• Smecker

Är svenska kvinnor promiskuös?

Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 14:26:17 följande:
    Inte ett rykte om människors sexualitet , och speciellt inte ett rykte som är världsomspännande , sverige är ett väldigt litet land och ganska okänt utomlands , de flesta vet inte ens var sverige ligger , sverige förväxlas ofta med Shweiz, människor utomlands har ingen aning om hur vi lever här ,däremot ser de på nära håll hur vi beter oss utomlands , både kvinnor och män.  Svenska kvinnors rykte som promiskuösa ganska utbrett i världen , även i andra västländer som tex USA , alltså ingen slump.  Att svenska män har ett dåligt rykte om sig i pataya är  på grund av att de beter sig som rövare i pataya , att svenska män och alkohol inte går ihop är ingen nyhet varken i pataya eller i medelhavet , det är inget rykte som uppstått av ingenting. Detsamma gäller svenska kvinnors sexuella vanor utomlands. Att bilden av svensken skiljer sig så mycket hemma i jämförelse med utlandet är heller ingen slump , svenskar på semester utomlands beter sig annorlunda än svenskar på hemmaplan. Självklart är alla svenskar inte stöpta efter en mall , men tillräckligt många beter sig på ett visst sätt utomlands för att cementera bilden av svenska män som sexköpare och alkoholmissbrukare och svenska kvinnor som promiskuösa.

Ja , de kvinnor jag träffat är representativa för kvinnor här eftersom utländska kvinnor i sverige inte alltid är fattiga thailändskor som ser sin väg ut ur fattigdom genom att gifta sig med svenska män , det finns gott om kvinnor här från tex ryssland , polen , ukraina , medelhavet , kina , latinamerika som är högutbildade , vissa är  här pga sina jobb , precis som många svenskar jobbar utomlands. Kvinnan från honkong jag nämnde var här pga sitt jobb och åkte sedan tillbaka till honkong , jag träffade henne på en konferens.

Jag pratar inte om de som är här pga jobb. Läs igen: Du menar att majoriteten av de kvinnor som svenska män importerar från Sydostasien är högutbildade?
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 15:15:48 följande:
    Nej det anser jag inte , jag ser däremot ingen poäng i att begränsa konversationen till endast de fåtal kvinnor som ett fåtal svenska män importerar från sydostasien. Jag väljer att hellre prata om alla utländska kvinnor både i sverige och i andra länder där väldigt många av dem är både vackra och högutbildade  

Enligt Bananen är det inte ett fåtal, utan "mängder". Nu råkar just den här delen av diskussionen röra svenska män och deras importfruar från Sydostasien, vill du diskutera en bils växellåda kan du alltid våldta en turbo vs kompressor-diskussion.
  • Smecker
    Anonym (Sviken) skrev 2013-10-16 17:47:37 följande:
    Är den? Mina kroatiska grannar berättar en annan historia. Men det finns väl lokala skillnader.

Det finns det väl i Sverige också. Jmfr; Örkelljunga och Malmö. Jag har jobbat i ett par större (>500k och >1.5milj invånare, inte turiststäder) städer i Sydeuropa, jag kunde ha knullat i princip när jag ville. Sedan har jag jobbat i mindre orter i Sydeuropa (<1k invånare) där jag skulle fått en hagelbössa i näsan om jag kollade på en kvinna på "fel" sätt.
  • Smecker
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-16 20:21:30 följande:

Vad har att älska sex att göra med bekräftelse? Och varför skulle det enkom vara kvinnor som gillar sex för att få bekräftelse? Behöver män ingen bekräftelse?
    Män får bekräftelsen i omklädningsrummet, när de skryter om sina erövringar. Det vet du väl?
  • Smecker
    Anonym (Sviken) skrev 2013-10-16 21:30:23 följande:
    Och var skryter ni kvinnor om era erövningar?
    I kön till rean på Ellos outlet-butik.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 21:49:02 följande:

Han tillhör. Majoriteten av män, dorian vill bara få ligg här. ;)
    Nej det tillhör han inte.
  • Smecker
    LinneaJosie skrev 2013-10-16 21:52:26 följande:

Att de är frireligiösa?
    Eller släkt med dig?
  • Smecker
    LinneaJosie skrev 2013-10-16 22:03:05 följande:

Inte på gekås då?
    För mycket släkt där. Och Morgan, jag kan aldrig låta bli Morgan.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:10:02 följande:

Nope, du vet väl att man inte behöver vara frikyrklig för att inte ha sex med allt som har två ben. Varför tror du att Sverige ligger så högt i abort eller varför vi har en egen dag kallad klamydiadagen? Varför leder Sverige i våldtäktsstatestiken?
    Oh, wow. Sverige leder våldtäktsstatistiken? Korrelerat för olika länders olika lagstiftning, alltså?
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:16:49 följande:

