Inlägg från: daxförnästa |Visa alla inlägg
  • daxförnästa

är inte treåringe mogen för att sova i eget rum snart?

Egen säng bör de ha ifrån början och sova i eget rum före de fyller ett. Men liten som hon är hoppas jag att hon är välkommen in till er o mysa om hon får en mardröm eller kanske bara behöver närhet då och då. Det är löjligt att de har haft henne i sina sängar tills denna åldern. Knappt hört talas om någon som gör så iom att både barn o föräldrar får störd nattsömn.

• daxförnästa
    bullenochgrisen skrev 2013-10-30 11:14:20 följande:
    Jag skulle aldrig kunna neka ett barn trygghet. om hon vaknar på natten så finns jag självklart där och då får hon slva hos oss, precis som hon gör nu även fast hon sover i vårat sovrum. Jag ska ta upp det med min sambo, att vi kanske redan nu kan köpa en säng till henne och stölla in den i hennes sovrum med fina lakan, favorit mjukdjuren i så hon blir van att sängen står där iallafall och sen när det blir aktuellt så ska vi börja låta henne sova där, kanske när jag blivit gravid så det inte blir för mucket med syskon och sen börja sova i egen säng, så hon inte könner sig utslängd. men sängval? Ska det vara en barnsäng eller en vanlig säng som man kan ligga breve henne tills hon somnat? Tänkte på kantakudd och så. går det att montera på vanlog säng? Det måste vara en sängram då väl för att drt ska gå?

Köp en barnsäng på Ikea. De har måtten 70*160 o har en planka på ena sidan. Man kan ta bort den när barnet blir äldre. Det är ett litet barn o ingen bebis, hon behöver få en egen plats i erat hem tror jag. ni kan läsa sagor o sen säga godnatt. Är det en vanlig kväll ska ni inte behöva vara i rummet tills hon somnat utan gör en kvällsrutin så känner hon sig trygg med hur det är hos er oavsett hur de gör hos mamman.
Svar på tråden är inte treåringe mogen för att sova i eget rum snart?