Inlägg från: lillarnold |Visa alla inlägg
  • lillarnold

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

V 24+2 + ca 5kg.. Ser så nätt ut på bilden men känner mig gigantisk haha.. Det är skönt att det iaf framgår att det är bebis och inte för många semlor i magen. Ser nog större ut i kläder tror jag. Och typ när jag sitter ner :p

• lillarnold
    Högskola skrev 2014-02-10 10:51:02 följande:
    Iaf för egen del och för många anda å så har vi ju både mage och "mage" eller va man ska säga, så de kanske inte är så konstigt att din ser mindre ut när de bara är "en". Flört

Förvisso ser min liten ut å men de är nog mer för att knoddis har pressat in sig väldigt långt bak mot ryggen, så det som syns utåt är nästan mer den "vanliga magen" som tryckts ut Tungan ute
    Ja precis, jag har verkligen mått superdåligt fram tills några veckor sedan pga av att folk inte kunnat se om det är semlor eller bebis i magen. Men nu så klär jag mig så uppenbart så om någon missar det så tänker jag inte ens blir sur. Det känns som att magen varierar supermycket i storlek från dag till dag. Men jag är inte orolig för det är fullt ös inuti den och den lille har även lyckats hitta några sköna punkter när det känns som kroppen ska gå i två delar haha.. Sambon brukar ligga med huvudet på magen på kvällarna och för nån dag sedan fick han en rejäl kick mot örat, så nu är det ju kul på riktigt Skrattande
  • lillarnold
    Snowsee skrev 2014-02-19 12:08:46 följande:
    V 30, hur ska jag kunna bli större?? 

Tycker magen ser helt lagom ut ;) Mysmage liksom. 
    Själv har jag börjat få "vad stor du är" kommentarerna, skit kul.. not

Har ingen dagsbild att bjussa på men får fixa det senare. 
    Tror det är viktigt att komma ihåg för sig själv att alla magar växer olika. Det är det jag tänker på när jag känner mig gigantisk iaf. Och framför allt när jag bli jämförd med andra. 

• lillarnold

Det sa poff!! Har haft ont och mer eller mindre konstant "mensvärk" senaste 1.5 veckan. Bm trodde bebis låg och tröck på nerver.. Fattar inte att den ska växa i 3 månader till, helt galet. Den lille har lugnat sig rejält där inne dock men var hos bm i tisdags o hjärtat tickade på så fint så har valt att inte kolla upp det närmare än.. Idag v 26+3

• lillarnold

Alltså den här appen är ju helt värdelös. Ja ja, det framgår kanske vad som är magen iaf Flört

• lillarnold
    Erika 146 skrev 2014-02-21 09:21:42 följande:
    Har hört/läst nånstans (länge sen nu) att man ska ha koll på bebisen genom att känna av om den rör sig mindre eller nåt. Kommer ju inte riktigt ihåg hur det var men från när ska man det och vad menas med mindre? Tycker det är lite olika dag till dag...
    Jag frågade min bm ungefär exakt samma sak och hon sa att man lär sig att känna igen vissa mönster typ att bebisen är vaken på kvällen eller efter maten eller nåt. Hon sa att om man upplever att den rör sig mindre så ska man kanske tänka lite extra på det vid dom tillfällena man brukar känna och typ om hela din kropps sprids med känslan att det är något som är fel så ska man ringa. Men oftast så kan det vara att man för dagen eller veckan har haft mycket annat för sig och då tänker man inte på det. Sa hon iaf. Så jag har bara noterat att det är en lugnare bebis men känner ingen oro för jag känner fortfarande av henne tillräckligt (tycker jag). 
  • lillarnold

Jag brukar tilltala magen kompis eller lille vän. Vi väntar en flicka och jag trodde att det skulle göra så jag kunde säga hon eller henne men det känns fortfarande jättekonstigt. Så jag kör på bebis och kompis för det mesta. Börjar försöka säga hon/henne lite mer, men det känns konstigt. Min sambo däremot, säger lill tjejen, hon/henne eller Annie som är det planerade namnet. Verkar ha hjälp honom mycket mer än mig att få veta :P Jag trivs så bra med en liten kompis i magen, får bli bebis när hon behagar titta ut om en tre månader si så där.. Däremot stör jag mig gärna på när ovetande eller bekanta säger han till magen haha. Det är ju en tjej, hallå ser ni inte det liksom.. Vet inte hur min gravida hjärna funkar alltid.. 

• lillarnold

Vi tog en helsingforskryssning och tjockare på oss rejält haha.. Gick även på en ansiktsbehandling och det var typ det skönaste jag gjort någonsin :p

Efter buffén såg vi ut så här v 27+5 (min karl spänner dock ut sin mage allt han kan och lite till haha)

• lillarnold
    Snowsee skrev 2014-02-28 20:07:50 följande:

Häromdagen sydde jag ett skötunderlägg till skötväskan också. :) phplZzo0C53664.jpg

Vilket härligt, något sånt kanske man skulle roa sig med en helg :)
  • lillarnold
    Baby Doll skrev 2014-03-05 12:11:51 följande:
    Jag är i vecka 30 + 0 idag med 6:e barnet :)

Gått upp ca. 10 kg hittils. vilken vecka är ni på och hur mycket har ni gått upp?

www.mybabydolls.blogg.se
    Här ligger jag ca + 7kg räknat från inskrivningsvikten. Gick dock ner lite innan inskrivningen. Men det känns okej fast ändå alldeles för mycket (jag är mentalt svag för viktuppgång).. Är i v 28+2
    Antar att jag bär flickan i magen som en typisk  "flickmage" för det är magen, rumpan och låren som blir större Tungan ute
  • lillarnold

Dom påstod på jobbet igår att det börjat synas rätt ordentligt nu, no shit kände jag.. :D

V 29+1

• lillarnold
    körsbär01 skrev 2014-03-19 11:55:03 följande:

Skönt, njut lite extra utav det!:) det är så konstigt hur olika det kan vara. Jag var normalstor enligt mig själv innan jag blev gravid, 168 cm å 66 kg. Fick min första bristning på magen runt v12 och brösten redan v8.. :/ och jag har en mini mage fortfarande så måste va gener eller hormonet för så "liten" mage jag har fortfarande borde huden ha räckt ;P
    Bristningar är hormonellt och genetiskt i bindväven.. Jag fick bristningar som tonåring men har inte fått några nya än men dom gamla syns lite mer. Så jag hoppas på att klara mig :) I vilket fall så bleknar dom ju efter o försvinner nästan helt (iaf mina). Glad
  • lillarnold
    körsbär01 skrev 2014-03-19 12:49:43 följande:

ja jag tror med att det kommer blekna så är inte så orolig :) Dom finns ju där för att jag är gravid å väntar något stort, men kan inte säga att jag tycker det är så snyggt men hel lila bröst ;) men men det är värt det tusen ggr om! Ok hoppas du klarar dig hyfsat :)
    Nej rent skönhetsmässigt är det ju inte direkt det man är ute efter nr 1 ;) Jag kör på att oljan hjälper mig mentalt mot bristningar hehe
  • lillarnold
    Olinda skrev 2014-03-24 16:35:23 följande:
    Är det fler än jag vars bebis sparkar mest ut på sidorna
    Kan det betyda att de ligger i säte?
    Jag känner nästan bara rörelser mot vänster sida, senast hon bm trodde hon att bebis låg med huvudet upp mot höger, så ryggen mot höger då. Får se när den behagar vända sig neråt, åker fortfarande runt lite i nån vecka till förmodligen :)
  • lillarnold

10 veckors skillnad på ett ungefär v21+? - v31+5. Lite skillnad iaf, de jag träffar som har barn säger att min mage är liten/normal de som inte har barn säger stor. Antar att man ändrar uppfattning av erfarenheter.. Känner mig alldeles lagom iaf :D

• lillarnold

Grattis till bebis, så mysigt!! Kommer nog kännas som en lång väntan när den börjar trilla in bebisar och vi har inte bf förens 25 maj hehe..

Men här hemma har kaninen tagit över större delen av boandet, hon är skendräktig och har spenderat hela morgonen med att hålla mig vaken och se till så bebisarna (som tyvärr inte finns) ska ha en bra plats att landa på. Den andra kaninen är inte välkommen in i vardagsrummet längre där buren står. Vi hoppas det ska gå över snart, tycker så synd om henne :/ 

Själv ska vi ha dejtnight med middag och bio ikväll så väntar bara på att sambon ska komma hem nu :D
  • lillarnold

Börjar bli en fin rund snart kanonkula. V33+4. Magen blir större men jag blir överlag lite mindre så jag är nog ändå rätt nöjd med det hela än så länge :p

• lillarnold

Det växer på rätt bra tycker jag, skiljer 3 veckor mellan bilderna. Börjar bli rätt otympligt kan jag tycka, men ändå överlevbart, får se om den katastrofväxer nå mer sista veckorna nu. Höger bild v.33+3-ish vänster v.36+1. Haft en himla massa mensvärk och stickningar down under så jag hoppas ändå bebis håller sig där inne ett tag till. Svårt att jämföra med något när det är första barnet :) +12kg sen inskrivningen 

Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!