Aspergersföräldrar som vill utbyta tankar och erfarenheter
Ett annat tips är NicklasE Minecraft - filmer/"tutorials" på youtube. Lugn pedagogisk man som spelar MC och visar hur man gör olika saker. Sonen tittar igen och igen.
Ett annat tips är NicklasE Minecraft - filmer/"tutorials" på youtube. Lugn pedagogisk man som spelar MC och visar hur man gör olika saker. Sonen tittar igen och igen.
Känner mig bara så frustrerad just nu... Sonen började i höstas spela schack på en schackklubb. Aktiviteten passar honom jättebra. Han är duktig på det och flera andra barn från hans skola går där så det är bra för den sociala biten också.
Nu vill han plötsligt inte dit. Bara vill inte. Det går inte att få fram varför, jag tror inte heller att det är något särskilt, han har bara tröttnat. Vill hellre vara hemma och spela minecraft/roblox. Suck!
Jag vet att det inte är hela världen och hade det varit mitt andra barn hade jag inte brytt mig så mycket. Men jag var så glad att han äntligen hitta en aktivitet som passade honom, där han dessutom träffade kompisar. Besvikelsen sköljer över mig.
Ville bara skriva av mig lite.
Hej alla! Vi har haft en bra helg i stort, lugn och harmonisk pojke, trots bl a besök av vänner i lördags kväll. Men så igår hände det konstiga saker: Vi hade bestämt oss för en skogsutflykt i det soliga vädret. Sonen var helt med på noterna, fågelboken i högsta hugg, fika i ryggsäcken. Men... så fort vi kom till skogen blev han skräckslagen. Han var rädd för myror, andra kryp, tyckte att själva skogen såg läskig ut. Jag fick bära honom största delen av tiden. :( Vi åkte förstås hem ganska snabbt igen när vi märkte att det inte blev bättre.
Håll tummarna att det funkar bättre nästa gång! Skogen har varit ett ställe att hämta kraft på.