Inlägg från: turkos77 |Visa alla inlägg
  • turkos77

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Jag känner samma josseh. Sover knappt. Går upp 3-4 varje morgon sen börjar en lång dag med smärta. Har liten mage men allt annat bråkar. Benen är dubbelt så stora. Mitt hb fortsätter sjunka trots 4 niferex om dagen. Är nere på 84 nu. Räknar ner dagarna. Och det gör jag mest för att slippa må skit. Längtar såklart till att den lille ska komma med. Men gud va ja längtar tills jag får må som vanligt.

• turkos77

Mina första 20 veckor var ju helt problemfria. Inga gravsymtom alls. Antar att det är min tur att må kasst nu. ð???

Ja magen blir ju inte rolig av järntabletterna. När det inte hjälper så känns det ganska meningslöst att äta dem.

• turkos77

Vecka 31 idag. Foglossningen var ok i morse så tog en tripp till ikea för att köpa ett skötbord och lite kräktrasor. Nu värker kroppen.
    Någon annan som får sammandragningar så fort de går?

• turkos77

Jobbig natt. Massa onda sammandragningar. Ont i mage och rygg och i underlivet. Har känts som om någon stuckit in en kniv i mig och vridit runt. Har avtagit nu efter 2 panodil. Ska det va så här i 9 veckor till? Går in i vecka 32 i morgon.

• turkos77

Jag ringde. Fick svaret vila, 2 panodil och kom in om det blir värre. Har lugnat sig nu.

• turkos77

Har börjat få väldigt onda sammandragningar. Måste stanna upp och andas igenom dom. Är beräknad 26 dec. Ska det verkligen vara så här en månad till? Eller den lille kommer kanske tidigare? Han är fixerad. Första barnet så har noll koll.

• turkos77

Jag är också beräknad den 26. Men ska snittas den 18. Men tror inte lilleman vill stanna så länge. Har mycket förvärkar och han är fixerad.
    Bor i skåne.

• turkos77

Grattis. Gud va man längtar nu. Min är sjövild i magen för tillfället. Har hört att de ska lugna ner sig innan fl så antar att inget är på gång. Hade lite förhoppningar iom att slemproppen släppt.

• turkos77

Vad innebär det att man ska känna av bebisen lika mycket?? Minskade rörelser - åk in. Men min har ju gått från vild till sjövild. Så jag har absolut inte samma rörelsemönster som innan. Är det en anledning till oro?

• turkos77

Jo det är ju jättebra att jag känner honom. Men det är ju fortfarande ett ändrat mönster. Ska fråga min bm på onsdag. