• Tom Araya

Är svenska kvinnor promiskuös?

Anonym (Frågande) skrev 2013-10-09 18:32:08 följande:
    Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

Ja, om man har en medeltida inställning till detta.

Vi som LEVER i 2013 har inte den inställningen.
  • Tom Araya
    kk kk skrev 2013-10-11 13:44:02 följande:
    ok, så en fråga som så oladdad och odramatisk att den inte kan nämnas ens?

kan du se hur det antagligen inte är sant?

om du ska gå och köpa mjölk i affären, är det då nåt du inte kan nämna för din man eftersom det är så odramatiskt och oladdat att ni "inte förstår varför nån skulle pratat om det".

verkligt oladdade saker kan man prata fritt om. sånt man döljer, ljuger om, mörkar är per defintion laddat. 
    Även om man KAN prata om allt är det inte meningsfullt att prata om allt.
  • Tom Araya
    kk kk skrev 2013-10-11 14:47:35 följande:
    "meningsfullt" är en annan sak. frågan gäller här om män bryr sig eller inte, och om man inte ens kan prata om en sak, så är det ju rätt indikativt att det är laddat.
    Det finns män som bryr sig och män som inte bryr sig, kvinnor som bryr sig och kvinnor som inte bryr sig.
    Räcker det inte att var och en får välja för egen del?
    Vad är det du försöker komma fram till?
  • Tom Araya
    kk kk skrev 2013-10-11 15:41:49 följande:
    jo det räcker.

kvinnor blir sura för att män väljer bort slampor det var så det började. 
    Jag tror det snarare handlar om attityden att sätta slampa-stämpel på kvinnor som lever ut sitt liv på ett sätt som anses rätt normalt för män.
  • Tom Araya
    Anonym (Sviken) skrev 2013-10-12 18:57:19 följande:
    Mitt ex och ett par av hennes väninnor åkte på enveckas solsemester till Kreta för 3 år sedan. Det hade de gjort flera gånger tidigare, så det var helt OK för min del. Dessutom litade jag på exet när det gällde trohet. Hon brukade reagera starkt när otrohet kom på tal. Antagligen för att hennes föräldrars skilsmässa berodde på en otrohetsaffär. Hursomhelst. Tjejerna kom iväg och de hade kul därnere. Exet inte minst. För att göra en lång story kort. Jag fick via omvägar veta att hon hade varit väldigt "aktiv" därnere och när jag konfronterade henne om detta förnekade hon det först, men när jag ihärdade sade hon ordagrant med stor irritation: Jaja! Jag knullade med några lokala förmågor därnere. Och?" När hon såg att jag höll på att braka ihop ändrade hon tonläge och sade milt: Men de betydde ingenting för mig. Det är ju dig jag älskar". Nå. Föga överraskande gjorde jag slut på stört nu när jag insåg vilken skenhelig, dubbelmoralisk fitta hon är.  Jag flyttade ut dagen därpå och bodde på mitt pojkrum tills jag hittade ett nytt boende. Så ni killar som släpper i väg er flickvänner/fruar på egna äventyr: Tag varning! Vacker är hon, svenska. Men pålitlig? Njaaaaa......... 
    Menar du att inga kvinnor är pålitliga (eller i alla fall svenska kvinnor) och därför ska hållas hemma?
  • Tom Araya
    Smecker skrev 2013-10-12 19:49:39 följande:
    Med tanke på hur svenska män betedde sig när jag jobbade på Cypern.. så skall svenska kvinnor undvika svenska män, för de är opålitliga. Enligt den logiken.
    ...och med tanke på hur män från vissa andra håll i världen beter sig när de kommer till länder med mer fri syn på sex och förhållanden så borde även dessa ses som opålitliga....o.s.v.
  • Tom Araya
    Anonym (Sviken) skrev 2013-10-12 20:30:31 följande:
    Svenskan har länge haft ett lättfotat ryckte i Medelhavsområdet. Killarna tyckte kanske att kan tjejerna/fruarna knulla runt när de är härnere så kan väl vi. Det gör ju inte saken bättre, förstås. Men..........
    Du kan lika gärna byta ut Svenskan till männen.

För att det ska kunna finnas lättfotade män eller kvinnor så måste de ha partners som är minst lika lättfotade.
  • Tom Araya
    Jan Banan01 skrev 2013-10-15 01:17:27 följande:
    Alla ni som tycker svenskan är en så gudasänd varelse: Varför betraktas svenskan som ett lättfotat luder nere i Medelhavsområdet? Kan väl knappast bero på att bara en har knullat runt. Eller?
    INGEN är "gudasänd" eftersom GUD är trams och hittepå!

Men om vi nu ska använda detta illa uttryck så undrar jag...

-Är någon nationalitet av kvinnor mer eller mindre av "gudasänd varelse" och på vilka grunder?

-Är något av könen av någon nationalitet duktigare/sämre på att hålla på sig i en relativt sexuellt frisläppt kultur, långt hemifrån, utan eventuellt fast partner och där möjligheter finns i form av likaså frisläppta partners?
  • Tom Araya

Det är bara att inse att kvinnor inte är "slampigare" än män och svenskar inte är mycket värre än andra, även om vissa kulturella skillnader finns. Det är i mångt och mycket tillfällena som avgör. Det är långt mycket fler som väljer att hoppa från flygplanet bland de som är ombord och har fallskärmen på än bland de som inte ens flyger, enkel logik.

Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?