Inlägg från: Anonym (y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (y)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Rosa Fluff skrev 2013-10-11 13:53:42 följande:
    För det första: Du har ingen aning om vad mina killkompisar pratar om.

För det andra: Du har ingen aning om hur många av mina vänner jag legat med.

För det tredje: Sluta ta för givet att du vet vad killar tänker och tycker. Du ser din sanning, men det betyder inte att det är den enda sanningen. 
    Och du vet inte vad dina killkompisar säger när du inte lyssnar. Vet de om hur många i vänskapskretsen du legat med? 

Håller inte med helt vad kk kk säger men det finns vissa korn av sanningar. Om en kvinnas sexuella historia inte hade haft någon betydelse så:

- Skulle det inte haft någon betydelse alls om en kvinna haft sex med alla män i bekantskapskretsen. Det skulle helt sakna betydelse. Men jag kan garantera att de flesta inte ser det som speciellt hög status att få hon som alla knullat med som flickvän. Gör henne inte till någon sämre person i mina ögon och jag hade klarat att stå över det men långt ifrån alla som gör det.

- "Slampor" skulle aldrig behöva ljuga om sin sexuella historia. Men det gör de i allra flesta fall. De mörkar och skäms över tidigare relationer. Även om man säger att det spelar ingen roll så ljuger de oftast. Speciellt då om kortare tidsperioder. Det är kanske största problemet att dejta slampor, att man inte riktigt kan lita på det de säger. Ljuger man om en sak är det nära till hands att ljuga om annat också. Sen finns det slampor som är ärliga med givetvis och tillräckligt självsäkra att veta att de är attraktiva även om de erkänner. Det är slampor man vågar ha en längre riktig relation med. 

• Anonym (y)
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 14:18:32 följande:
    Slampor som du så fint kallar det kommer alltid känna sig tvingade att ljuga och mörka sin bakgrund så länge det finns idioter som dömer dem och kallar dem slampor. Vi kanske borde börja kalla alla män som ligger runt för slampor också. För alla andra människor har ju uppenbarligen rätt att tycka och säga vad de tycker om dessa saker. Hur nervärderande och sårande det än är för den människan som blir utsatt för det. För som sagt, männens sexdrift är såååå mycket viktigare än kvinnans. Han ska få ligga runt men hon ska gärna inte göra det..

Är så dubbelmoral så jag kräks! Kräks

Jag tycker inte att män har mer rätt än kvinnor att ligga runt (tycker att alla har lika stor rätt), men det förändrar inte att det ses på det sättet och att det är mer utbrett än vad du och en del andra påstår i den här tråden. Att det alls inte bara är stock-konservativa män som tycker så utan det är allmänt så. Sen om det är fel att män (och kvinnor med för den delen; det är oftast kvinnor som skriker slampa högre än män) har den åsikten.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?