Inlägg från: kossann |Visa alla inlägg
  • kossann

Blev gravid och nu förtvivlad över missfall i helgen

Hej Marren!

Förstår precis hur du känner det! Beklagar verkligen er sorg!
    Fick själv bekräftat missfall i lördags i v 13+5, fostret ville inte komma ut så jag opererades i onsdags.

Jag är 41 år gammal (blir 42 i början av nästa år), har 3 barn sen innan, men min sambo /45 år) har inga barn. Vi hade bestämt att vi försöker fram tills efter semester, sen lägger vi ner försöken.

Men denna veckan när vi båda har varit sjukskrivna så har vi pratat jättemycket. Vi vill ha barn tillsammans så vi kommer att försöka några månader till...

Lycka till, jag håller gärna kontakten med dej här i tråden så att vi kan följas åt! 

• kossann

Tack! Ja, visst är det tungt...
    Jag är hemma idag och imorgon med sen ska jag börja jobba igen. Igår natt var första natten jag kunde sova mer än 2,5-3 timmar i sträck. Jag sov i 10 timmar... kroppen tyckte väl att nu är det nog med sömnlösheten :/

Jag tog ut spiralen första veckan i januari, så vi försökte ett halvår. Jag använde Clearblues fertilitetsmonitor för att hålla koll på ägglossningen, och de sista två perioderna åt jag Pergotime. Jag har två uttag till på dem, så de ska jag plocka ut nu. Folsyra tar jag med. Hur funkar munkpeppar? Har bara sett att det skrivs om det här på FL.

Nu går mina tankar att jag kanske inte blir gravid igen... eller att det drar ut på tiden. Jag vet inte hur länge jag orkar försöka. Vi hade ju redan innan bestämt att vi försöker bli gravida tills efter semestern, sen lägger vi ner försöken. Jag fyller 42 år i januari, och blir mormor för 3e gången till våren... (har en dotter som fick barn redan när hon var 17, och är nu gravid med sin 3e. (Som är beräknad till dagen efter jag var beräknad till, innan jag fick MF.)

Visste dina barn om att du var gravid? Mina visste ingenting, och vet inte nu heller att jag varit det. Grabbarna var hos sin pappa när det hände, och stannade där en vecka längre pga att jag sa att jag var sjuk. Vi hade bara berättat det för 3 personer, då vi ville vänta tills efter fvp.

Svar på tråden Blev gravid och nu förtvivlad över missfall i helgen