• Knall

Är svenska kvinnor promiskuös?

kk kk skrev 2013-10-11 15:07:02 följande:
    du får väl börja bli väldigt öppen med hur många som knullat dig och vad du gjort då, så män har en chans att välja vilken typ av reltion de vill ha med dig.
    Varför är det mannens rätt att välja typ av relation?
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Knall
    kk kk skrev 2013-10-11 15:42:33 följande:
    tja hur ska du annars ha en reltion med en man? ska du tvinga honom?
    Jag som kvinna ska bara tacka och ta emot om en man vill ha en relation med mig? Han har rätt att tvinga mig?
  • Knall
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-15 09:20:44 följande:
    Han passar bra att knulla, vill man ha en man som är giftamatrial söker man sig till nåt annat.   Vilken kvinna vill ärligt ha en kille som har legat med halva stan? Vad säger det om killen liksom?  Vem vill vara seriös med en sån kille?

Är övertygad om att hon får ligga lika mycket som en annan, men hon kanske vill ha mer än  en kuk?   

Fix'd...
  • Knall
    Anonym (Sviken) skrev 2013-10-16 16:16:29 följande:
    Låt oss anta att svenskan är mer frigjord än andra kvinnor. Vad beror detta på i så fall? Kan det vara en konsekvens av jämlikhetssamhället? Att decenniers jämlikhetsbombardemang har förändrat synen på vad som är passande, manligt och kvinnligt, könsrollerna, beteende o.s.v? Vi ska ju vara så jämlika i allt. I Sverige är det ingen större skam för kvinnor att knulla runt, vänstra o dyl. Det märkte jag själv i samband med uppbrottet från mitt ex, som jag varit inne på i ett tidigare inlägg. Hennes väninnor gav henne full uppbackning och ansåg på fullt allvar att hon inte hade gjort fel. Hon var i sin fulla rätt att knulla runt, vilket hon var i och för sig. Någon lag mot otrohet har vi ju inte i Sverige. Hur som helst. I länderna runt Medelhavet är det annorlunda, även om jämlikheten gått framåt där med. En kvinna som knullar runt därnere får mer eller mindre än horstämpel på sig därnere fortfarande och ses även med oblida ögon av familjen. Familjehedern är fortfarande viktig därnere. INNAN NI PISSAR PÅ MIG: Jag påstår inte inte att det är så här och jag är för könsjämlikhet, även om den ibland får lite dråpliga konsekvenser (syftar ej på det jag var med om). Jag bara lägger fram en fundering för er att fundera över och lägga fram åsikter om. Till sign JanBanan: Jag vet inte varför du är så kategorisk när det gäller svenskan. Har du fastnat för hörsägen eller har du varit om något liknande som jag? Hur som helst. Det kanske finns goda skäl för din bitterhet mot svenskan, men ta det lite lugnare. Din sätt argumentera stjälper snarare än hjälper.

Så.. Det är mer passande att män knullar runt?
  • Knall
    kk kk skrev 2013-10-16 16:39:54 följande:
    sluta vara så djävla fånig. ingen, absolut ingen, bryr sig om en man knullar runt eller inte. det där är bara en missriktad ide om att allt ska vara rättvist helt utan anledning.

ja, det är mer passande, i betydelsen ingen kommer att bry sig.

nästan ingen kommer att bry sig om en kvinna knullar runt heller så det spelar inte heller nån egentlig roll. om en godtycklig kvinna i världen ligger runt så bryr sig inte nån ett smack, varken män eller kvinnor.  

Är det jag som är fånig när du inte ens kan uttrycka dig korrekt?

Nej, jag kunde inte bry mig nämnvärt om hur mycket, vare sig män eller kvinnor, knullar runt.

Nu kom dock Anonym(Sviken) med en fråga om det är jämlikhetens fel att kvinnor är otrogna/ knullar runt och drog en jämförelse med medelhavsländerna där kvinnan drar vanära över "familjehedern" om hon inte håller på sig.

Jag undrar då om han anser att det är mer passande för män att knulla runt, än för kvinnor, och om det borde ligga på vårt "ansvar" att bibehålla "familjehedern" även här i Sverige?
  • Knall
    Anonym (Sviken) skrev 2013-10-16 17:23:18 följande:
    Märkligt att man inte ställa en fråga utan att det i stället kommer en motfråga. Jag har svarat på din. Kan du svara på min? 

Om jämställdheten har gjort kvinnor mer "frigjorda"? Ja, det skulle jag säga. Vi riskerar inte längre att bli uteslutna ur våra familjer, hamna på gatan eller bli ekonomiskt utsatta för att vi väljer att ha sex med fler än en person under vår livstid.

Svar nog?
  • Knall
    Anonym (Sviken) skrev 2013-10-16 21:30:23 följande:
    Och var skryter ni kvinnor om era erövningar?

Ja, Smecker... Vart brukar "vi" kvinnor skryta om detta?
  • Knall
    LinneaJosie skrev 2013-10-16 21:41:10 följande:
    Över en Cosmopolitan i baren såklart! Själv skryter jag mest på Öppna förskolan numera.

När jag ligger i stolen hos gynekologen samtidigt som hon klämmer på min livmoder.. Vi diskuterar även vilken kukstorlek som skulle skulle vara optimal för mig (även böjning, färg etc) och skriver detta på twitter..
  • Knall
    LinneaJosie skrev 2013-10-16 21:50:07 följande:
    Du instagrammar väl från stigbyglarna också? #glidslem

Jepp! Rapporterar även om mina folliklar, vart jag är i menscykeln, om flytningarna luktar eller ej (konsistens och utseende)..

#avaginatale
  • Knall
    LinneaJosie skrev 2013-10-16 21:52:26 följande:
    Att de är frireligiösa?

Hugenotter!
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?