146 skrev 2014-04-20 20:17:35 följande:
    V.35 idag, dragit på mig en del vätska nu då mina fotknölar knappt syns. Ont i hälar och kramp i skinkorna när jag går och har i några dagar haft mer tryck neråt, hoppas bebis börjar gro in sig för fixering :)

Fin mage! Mina fötter är oxå så svullna nu efter påskens fina väder! Lite läskigt med prinskorvs tår
  • körsbär01
    Erika 146 skrev 2014-04-22 20:44:52 följande:
    Tack! hihi ja mina är med som prinskorvar ^^, får även spola händerna i kallvatten mitt i natten när jag är uppe på toa... De är så svullna att de ömmar när man knyter dom :-P

Idag har jag och mannen storstädat och du kan ju tänka dig hur händer och fötter såg ut efter de! Fick nästan inte av städhandskarna haha

Nu är det rent och fint och lätt att hålla efter tills liten vill titta ut :)

Usch då, mina fingrar har som tur är inte svullnat så mkt än! Åå så skönt att ha det gjort, när har du bf?

Tycket jag städar nästan jämt, men har hund å katt så blir hårigt på en gång tyvärr ^^
  • körsbär01
    förväntansfull2014 skrev 2014-04-30 16:31:51 följande:
    Varför ser jag inga bilder längre:( Nån annan som har det likadant?

Jag kunde inte de i morse heller. Loggade ut, öppnade nytt fönster i mobilen och började om. Då funkade det igen :)
  • körsbär01
    förväntansfull2014 skrev 2014-04-30 19:19:29 följande:
    Testat de osså, funkar ändå inte:(

Kan du välja mellan mobilsajt och standardsajt här på familjeliv? Jag kan bara se allt med standardsajt
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!