Små barn umgänge. Våld!
Anonym (Mamma) skrev 2013-10-11 21:01:55 följande:
Jag tror inte jag har gjort mig förstådd här. Jag ville inte berätta allt här kanske men så här ser det ut. Våldet är polisanmält, det pågår en utredning. Min son har varit utsatt för som bevittnat våld och har vid ett tillfälle kunnat dött. Min son är väldigt restriktiv med män och rädd och gråter vid höga röster/ljud. Vad jag menar är att man inte är restriktiv eller lyssnar in den person som levt med barnet. Dvs ta det säkra för det osäkra. Umgänget kommer att bli bevakade men har dömts till att vara väldigt generösa. En boende, umgänge, vårdnads utredning kommer att göras. Jag vill gärna få information om andra i samma sits som kan ge mig råd eller bara stöd genom att berätta sin historia eller hur jag ska gå tillväga för att få mitt barn att inte börja må dåligt igen och att umgänget ska bli så lite som möjligt eftersom min fd vägrar att sökaNej, hur skulle det se ut om den som haft barnet boende hos sig, och som nu vägrar umgänge, också är den som får bestämma om det ska bli umgänge eller inte? Så kan man inte ha det.
"Bevakade?" Du menar inte att barnet kommer att få kontaktperson?
Varför vill du begränsa umgänget om barnet ändå kommer att kunna vara trygg med sin pappa i kontaktpersonens närvaro? Det har jag svårt att se.