Lejonmamman01 skrev 2013-10-16 21:08:39 följande:
Det är nu inte jag, jag är inte ens med i den. Men jag sticker inte under stol med, att jag skulle rösta nej till monarkin om vi fick folkomrösta om den. Just det här som visat sig här i tråden är en sak som jag inte gillar med monarkin:
att folk blir som förtrollade, förblindade, av den s.k. kungliga glansen. De kan inte se på personerna objektivt, som de vanliga människor de är.
Jaså! Har aldrig känt mig förtrollad pga kunglig glans, tror inte på monarki - det är ett förlegat koncept. Måste man dessutom leka designer (utan arbete och större talang) för att känna att man är värd sitt apenage så är det rätt illa ställt.
De flesta medlemmar av samtiliga kungahus i världen är ganska ointressanta, enligt mig. Men några sticker ut lite grand, och har de figurerat mycket i media så är det väl lätt att man postar en bild eller två här? För du har väl inte sett några bilder på bilmekanikern Bosse i trappen bredvid? Även om han råkar vara värsta hunken.
Enligt mig finns det två kungliga som sticker ut. Nummer 1 är Diana. Alla kategorier. Victoria mer pga hennes inre skönhet. Sen råkar jag tycka Estelle är osedvanligt söt, men det hör eg inte hit. Denna tråd ska handla om män.