Bebis skriker sig blå om hon inte får somna vid bröstet - hjälper det om vi går över till flaska?
Jag har en 6 veckors bebis som vi desperat har försökt få att ta napp. Hon är så fixerad vid att tutta på mig på kvällarna och för att överhuvudtaget få henne att somna måste hon somna vid mitt bröst. Vid några tillfällen har hon varit för pigg för att somna och då har hon till slut börjat skrika. Inget vaggande eller vyssjande har hjälpt. Bara att hålla ut en halvtimme och sen lägga henne vid bröstet igen och hålla tummarna. Igår kväll höll vi på mellan kl.18-21 innan hon till slut hade somnat vid mitt bröst.
Vi har provat allt när det gäller nappar så på den fronten är det kört. Hon kan ta nappen om hon blir körd i vagn på dagarna men hon accepterar den aldrig annars och allra helst inte på kvällar och nätter. Alla nappsorter är testade och även att doppa nappen i sockerlösning.
Min sista desperata åtgärd är att fasa ut amningen och gå över helt till flaska. Finns det någon i detta forum som har erfarenhet av detta? Kan det hjälpa? Eller kommer vi att få helvetesnätter eftersom hon idag skriker sig blå när hon inte får bröst? Läser jag i andra trådar om detta så står det att man hållit fast vid amningen i 6-10 månader men jag kan säga att så länge fixar jag inte att vara levande napp!