• spl

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

turkos77 skrev 2013-10-17 18:10:39 följande:
    Vecka 31 idag. Foglossningen var ok i morse så tog en tripp till ikea för att köpa ett skötbord och lite kräktrasor. Nu värker kroppen. Någon annan som får sammandragningar så fort de går?

Samma här tyvärr :( så snabbt jag rör mig kommer sammandragningarna riktigt jobbigt!
  • spl

Ja då var man i 9:e månad! sinnessjuk vad snabbt det har gått!!
    Bara 24 dag kvar! nu kan vår son komma om allt mellan 2 veckor och max 6 veckor! Härligt :)

• spl
    Cecilialia skrev 2013-11-30 21:40:29 följande:
    Någon i Jönköping som snart ska föda?

jag har 10 dar till bf!
    Tyvärr! bodde i jkp förr, men bor nu i Norge sedan 1 o halv år tillbaka!
  • spl
    Juml001 skrev 2013-12-01 22:36:49 följande:
    Nu har jag köpt det mesta. Är i v 37 och kom på förra veckan att jag inte hade mer än kläder jag fått och en barnvagn. Det blev en shopping tur

Var hos bm i fredags och då var bebis äntligen fixerad och magen börjar sjunka. Allt ser bra ut men hoppas bebis växer till nästa besök då kurvan stått stilla ett tag nu.

Men det rör sig kraftigt i magen och fötterna sticker ut nästan jämt
    En rörlig tjej blir det nog.
    Haha vad kul :) rörliga är de allt nu i slutet! :) min pojke bökar runt mest hela tiden känns det som :)

• spl
    Juml001 skrev 2013-12-08 07:11:06 följande:
    Oj halva inlägget försvann. Hur som helst så gick det väldigt fort. V 36+3 . Vattnet gick i torsdags morse och på natten kl 03:35 var hon född. Lite oväntat kan man säga

Stort grattis!!! Gick allt bra?
  • spl

Bf - 14 nu! Kommer in i vecka 39 imorgon Gud vad jag är trött på att vara gravid nu! Hoppas verkligen att sonen vill träffa oss snart! Allt är klart här hemma så nu försöker jag bara att få tiden att gå! Känns så drygt! Hur känner ni er?

• spl
    LisaML skrev 2013-12-11 08:07:28 följande:
    Jag går in i v.34 imorgon så har en bit kvar men börjar känna mig riktigt trött. Längtar innerligt efter att få sluta jobba. Har en massage bokad på söndag som jag ser fram emot. Sköntmot foglossningen tycker jag. Ser fram emot en lugn och fridfull jul och ledigt några v. Ni som packat er bb väska, vad har ni packat?

Packade bb väskan i veckan! Min innehåller: till bebisen: 2 bodys 2 byxor 2 par socker En mössa En overall Ovh det är allt, här i Norge får man allt för barnet så länge man är inlagd, inklusive kläder. Till mig: 2 par trosor 2 amnings BH 1 par mamma byxor 1 amningslinne 1 mamma linne 1 kofta 1 tunika Pyjamas 2 par socker En necessär med smink och lite sådant Nät trosor (det får man köpa själv här) Laddare till mobilen Så får vi se om jag Packer ner något mer, kommer ju ha min mobil med mig och den kommer vi ta bilder med (det är en iPhone 5 så den tar väldig bra bilder)
  • spl
    Emelius skrev 2013-12-11 12:42:06 följande:
    Jag packade färdigt min väska för 2 veckor sen och har varit på jakt efter en amningsbh sen dess. Problemet är bara att det inte finns några i min storlek  i de vanliga butikerna :/ Jag kommer behöva minsta 85G och det kan man tydligen bara hitta i de små specialbutikerna inne i stan och dit klarar jag inte av att ta mig nu med foglossningen och allt. Man vill ju gärna ha en som man kan använda på en gång när man ska börja amma så man slipper ta sig in till stan efter förlossningen med bebis och pröva bhar... Har nån något bra tips på hemsida där ni själva har beställt bh och varit nöjd? Gärna nån typ av sportbh-variant

Dels kan du beställa på change som har grymma BHar i alla storlekar! Dels kan du köpa det på Apoteket! För 5 år sedan när jag fick min dotter kunde man köpa olika nät BHar på Apoteket som fungerar perfekt första tiden för man vet vilken storlek man landar på!
  • spl

Hur mår ni? Jag är så otroligt trött på detta nu att jag vill dö! Vecka 39 nu BF om ca 2 veckor skulle helst vilja få sonen idag eller igår ;) Foglossningen gör mig galen, sover dårligt, är på skit humör, har inte lust med något!

• spl
    turkos77 skrev 2013-12-12 16:30:38 följande:
    Mår skit. Foglossningen tar död på mig. Sova är omöjligt. Nu räknar jag ner dagarna, på onsdag har jag min pojke.

Fy fan vad skönt att veta när barnet kommer! Så kan du ju ha ett mål! Jag skulle likaväl kunna vara gravid fram till 10 januari! Ett tag trodde jag att han låg i sete och då var jag faktiskt liiiite glad för Då hade jag kunna få ett ks haha jag är livrädd för ks men tanken på att ha Ett datum som verkligen betyder BF var det som lokade!
  • spl
    Tuttiluttan skrev 2013-12-14 10:43:25 följande:
    BF om 5dagar, händer absolut ingenting här.. Tror inte min tös vill komma innan BF...

Fy vad less man blir!! Hoppas det kommer igång snart för dig! Och mig! Har BF om 10 dagar.
  • spl
    Chaplin89 skrev 2013-12-12 22:08:56 följande:
    Har bf om 9 dagar men hoppas innerligt att han vill komma tidigare. Ont i fogarna så benen knappt bär mig. Karpaltunnelsyndrom gör att jag för det första inte har nån känsel i fingrarna men en djävulsk värk i handflator och handleder... Sover knappt alls pga det. Känns dessutom som om jag hela tiden måste knipa annars ramlar han ut... Så innerligt trött och less på en överlag jobbig graviditet och glad att det är min sista... Längtar ihjäl mig efter lillen nu!!!!!!

Det lätt inget vidare!! Jag har haft foglossning i snart 25 veckor och jag vill inte mer! Jag är så trött på att ha ont hela tiden!! Karpaltunnelsyndrom är ju inte heller någon höjdare :( stackars dig som fick det också! I tillägg till det andra!
  • spl
    Tokfrans skrev 2013-12-14 12:49:41 följande:
    Har haft värk i ryggen till och från hela morgonen, kan de va vara nått på g?  Känner inget nu dock när jag gick upp ur sängen. påminde om mensvärk runt rygg-mage

Ja så kan det vara på g :)
  • spl
    tystlängtan skrev 2013-12-14 21:26:54 följande:
    Vi fick plocka ut vår fina pojke idag med snitt. Allt har gått otroligt bra och vi myser för fullt på BB i detta nu.

Grattis!!!
  • spl

Här hoppas jag på att något är på g!
    Förvärkar hela helgen, dag och natt. Och nu sedan jag vaknade opp har ja haft stark mensvärk :) väntar några timmar och så får vi se.

• spl
    Emelius skrev 2013-12-16 22:01:56 följande:
    Kl 01.31 idag föddes vår lilla flicka, frisk och alldeles bedårande :)
    Grattis!!!
  • spl

Då har jag född! En underbar liten pojke kom kl 23:55 igår alltså för några timmar sedan! Försöker sova men det är allt för mycket att smälta för jag får en chans att somna! Han kom alltså på det datumet som vi trodde på ;) inte det som UL angav! Lite kul!

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna