• Knall

Är svenska kvinnor promiskuös?

LinneaJosie skrev 2013-10-16 22:29:29 följande:
    HAHAHAHAHA! Alltså...vad i hela världen skulle jag vinna på att låtsas vara oskuld? Jag slutade låtsas när jag gick ut högstadiet, typ.

Vem skulle vinna på att vara oskuld och vad är priset?
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Knall
    LinneaJosie skrev 2013-10-16 22:31:43 följande:
    Indeed. Jag önskar att det vore jag bara :-/

Ja, jäklar vilken fylla!
    Smecker skrev 2013-10-16 22:32:50 följande:
    Någon slutade aldrig tulla på nattvardsvinet.

Försedd med dropp 24/7?
  • Knall
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-16 22:36:01 följande:
    Vem fan skulle vilja vara oskuld? Och riskera att råka ut för nån av dinosauriemupparna som skriver här!

Men då bevarar du ju din familjs heder!
  • Knall
    LinneaJosie skrev 2013-10-16 22:38:12 följande:
    Jag föreställer mig en förgylld mödomshinna!

Ramlar det ut diamanter vid menstruationen då?
  • Knall
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:39:36 följande:
    Ja eller din egen värdighet.

Min värdighet sitter alltså i något som ingen kan kontrollera om den finns eller inte?
  • Knall
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:44:26 följande:
    Värdigheten i att inte knulla vad som helst på två ben, Känner du ingen sån respekt för din egen kropp?

Vem säger att jag gör det? Min kropp, mina val, en jävla självrespekt och kärlek till mig själv..

Mig veterligen så har du inget med mitt befintliga eller obefintliga sexual record att göra. Märkligt nog har du inte det med någon annans heller.

Vad jag anser vara "respekt" för min egen kropp och sexualitet är inte beroende av dig. Jag kan bilda mig egna värderingar..

• Knall
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:59:09 följande:
    Det är bra det, men då kanske du håller med om att svenska kvinnan är promiskuösa ? Tyckar du själv inte att 25partners som nån skrev var genomsnittet partners för en svensk kvinna är för mycket? Och vad tycker du om alla ons som svenska kvinnor har, eller otrohetsaffärer? Är det inte märkligt att svenskarna är det folk som har flest singlar? Tror du att strävan efter kvinnors jämställdhet har gått så långt att många idag inte klarar av att leva i monogami och hela tiden söker spänning i någon annan?

Tack, men jag undanber mig ditt gillande. Och vad jag tycker och vad du TROR jag tycker är två vitt skilda saker.

Nej, det tycker jag inte. Varför ska det sättas en gräns för hur man väljer att leva sitt liv och med vilka sexuella inslag?

Vad ska jag tycka om andras ONS? Vad har jag med det att göra?

Var det bra? Great! Var det inte bra? Oh, buggers!

Det finns så många olika orsaker till varför människor (inte kvinnor, MÄNNISKOR!) är otrogna och varför ska jag tycka något i det?

Hur får du kopplingen mellan jämställdhet och monogami att enbart röra kvinnor?
  • Knall
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-17 11:40:10 följande:
    Ingen idé att argumentera med damerna på denna tråd , de verkar vara fullständigt övertygade om den svenska kvinnans ofelbarhet och bekräftar gång på gång varför många svenska män väljer bort svenska kvinnor

Vilka påstår att svenska kvinnor är ofelbara? Mig veterligen finns det ingen som är det. Vad jag motsätter mig är generaliseringen av att "svenska kvinnor är si, svenska kvinnor är så"..

Jag har själv blivit bedragen, sårad och lurad.. Inte drar jag alla svenska män över en kant för det?
  • Knall
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-17 15:32:35 följande:
    För att vi har laglig abort och inte har satt en massa synd och skam kring abort. I andra länder är det vanligare med "spontana" aborter, kvinnor som "råkar" ramla i trappan (så till den grad att man i USA funderade på lagar mot "trappolyckor"), nyfödda som hittas i soptunnor... MYCKET bättre, eller hur?

