Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Är svenska kvinnor promiskuös?

kk kk skrev 2013-10-11 14:37:26 följande:
    varför det? om du anser att sex inte spelar nån roll måste ju slampa vara ett värdeneutralt ord.

Vad hon anser är ju inte det relevanta. Det är konnotationen i när andra använder ordet som spelar roll.

I mina kretsar så används slampa rentav som ett positivt ord. Det gör det liksom sällan i kretsar där man anser att kvinnor ska vara kyska för att duga som partners va. 
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:40:35 följande:
    finns en tråd här på fl med en omröstning som visar på det också. skapa en ny tråd om du vill veta svaret, men du kommer att få samma resultat.

Finns en drös trådar som visar att SD kommer få 30-40% av rösterna i riksdagsvalet också. Märkligt nog stämmer det uselt med seriösa statistiska undersökningar. Så vad folk röstar här på Fl ger jag inte mycket för.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:42:55 följande:
    vi får båda ligga. men om du har en uppfattning för att få ligga är du lite tragisk, man bör veta vem man är.

nej jag vet int ehur du funkar, du kan funka som du säger. 

ingen har sagt att alla är precis likadana.

Nej, jag har inte en uppfattning "för att få ligga" jag har en uppfattning för jag tycker att den är rätt.

Ändå ifrågasätter du min trovärdighet, min övertygelse. 
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:50:18 följande:
    ok, bra, du låter som en bra pappa för nån annan mans barn.

Jag är nog ingen vidare pappa till NÅGONS barn, men det har inte med saken att göra. Poängen är att barn inte är ett hinder för en relation för min del.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:54:00 följande:
    det måste vara det underligaste du sagt dorian.

nämn en enda art, där de två könen har exakt samma roll i sexulaiteten.

låt oss ha en tävling, jag nämner arter där de har oika roller, så nämner du de där rollerna är identiska. jag ska ge dig ett handikapp och nämna två för alla du kommer ipp med. här är en början.

gräsänder
    bergsgorillor
    homo sapiens
    bin 

Nu kör du äpplen-jumbojets-jämförelser. Att könen inte har samma roll är inte samma sak som att de är sexuellt inkompatibla.

Just gorillor är ju intressant att du tog upp: gorillor är till vardags polygyna, dvs en silverrygg har ett gäng honor som han parar sig med då och då. De har ett sexliv som är något större än enkom för prokreation. Silverryggar jagar oftast bort rivaliserande hanar - men inte alltid! Ibland, speciellt när de blir äldre, tillåter de yngre hanar att vara "otrogna" med deras honor; detta för att om den yngre hanen en dag tar över, så vet han inte vilka barn som är hans och vilka som är den äldre silverryggens, och därför tar han hand om alla barnen väl istället för att ha ihjäl dem. Och nej, det är inte så att gorillahanar har mer sexdrift än gorillahonor.

Homo sapiens. Jadu. Våra "honor" har ju en lika stor sexdrift som männen, så exakt hur och varför skulle de hålla på sig för "den rätte"? Då borde ju deras sexualdrift vara avsevärt mindre. Och om honornas sexualdrift hade varit avsevärt mindre, hade hanarnas OCKSÅ varit avsevärt mindre, eftersom sexuell frustration annars hade lett till en massa onödiga bråk, våldtäkter och annat som på sikt hade skadat hela artens överlevnad.

Tittar man dessutom på våra närmaste släktingar, chimpanser och bonobos, så är hela "spara sig till den rätte"-grejen helt absurd. Båda arterna gillar sex, och om chimpanshonorna kan komma undan med det har de sex med andra än chimpansledaren. En del tar till och med risken att smyga till grannflockar för små romantiska (host harkel) dater. Bonobos ska vi inte ens gå in på - de har massor av sex. Hela tiden. De löser konlfikter med sex, de skapar ordning med sex, de roar sig med sex. De är den art som sexuellt är mest lik oss - de har också sex öga mot öga.

Så, vad var din poäng alltså?          
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:56:48 följande:
    om du läser innan du skriver trams så ska du se att esther skrev ut både ålder och vikt, alltså två bra indikatorer på liggstatus, de två största antagligen

För dig kanske. Vare sig ålder eller vikt är av större relevans för mig. Och hur var det nu, kvinnor ljög ju för att norpa killar, hon kanske visst är 96 år och väger 138 kg, hon vill bara locka dig?? *notera den drypande sarkasmen*
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:58:43 följande:
    det första opåståndet vet du inget om, inte jag heller. men det du skriver kan du inte backa upp.

det andra har du fel i. vi har redan röstat om det här en gång. bedhead har nog tråden nånstans.

Klart jag vet! Jag känner ju drösar med kvinnor som har haft många sexpartners. Och jag diskuterar ämnet vitt och brett, så jag är knappast oinformerad.

Som sagt, FL-omröstningars trovärdighet är nära noll.  
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 15:02:18 följande:
    hehe, tills det visar sig att de männen som helt enkelt knullar och lämnar får fler barn än de som sen blir kvar och uppfostrar dem.

hur många egna barn har du dorian? 

Med andra ord är det alltså så, att det inte är män som ska akta sig för kvinnor som legat mycket, utan KVINNOR som ska akta sig för MÄN som knullat mycket? Du inte bara motbevisar din egen tes, du bevisar raka motsatsen!! :-P

Noll, det är ett medvetet och aktivt val.  
  • Dorian Ertymexx
    EstherH skrev 2013-10-11 15:03:48 följande:
    Jag har haft flera riktiga förhållande. Jag har till och med varit förlovad och planerat ett bröllop. Jag kände bara att det inte riktigt var min grej.

Snubben som jag lämnade för att han hade för konservativa åsikter, han trodde också att alla hans polare var som honom. Det visade sig att nästintill ingen av hans manliga vänner höll med honom när det kom till hur många man borde ha legat med. De hade haft grabbkväll och diskuterat det och han hade fått sjukt mycket mothugg. Någon tyckte att det kanske fanns en gräns, men att den låg på typ 100+ personer. Han kunde inte fatta det, han hade levt hela livet och trott att alla människor tyckte som honom.
  • Dorian Ertymexx
    EstherH skrev 2013-10-11 15:10:46 följande:
    För att när jag skriver i liknande trådar så är det alltid någon som börjar fråga "Ja, men du kanske är ful/tjock/gammal och då dejtar du killar som ändå inte bryr sig?", så jag tänkte vara lite snabb och slippa svara på det i efterhand ;) Det verkar vara lättare för somliga att fatta när man ba "NEJ. Jag är inte ful. Jag umgås bara med fantastiska människor."

Word. Jag känner bokstavligen drösar med vackra, fantastiska kvinnor. Jag vill inte ligga med alla dem för det. En del ja, men inte alla. Vissa känns det bara vänskap med, åter andra vet jag är väldigt olika mig på relevanta plan, och åter andra är upptagna och monogama (eller bara monogama).
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?