Ja, vi leder statistiken, måste bero på alla kvinnor som efter fyllan vaknar upp med en främmande man bredvid sig och känner sig så genomrutten eller kanske mannen inte ens är kvar, ja men då måste han ju ha våldtagit mig eftersom jag aldrig skulle göra nåt sånt...
    Återigen, korrelerat för olika länders olika lagstiftning? Om du inte vet vad det betyder, eller kan tolka "statestik", så hör gärna av dig så skall du få hjälp.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:26:49 följande:

Inte alla, men en stor del därför leder Sverige våldtäktsstatestiken, för inte tror du att svenska män är värre än andra män ?
    Du verkar gilla att rapa upp saker som du inte vet något om. Svara på en väldigt enkel fråga:

Är statistiken du hänvisar till korrelerad för olika länders olika lagstiftning? "Ja"/"nej"/"ingen aning, jag vet inte vad jag snackar om"?
  • Smecker
    Anonym (Sviken) skrev 2013-10-16 22:24:52 följande:
    Ja. Syfilis brukar ju angripa hjärnan efter ett tag.
    Jaså? Visa gärna, nu blev jag nyfiken.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:33:22 följande:

Tror inte lagstiftningen skiljer sig särskilt mycket från övriga Europa tex.
    Jaså det TROR du? Då undrar jag; vilket land i Europa TROR du har den bredaste bedömningen för vad som klassas som våldtäkt?
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:44:26 följande:

Värdigheten i att inte knulla vad som helst på två ben, Känner du ingen sån respekt för din egen kropp?
    Jag känner ingen som knullar vem som helst på två ben. Samtliga jag känner är jävligt selektiva med vem de knullar.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:59:09 följande:

Det är bra det, men då kanske du håller med om att svenska kvinnan är promiskuösa ? Tyckar du själv inte att 25partners som nån skrev var genomsnittet partners för en svensk kvinna är för mycket? Och vad tycker du om alla ons som svenska kvinnor har, eller otrohetsaffärer? Är det inte märkligt att svenskarna är det folk som har flest singlar? Tror du att strävan efter kvinnors jämställdhet har gått så långt att många idag inte klarar av att leva i monogami och hela tiden söker spänning i någon annan?
    Enligt undersökningar har en svensk kvinna mellan 7 och 12 sexpartners i sitt liv.

Ja du har rätt, det var bättre förr. Då fixade mamma och pappa en lämplig make/maka, i värsta fall fick de slänga in en ko eller tre i affären.

Vem har sagt att monogami är det enda rätta? Det verkar faktiskt vara jävligt få kvinnor som lider av hur det ser ut idag, men alla stackars män som aldrig får knulla brukar starta trådar på FL och gnälla över att kvinnor faktiskt råkar ha krav och förväntningar.. bu fucking hu, liksom.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 23:02:26 följande:

Gå till vilken klubb som helst här i Stockholm efter kl 04. Då tar dom vem som helst, största chansen att få till det är efter den tiden.
    Killarna, ja. Tjejerna går däremot hellre hem själva än tar vilket drägg som helst.
  • Smecker
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-17 00:15:39 följande:

Men du utgår ju bara från kvinnans version, vad säger det om dig? Bara för att hon säger våldtäkt betyder det inte automatiskt att det är det. Tro det eller ej men kvinnor kan faktiskt hitta på saker och ljuga om saker. Det är ju dom kvinnor som förstör för andra kvinnor som faktiskt blir våldtagna och för dom män som blir felaktigt anklagade och ibland kanske tom dömda. Men det bryr du dig kanske inte om?
    En hint: Bara för att mannen säger "inte våldtäkt" betyder det inte automatiskt att det inte är det. Tro det eller ej men män kan faktiskt hitta på saker och ljuga om saker.
  • Smecker
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-17 11:40:10 följande:
    Ingen idé att argumentera med damerna på denna tråd , de verkar vara fullständigt övertygade om den svenska kvinnans ofelbarhet och bekräftar gång på gång varför många svenska män väljer bort svenska kvinnor

Många är som sagt ett relativt begrepp. Personligen tycker jag inte att max 5% är "många", men hey, whatever tickles your muffin..
  • Smecker

Ja det var mycket bättre förr när kvinnorna var beroende av mannen för sin försörjning. Det var ett fritt och lyckligt liv.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    taquine skrev 2014-08-26 12:29:44 följande:

Ja men eller hur? Stå vid spisen och föda barn (helst samtidigt ) är väl drömlivet för kvinnor...

Såklart, det är ju genetiskt. Det är därför alla kvinnor drömmer om en sådan tillvaro. Och särar de inte på benen tillräckligt ofta eller villigt så blir de väl utsparkade på bar backe. Mysigt värre.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?