Vi har klamydiadagen eftersom klamydia sprider sig. Vill du veta något roligt? Könssjukdomar var inte ovanligare förr, tvärtom, det var bara skämmigare att tala om det. Så det du förespråkar är inte mindre sex egentligen, utan mindre öppenhet och mer ljug och skam.

Vi leder i våldtäktsstatistiken för att vi för några år sedan breddade begreppet våldtäkt, vilket gjorde att antalet brott som kom att hamna under våldtäkt ökade markant. Utöver det har vi också hög anmälningsbenägenhet, vilket beror på att vi just INTE skuld- och skambelägger kvinnor lika mycket som i andra länder (vilket säger mer om hur illa det är i andra länder än om hur jämställda vi är här). Det har tagit lång tid att nå den nivån att kvinnor faktiskt vågar anmäla utan att ses som medbrottslingar och luder - och det är fan långtifrån bra ändå idag.

Var det något mer du undrade?        

• Knall
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-17 15:32:35 följande:
    För att vi har laglig abort och inte har satt en massa synd och skam kring abort. I andra länder är det vanligare med "spontana" aborter, kvinnor som "råkar" ramla i trappan (så till den grad att man i USA funderade på lagar mot "trappolyckor"), nyfödda som hittas i soptunnor... MYCKET bättre, eller hur?

Vi har klamydiadagen eftersom klamydia sprider sig. Vill du veta något roligt? Könssjukdomar var inte ovanligare förr, tvärtom, det var bara skämmigare att tala om det. Så det du förespråkar är inte mindre sex egentligen, utan mindre öppenhet och mer ljug och skam.

Vi leder i våldtäktsstatistiken för att vi för några år sedan breddade begreppet våldtäkt, vilket gjorde att antalet brott som kom att hamna under våldtäkt ökade markant. Utöver det har vi också hög anmälningsbenägenhet, vilket beror på att vi just INTE skuld- och skambelägger kvinnor lika mycket som i andra länder (vilket säger mer om hur illa det är i andra länder än om hur jämställda vi är här). Det har tagit lång tid att nå den nivån att kvinnor faktiskt vågar anmäla utan att ses som medbrottslingar och luder - och det är fan långtifrån bra ändå idag.

Var det något mer du undrade?        

• Knall

[quote=71409496][quote-nick]Knall skrev 2013-10-17 15:59:21 följande:[/quote-nick][/quote]

Sorry för dubbelpostning....

• Knall
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-17 16:05:41 följande:
    Jomenförduvet, det är ju kvinnor som ansvarar för monogamin. Vi män, ugh, bugh, stenålderskarlar, vill ju bara knulla runt om inte en kvinna håller fast oss med sin dygdiga bara-sex-för-att-skaffa-barn-kärlek, förstår du väl!!

Ja, och det är ju synd om de stackars karlar som är otrogna! Det är ju antagligen för att deras kvinna inte särar på benen tillräckligt!

På ett eller annat sätt är det fel på oss kvinnor.. Vi är antingen lösaktiga eller frigida.. Inget av det är "tillåtet"..
  • Knall
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-18 07:04:59 följande:
    Fast då händer det ju bara en gång i livet, i normalfallet, och de ÄR ändå gifta vid tillfället.

...sedan gillar jag inte heller den seden, måste jag lägga till. Men du kommer jämt med så irrelevanta exempel.

Så allt utanför äktenskapet är "lösaktigt"?

Och så länge barnen är gifta är det ändå okej?

• Knall
    Anonym (hujedamej) skrev 2013-10-19 01:34:09 följande:
    Är det ok ifall de är gifta med varandra? 

Ja, så länge de är oskulder så..
  • Knall
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-19 01:43:27 följande:
    Ja, då är det tydligen okey att inte känna varandra innan man knullar. Märkligt det där, försöker förstå logiken, men den verkar inte finnas alls...

Logik? L o g i k.. Lo- gik.... Går det att äta?
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?