Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Är svenska kvinnor promiskuös?

Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-15 09:20:44 följande:

Hon passar bra att knulla, vill man ha en kvinna som är giftamatrial söker man sig till nåt annat.   Vilken man vill ärligt ha en tjej som har legat med halva stan? Vad säger det om tjejen liksom?  Vem vill vara seriös med en sån tjej?

Är övertygad om att han får ligga lika mycket som en annan, men han kanske vill ha mer än  en fitta?   

Jag är mer nyfiken på vad det du skriver säger om dig faktiskt... Men för att ändå svara på dina (retoriska?) frågor:

Jag har gärna en tjej som legat med halva stan, om hon skyddat sig eller testat sig nyligen. Jag struntar högaktligen i hur många en kvinna legat med. Vad det säger om tjejen, ja, det kan säga väldigt många olika saker. Finns mer än ett skäl till att ha sex med många. I värsta fall kan hon vara en sådan som försöker få bekräftelse via sex, och ska vi då klandra henne för det? Men lika troligt är det att det är en kvinna som försökt hitta en relation, men som hittar karlar som er, som tycker att "man(!) får ligga runt tills man hittar någon man vill ha!", och som skiter i om hennes rykte bland era kretsar skamfilas på grund av ert eget beteende. Eller så skiter hon i vad ni tycker, och ligger för att hon vill ligga, och gillar omväxling. De flesta jag känner som ligger mycket hör till den senaste gruppen.

Men som sagt, det intressanta är ju vad ditt inlägg säger om dig: "hon passar bra att knulla" "men han kanske vill ha mer än en fitta?"    
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-15 10:05:03 följande:
    LoL, så en svensk kvinna har ett genomsnitt på 25 partners ,  det var ju värre än vad jag trodde. Låt säga att hon börjar sexa vid 17 och träffar Mannen vid 33 så är det ruggiga siffror, antingen har hon jävligt mycket tillfälliga partners (slampig)  eller så har hon olika partners även som gift (slampig) .   Du bekräftade just min teori av hur den svenska kvinnan är, 

Så i snitt 1,5 sexpartners partners per år är slampigt..? Du kanske ska börja leta flickvänsmaterial i nunnekloster du...
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 10:17:19 följande:

Jag tror att Jan Banan01 menar att svenskor åker utomlands och knullar allt som rör sig vilket gett svenskor det rykte de har utomlands , sen kommer de hem till sina jämställda sambos , sin karriär och sin egentid. Det kanske är det många svenska män tröttnat på och därför söker sig till kvinnor i andra länder som är mindre ego och har en annan syn på förhållanden än vad svenskor har.

Behövs ingen KBT för att påpeka sanningar , har själv sett samma beteende många ggr på utlandsresor , där svenskor knullat allt från kypare , bartenders , andra turister till hotellreceptionister dagen efter att de checkat in på hotellet , sen blir de mötta av sin sambo och barn på Arlanda. Jag har många vänner i Spanien och Kanarieöarna (en av dem äger en krog där) som bekräftar att svenskornas rykte utomlands är välförtjänt.

Jag har svårt att inte läsa detta som "kvinnor från andra länder som inte är fräcka nog att bry sig om sin egen glädje och sitt eget liv, utan som har vett nog att offra sig för sin man och vara hans hushållerska och personliga sexslyna!"

Mjaha, och..? Svenska män knullar barn i Thailand. Är det ryktet också välförtjänt då?  
  • Dorian Ertymexx
    Smecker skrev 2013-10-15 10:56:27 följande:

Fråga honom om norskornas, finskornas, danskornas, brittiskornas, tyskarnas, amerikanskornas, ja i princip alla västerländska kvinnornas rykte.

Men det är kul att det går bra att generalisera över svenska kvinnors sexliv, men aja baja om man generaliserar över svenska misslyckade män som leasar en hushållerska från Asien som de utnyttjar sexuellt och som hushållerska, för att byta ut henne om hon blir för "besvärlig".

...dvs lär sig av svenska kvinnor att hon inte behöver vara en underdånig hemmafru. Flört
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 11:25:51 följande:
    Jag behöver inte fråga , jag har varit där många ggr , min dåvarande flickvän var därifrån , och ja svenska tjejer var klart mest lättfotade iaf bland de över 30 , brittiska tjejer kom på andra plats , var tror du svenskornas rykte runt om i världen kommer från , tror du det uppstått av sig självt ?

Du generaliserar ganska fint du med , varför skulle män som föredrar kvinnor från andra länder vara misslyckade män som söker hushållerska ? Har tanken på att de kanske helt enkelt tycker kvinnor från andra länder är vackrare och med bättre värderingar aldrig slagit dig ?  Tycker dina skriverier speglar just den den typiska bilden av den svenska kvinnan som anser sig vara guds gåva till mänskligheten och alla som inte håller med om det är självklart misslyckade

Learning time, mate: svenskornas rykte som lössläppta kom långt innan den sexuella revolutionen. Dels kom den från Karl-Oskar-tiden, då många svenskar flydde till USA, och många svenskor fick prostituera sig för att överleva, och detta rykte som höll på att dö ut fick litet revival av Ingmar Bergmans filmer där man visade nakenhet och nästan sex (tex i "Hon dansade en sommar"). Ryktet om att Sverige skulle vara mer frisläppt/lössläppt kom därifrån. Mycket äldre än charterresorna, alltså.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 12:14:20 följande:
    Rykten uppstår inte genom ett fåtal undantag , rykten uppstår genom att väldigt många beter sig på ett visst sätt under väldigt lång tid , och svenskornas rykte är välkänd över hela världen , inte bara cypern och spanien. Hur kan det komma sig ?

Ja svenska män i pataya är inte mycket bättre , precis som svenska män som köper sex på malmskillnads , så där är det ingen större skillnad , svenska män beter sig heller inte mycket bättre på cypern eller spanien. Men det är däremot en ren lögn att påstå att svenska kvinnor skulle vara så mycket bättre.

Återigen så lyser dina fördomar om andra kvinnor i världen igenom  , med andra värderingar så behöver det inte handla om hushållerska eller sexslav , jag tex har ofta fastnat för tjejer från andra länder dels för att jag tycker om deras utseende (föredrar brunetter) , dels för att jag föredrar deras personlighet , dels för att jag gillar deras värderingar kring förhållanden och familj. Jag har även haft relationer med svenska kvinnor , men föredrar helt enkelt kvinnor från andra länder , jag är välutbildad och har ett bra jobb , likadant har det varit med alla tjejer jag dejtat , det har varit högutbildade och världsvana kvinnor som jag träffat på av en slump (via gemensamma vänner eller jobb utomlands) , jag hade ett kort förhållande med en kinesisk kvinna (hongkong) som var klart mer intelligent och  bildad än mig men oxå otroligt ödmjuk , har fortfarande kontakt med henne som vän.
    Fast det är ju inte VÅRA fördomar, det är ju NI som envisas med att svenska kvinnor inte duger!
  • Dorian Ertymexx
    Monte skrev 2013-10-15 15:11:51 följande:

Jag förstår verkligen det. Det här är charm på riktigt hög nivå.
    Försöker få ihop det hela här, hittills har jag förstått att en bra kvinna, dvs en som en bra man (t ex ewwww-mannen då) vill ha är en kvinna som inte haft sex med någon annan så att hon utan tvivel nöjer sig med en ewwww-man i bingen.
    Vidare är en den svenska kulturen klart underlägsen den thailändska, men ändå är det inte thailändska kvinnor som importerar utan tvärtom. Märkligt. Undrar vad det kan bero på.
    Och slutligen har jag förstått att en svensk kvinna iförd kort kjol ser ut som en slampa = något otroligt hemskt, men en thailändsk kvinna iförd kort kjol ser sofistikerad ut. Fyra tummar upp.

Aristoteles skulle vara stolt över den logiken!! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 17:00:29 följande:
    Jag har inte påstått att svenska kvinnor inte duger , jag har sagt att JAG personligen föredrar utländska kvinnor och varför , utöver det har jag även ifrågasatt påståenden om att alla män som föredrar utländska kvinnor är loosers och alla utländska kvinnor som mindre värda än svenska kvinnor med diverse  generaliseringar om fattiga thailändskor som importeras av svenska äckelgubbar , eftersom jag anser att det speglar en enorm hybris som om den svenska kvinnan som ofelbar och en sunkig människsyn där utländska kvinnor anses vara mindre värda.

Utöver det har jag även skrivit om varför svenska kvinnor har ett rykte om sig utomlands , svenskar utomlands beter sig många ggr väldigt olikt svenskar hemma , något du borde vara medveten om då du i andra trådar skrivit om tex svenska pensionärers beteende i ex spanien.

Tycker det är beklämmande att se vuxna svenska kvinnor agera som mobbande dagisbarn  på alla trådar där deras ofelbarhet ifrågasätts , det enda det åstadkommer är att bekräfta många svenska kvinnors syn på sig själva som ofelbara och lite bättre än andra kvinnor i världen ,  det är även beklämmande att se så mycket fördomar både män och kvinnor verkar ha angående kvinnor från andra länder. Att kvinnor i andra länder kan vara både vackra och högutbildade verkar vara en nyhet för många.

Fast nu har inte deras ofelbarhet ifrågasatts - de har kallats "bara fittor" och "slampor" och det ena med det femte i tråden. Milt sagt långt mer än fått deras ofelbarhet ifrågasatt, med andra ord.
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-15 17:06:08 följande:

Fast dom flesta lever ju i fleråriga relationer emellanåt. Så det blir betydligt fler partners per år än så, under singelåren. (Om de har partners vid sidan av sin make/sambo så är det naturligtvis ännu värre.)

I snitt skrev jag. Du vet vad "i snitt" betyder va? Och det är fortfarande inte mycket. Betänk att även en "oslampig" kvinna, en kysk stackare som försöker hitta kärleken lär springa på ett gäng av grabbarna här i tråden som vill ha "fitta" tills de känner sig redo att hitta "oskulden i deras liv". Så hon lär ligga med fler karlar än hon kanske vill, i jakten på en som kan tänka sig ha en relation, och inte bara säger vad som helst för att få spruta litet. De här grabbarna i tråden pinkar liksom på frukten de sedan begråter att de inte får äta. Vill de ha fler oskulder, sluta knulla runt som karl!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 17:21:24 följande:
    Tjejerna kan bete sig som de vill , men de får även oxå acceptera att de får ett rykte därefter , precis som när svenska män köper luder i thailand eller super skallen av sig på mallis så får de såklart göra så om de vill , men då får de oxå acceptera att de blir klassade som alkisar och sexköpare.

Dessutom verkar du ha missat det jag skrev om att svenskar ofta beter sig väldigt annorlunda utomlands än hemma , vilket allså gör att deras rykte utomlands inte speglar verkligheten i sverige 

Men du, DE accepterar ju ryktet de får därefter - det är ju NI som klagar på dem! Kvinnorna i tråden har, så vitt jag sett, inte en endaste gång klagat på eventuella rykten. De ENDA som klagat på kvinnors "slampighet" och "rykte" är ju NI!
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?