Aspergersföräldrar som vill utbyta tankar och erfarenheter
Hej! En sådan här tråd har jag letat efter! Har en pojke med AS, en underbar liten 8-åring. :) Hur gammal är din?
Hej! En sådan här tråd har jag letat efter! Har en pojke med AS, en underbar liten 8-åring. :) Hur gammal är din?
Just nu är det nog att han är så rörig och överaktiv som är det största problemet. Han har adhd också och var sjuk igår så idag var han tydligen överallt i klassrummet. Kläderna hade han bara slängt på golvet och hans arbetshörna är en katastrofzon, vilket gör att han inte hittar sina saker och får svårare att koncentrera sig. Han har en egen arbetshörna för att han har en egen dator som hjälpmedel men den vägrar han oftast att använda.
Han är precis likadan hemma. Saker överallt och han är överallt. Han säger att han inte vet hur man städar, han vet inte hur han ska göra.
Jag har försökt innan, men är det någon av er som har tips kring nagelklippning? Är era barn överkänsliga för sådant?
Jag har en tjej på 9 år med Asperger, hon blev diagnosticerad då hon var 7 år. Är det någon här intte som INTE har några problem med era aspisar? Vi har inga problem med vår dotter i vardagen, hon behöver inga speciella förberedelser, gillar nya saker, världens goaste och snällaste, får aldrig utbrott. Hon är ju aspig socialt sätt men annars inga problem. ibland undrar man om man ska göra en ny utredning då man hör om alla problem som aspergerbarn brukar ha. Någon?