Hjälp! Sömn, 16 månader
Åh en tråd jag vill var med i! HEEEEJ!!! Och pepp till er alla! Här är en till :(
Sonen bli 1,5 på julafton och vaknar varje natt, i bästa fall en gång och som vanligast tre-fyra ggr. Ibland räcker det at säga att man är där och ge napp/nalle och så lägger han sig och sover igen, ibland VILL han upp och till oss. Han sover i spjälsäng tyvärr fortfarande vilket är alldeles för trångt så jag lever på joppet att juniorsängen ska bli bra. Måste bara få till en bräda så han inte trillar ur! tar emor bara att försöka få honom till eget rum då jag tänker att det blir ett h-ete att springa dit på nätterna...men å andra sidan hoppas jag på att han ska sova mer ostört där...
När han var liten somnade han själv vid sex utan bekymmer. Det gick över vid åtta mån då han skulle öva på att stå och gå i sängen. Nu söver vi honom i våran säng och tack och lov så har det senaste två månaderna blivit bra igen! Vi läser lite bok, säger att nu är det natt och så släcker vi. Han lägger sig och det tar ett tag att somna men det går bra. Oftast bryr han sig inte så mkt om att vi är där utan han somnar ändå. Efter ett tag lägger vi ner honom i sängen och han vaknar inte av detta.
han somnar vid sju-halv åtta och det är ju guld MEN han vaknar numera 04:45, PUST! Ett tag sov han till halv sju men det har han tydligen glömt hur man gör! Han får mat och så däckar han igen mellan sju och halv nio ca och sover sedan på em mellan ett och tre ca. Morgonsovningen är ju typ en del av det han missar på natten. När han sov till halv sju så behövde han inte sova på morgonen längre. han har haft en enorm mammaperiod med separation och dessutom inskolning ovanpå detta och nu får han dessutom lite fler tänder såg jag, så det bidrar nog till nattliga gnället.
Om jag får gnälla så är det för at tman blir så förbannat utsliten! När jag är hemma med honom sover jag när han sover, annars skulle jag gå under! Tyvärr så vaknar ju inte sambon EN ENDA GÅNG på natten. Så snart måste jag ta nätter ngn annan stans så han får ta lite uppvak...zzz...
Någon som har ngt tips så mottages detta tacksamt! Massa pepp till er tröttisar där ute!