Inlägg från: Anonym (ss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ss)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Jag antar att din man är helsvensk ts eftersom inget annat kommit upp.

Jag kan förstå grundtänket med att män inte tycker det är kul att en tjej haft massa killar, men att gå från det till att kalla tjejer som haft 20 eller fler sexpartners slampor är ju vrickat år 2013 om man lever i ett modernt land och inte är troende?

Att dessutom ha sådan dubbelmoral att man tycker sin son ska bli av med oskulden när den är 13 medans tjejen ska hålla på sig tills hon är gift typ??

Hur är han när det kommer till jämnställdhet annars undrar jag? Vem nattar barnen, byter blöjor, är föräldraledig, städar, lagar mat osv hemma hos er. Har svårt att tänka mig att en jämnställd man skulle ha sådana åsikter?       

• Anonym (ss)
    EstherH skrev 2013-10-11 17:13:49 följande:
    Likväl som vi bara har ditt ord på det du säger.

ALLA mina vänner diskuterar sin sexuella historia. Helt utan undantag. Vem umgås du med?

Med sin partner? Det är nog ganska ovanligt att man i detalj disskuterar sin sexuella historia med en sambo/fru/man? Inte för att man kanske bryr sig om personen haft sex med 10-20-eller 100 utan för att man oftast inte vill tänka på tidigare x och vad de gjort i sänghalmen. Det är nog en ganska naturlig reaktion. Sen menar jag inte att man inte kan prata om att man haft sex med andra, men att gå in på detaljnivå och gotta sig i sex med tidigare partners med sin nuvarande är nog ovanligt.
  • Anonym (ss)
    EstherH skrev 2013-10-11 17:18:16 följande:
    Jag och han hade legat med 15 personer vardera - något som han tyckte var ett alldeles rimligt antal. Jag tyckte att han hade väldigt konstiga värderingar och att jag lika gärna hade kunnat ligga med 315 utan att han skulle bry sig. Han tyckte att det inte spelade någon roll eftersom så inte var fallet, och nu hade jag ju bara legat med 15. Men jag kunde inte vara med någon som skulle döma mig efter något så fånigt som antal sexpartners. Så jag lämnade honom.

Så du dumpade en normal kille enbart pga att han kunde haft problem med det? Det var inga andra saker du ogillade med honom utöver detta? Om det var så, var det nog inte honom det var fel på.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?