• LunaLunatic

Trashigt namn?

En kompis skrev idag på Facebook att Melizzah-Li är "trashigt". Håller ni med?

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Svar på tråden Trashigt namn?
  • Lejonmamman01
    LillGris skrev 2013-10-13 17:10:57 följande:

Z is the new s! Jag funderar på att byta från Sonja till Zohn-ya.

Haha! Jag känner i och för sig en tant som bytte från Sonja till Sonya, och hon var inte ung heller när hon gjorde det - i 45-årsåldern. Hon är just så självcentrerad och bekräftelsesökande, som man kan tänka sig...
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-13 14:51:33 följande:
    Skulle det vara så farligt då ?

Kanske inte, men det är ju alltid onödigt om det blir förväxlingar. Precis som med könsambivalenta namn.
  • fluu
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-13 18:56:05 följande:

Kanske inte, men det är ju alltid onödigt om det blir förväxlingar. Precis som med könsambivalenta namn.
    Jag gud vad hemskt det skulle vara om någon trodde att jag var kille eller asiat...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LillGris
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-13 18:54:19 följande:
    Haha! Jag känner i och för sig en tant som bytte från Sonja till Sonya, och hon var inte ung heller när hon gjorde det - i 45-årsåldern. Hon är just så självcentrerad och bekräftelsesökande, som man kan tänka sig...

Haha men liksom, varför? Jag kommer aldrig förstå..
  • LillGris
    fluu skrev 2013-10-13 18:57:00 följande:
    Jag gud vad hemskt det skulle vara om någon trodde att jag var kille eller asiat...

Eller, och håll i dig nu, kille OCH asiat. Värre kan det knappast bli!!!!
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-13 18:57:00 följande:

Tja, om personen står och väntar på en asiatisk kille på flygplatsen, när det är dig som han ska möta, så kan det ju bli lite småjobbigt... Obestämd

Har du inte sett avsnittet i Solsidan, som handlar just om det..? Att en av männen (han den rikare och äldre) skulle bjuda in en söt tjej som hette Kim - och så var det en asiatisk man som dök upp på tröskeln! Då var det typ dukat med hjärtan och röda rosor överallt, och den asiatiske mannen blev förbannad, för att svensken trott att han var homosexuell (som han uppfattade situationen). 
  • fluu
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-13 19:40:18 följande:

Tja, om personen står och väntar på en asiatisk kille på flygplatsen, när det är dig som han ska möta, så kan det ju bli lite småjobbigt... Obestämd

Har du inte sett avsnittet i Solsidan, som handlar just om det..? Att en av männen (han den rikare och äldre) skulle bjuda in en söt tjej som hette Kim - och så var det en asiatisk man som dök upp på tröskeln! Då var det typ dukat med hjärtan och röda rosor överallt, och den asiatiske mannen blev förbannad, för att svensken trott att han var homosexuell (som han uppfattade situationen). 
    Jo, jag har sett det. Fredde ville göra sin FRU lite svartis eftersom Fredde är en osäker mansgris. Mannen - Kim blev inte förbannad utan konstaterade lite förvånat att nej, jag är inte homo.

Jätteallvarlig situation...
  • fluu
    LillGris skrev 2013-10-13 19:05:01 följande:

Eller, och håll i dig nu, kille OCH asiat. Värre kan det knappast bli!!!!
    * svimmar*
  • Anonym (Ascoolt!)

Jag tycker Melizza-Li var jättecoolt. Min man höll absolut inte med. Har ni några fler namn på flickor i samma stil jag kan reta honom med att vi skall döpa till?

• Cathariiina

Ja, det är svårt att tänka sig något mer trashigt, faktiskt. Men jag tror att du skojar med oss..? 

Melissa ska stavas just så, och inte med z eller h. Fast även då känns det lite trashigt...

-Li-namn funkar bara om det första namnet är kortare, typ Tuva-Li eller Ylva-Li.

• Cathariiina
    Anonym (Ascoolt!) skrev 2024-09-26 23:31:00 följande:

Jag tycker Melizza-Li var jättecoolt. Min man höll absolut inte med. Har ni några fler namn på flickor i samma stil jag kan reta honom med att vi skall döpa till?

Candy-Li, Cindy-Li, Honey-Li, Hailey-Li, Cassie-Li, Melinda-Li?
  • Anonym (Ascoolt!)
    Cathariiina skrev 2024-09-27 06:57:30 följande:
    Candy-Li, Cindy-Li, Honey-Li, Hailey-Li, Cassie-Li, Melinda-Li?
    Han är på jobbet så sms:ade fick svaren: Nej, nej, snälla nej, absolut inte, har du långtråkigt? Och ok då vi kör på det. Ffff. He flipped the script:(
  • vallakra

Finns det inte någon i Astrid Lindgrens böcker som heter Ylva-Li? I "Allra käraste syster" kanske.

Hursomhelst tycker jag att det är det enda -Li namn som är fint.

Svar på tråden Trashigt namn?