Små barn umgänge. Våld!
Anonym (Mamma) skrev 2013-10-10 23:02:22 följande:
Hej! Jag känner mig grymt besviken på Sverige och vårt samhälle. Jag önskar få råd och tips och erfarenhet över min situation. Mitt barn som är ca 1 1/2 år har inte träffat sin pappa på lite mindre än ett år. Min fd har knappt visat intresse för att få träffa honom. Under den tiden vi levde ihop har han inte ängnat vårt barn någon tid så att en bra relation har kunnat byggas upp. Jag var utsatt för våld som trappades upp något fruktansvärt och vårt barn har sett detta o farit illa och har sviter ifrån det fortfarande. Min fd har heller inte behandlat min son schysst. För ett tag sedan gick min fd till advokat vilket jag blev chockad över. Han vill nu ha umgänge och vi har varit på en muntligt förberedelse. Jag känner mig maktlös och har svårt att föra mitt barn talan och skydda honom från den person han är rädd för. Pratat med flera myndigheter men det känns som om ingen kan göra något för oss. Trots att dom här två rättsfallen hör ihop så kan fallen gå parallellt. Det är inte förrens det finns en dom som det förändras. Det är sjukt att Sverige inte tänker på barns säkerhet i större utsträckning. Några andra i samma sits som kan berätta hur mycket tid den andra parten fick i form av umgänge? Hur snabbt trappades det upp? Någon som haft umgängesstöd?