Är svenska kvinnor promiskuös?
Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 14:26:17 följande:
Inte ett rykte om människors sexualitet , och speciellt inte ett rykte som är världsomspännande , sverige är ett väldigt litet land och ganska okänt utomlands , de flesta vet inte ens var sverige ligger , sverige förväxlas ofta med Shweiz, människor utomlands har ingen aning om hur vi lever här ,däremot ser de på nära håll hur vi beter oss utomlands , både kvinnor och män. Svenska kvinnors rykte som promiskuösa ganska utbrett i världen , även i andra västländer som tex USA , alltså ingen slump. Att svenska män har ett dåligt rykte om sig i pataya är på grund av att de beter sig som rövare i pataya , att svenska män och alkohol inte går ihop är ingen nyhet varken i pataya eller i medelhavet , det är inget rykte som uppstått av ingenting. Detsamma gäller svenska kvinnors sexuella vanor utomlands. Att bilden av svensken skiljer sig så mycket hemma i jämförelse med utlandet är heller ingen slump , svenskar på semester utomlands beter sig annorlunda än svenskar på hemmaplan. Självklart är alla svenskar inte stöpta efter en mall , men tillräckligt många beter sig på ett visst sätt utomlands för att cementera bilden av svenska män som sexköpare och alkoholmissbrukare och svenska kvinnor som promiskuösa. Ja , de kvinnor jag träffat är representativa för kvinnor här eftersom utländska kvinnor i sverige inte alltid är fattiga thailändskor som ser sin väg ut ur fattigdom genom att gifta sig med svenska män , det finns gott om kvinnor här från tex ryssland , polen , ukraina , medelhavet , kina , latinamerika som är högutbildade , vissa är här pga sina jobb , precis som många svenskar jobbar utomlands. Kvinnan från honkong jag nämnde var här pga sitt jobb och åkte sedan tillbaka till honkong , jag träffade henne på en konferens.
Jag pratar inte om de som är här pga jobb. Läs igen: Du menar att majoriteten av de kvinnor som svenska män importerar från Sydostasien är högutbildade?