Inlägg från: mercury |Visa alla inlägg
  • mercury

Bebis skriker sig blå om hon inte får somna vid bröstet - hjälper det om vi går över till flaska?

Smulkaffe skrev 2013-12-17 08:09:23 följande:
    Update: Vi har inte fått bukt med nattningarna än. Snart är hon 4 månader. Lägg till att jag har börjat jobba upp sån ångest över detta att jag inte kan somna på kvällarna när bebisen väl sover. På väg in i en depression pga detta känner jag... ska kontakta både bvc och vc idag för att få hjälp.
    Jag läser på om metoder att få barn att somna på egen hand. Det är både bra och dåligt att läsa på känner jag. När jag läser i trådarna får man ju tyvärr läsa om barn som har ännu sämre sovrutiner än min dotter och då är det lätt att man tänker att så kanske vi har det om en vecka. Fy fan.

TUR att jag har en så förstående sambo som kan lugna mig. Men han kommer få bli mer involverad i nattningar längre fram. Jag har någon plan om att försöka med tassametoden men hon är för ung än så länge. Frågan är hur jag klarar tiden fram till 6 mån... Bara jag inte klappar ihop fullständigt innan dess! Usch ville bara skriva av mig lite...
    Men är hon fortfarande lika skrikig om hon inte får ligga vid bröstet hela tiden? För jag tänker att hon kanske bara är kvällspigg och att det kommer att ändra sig när hon blir större och sover mindre på dagen. Min äldsta somnade länge supersent för natten (och har förblivit mer eller mindre kvällspigg) som bebis, men det blev ju lättare när hon blev äldre och mer nöjd med att ligga själv i t ex babysitter eller på golvet. Min andra var en helt annan typ av bebis.

Men jag fattar din frustration dock. Med kvällspigga barn blir "vuxenkvällen" verkligen kort. Fast det är inte säkert att det går att ändra på i samma utsträckning som man vill.
Svar på tråden Bebis skriker sig blå om hon inte får somna vid bröstet - hjälper det om vi går över till flaska?