Viktnedgång
Skulle behöva lite tips på hur man går ner i vikt SNABBT efter förlossning? Hur gjorde ni alla mammor därute? :)
Skulle behöva lite tips på hur man går ner i vikt SNABBT efter förlossning? Hur gjorde ni alla mammor därute? :)
Ät bra, rör på dig så gott det går och stressa inte. Banta absolut inte. Då släpper kroppen ifrån sig gifter som passerar ut i bröstmjölken. Men njut framför allt av din bebis. Mer konkreta tips kan jag inte ge. Jag stod på vågen en v efter fl pch vägde då 2kg mindre än innan jag blev gravid. Jag vägde 42kg och såg för jävlig ut:-/ Lycka till!
Jag gick upp över 30 kg under min graviditet, jag slutade väga mig när när det gick över 30+ för jag fick ångest..
Men hade gått ner alla kg efter ett halvår..
Jag gjorde inget speciellt, gick en kvällspromenad med hunden, åt normalt, plus en massa på nätterna dom första månaderna när jag ammade mkt på natten, Var aldrig ute och sprang med barnvagnen lr liknande utan tog det lugnt.. Eftersom alla sa till mig att det tog ca ett halvår innan kroppen läkt och återfått sin form riktigt så litade jag på det och tänkte att resten fick jag ta sen..
Det är ingen fara att banta så länge du gör det skonsamt. Dvs ca 0,5 kg i veckan. Rör på dig och ät lagom. kroppen förbrukar ca 500 kcal extra per dag för bröstmjölksproducering har jag för mig, så skippa dessa 500 kcal och du kommer att gå ner i vikt :)