Inlägg från: Habba |Visa alla inlägg
  • Habba

Måste vara hemma med bebisen?

Vi väntar vårt första barn till våren. Så som det ser ut idag så kommer jag inte att amma vårt barn. Om man utgår från en problemfri förlossning. När kan man vara tillbaka på jobbet igen? Jag jobbar med ett kundservicerelaterat yrke som inte är särskilt fysiskt tungt. Jag vill väldigt gärna tillbaka till jobbet hyfsat snabbt. Hur planerar ni? Om ni har barn sedan tidigare, när började ni jobba igen? Vad talar emot att börja snabbt? Och vad menar folk med att de har mycket hormoner i omlopp som skulle innebära att de inte kunde gå tillbaka till jobbet snabbt?

• Svar på tråden Måste vara hemma med bebisen?
  • Habba

Hur länge var du hemma? Vad var jobbigast med att komma tillbaka till jobbet? Hur mycket var din parter hemma?

• Habba

Hade någon av er rent fysiska problem med att vara på jobbet?

• Habba

Har någon här erfarenhet av att gå tillbaka så snabbt som efter två veckor?

• Habba

Tack Harmageddon för förståelsen. I mitt fall handlar det om att år av familjeplanering kom av sig när livet inte blev precis som planerat. Min man vill väldigt gärna vara hemma mycket med vårt barn. Och jag måste göra det jag kan för att vara attraktiv för min arbetsgivare, trots omständigheterna.

Ibland handlar det om att välja det som är bäst för vårt gemensamma barn, även på sikt. Så jag tackar dig Liv för din moralkaka. Du bidrog dock inte med någon lösning, utan bara gammalt hederligt näthat. Så skönt för dig att du kan sitta hemma vid din dator och döma andra människor.

Nästa gång du hoppar in i en tråd, fundera på vad du tillför. I detta fallet, ingenting.
    Ha en bra dag.

Svar på tråden Måste vara hemma med bebisen?