är inte treåringe mogen för att sova i eget rum snart?
bullenochgrisen skrev 2013-10-08 20:29:38 följande:
Sovrummet är inte så brett så det får inte plats en större säng där. trodde folk skulle vara trevliga här och ge goda råd, inte dryga sig och säga att jag ska flytta mig från min säng och ta en annan. det är ju inte där problemet ligger. hon får sova i vår säng, hln har inga problem med att somna i sin säng och vill hon komma upp till vår säng på natten så är det jag som ger henne närhet om hon haft en mardröm. härre gud, tror ni jag hatar barn eller?Du är inte så van vid FL eller? Tyvärr är det många som är otrevliga och ger spydiga kommentarer. Men försök sålla bort det som sårar dig och ta till dig det som känns konstruktivt för dig.
Barn är så olika vad gäller sömn och närhet. Min dotter flyttade vi ut när hon var 3, men då till storebrors rum. Både hon (4 år nu) och 7-årige storebror kommer in och lägger sig hos oss varje natt. Sambon sov ofta på soffan tills vi skaffade en 210 cm bred säng. Förstår att det inte är ett alternativ för er om sovrummet är litet, men det kanske är dags att du och sambon sitter ner och diskuterar olika lösningar. Om ni så småningom har två barn i sängen kommer det bli väldigt trångt i en 140 säng.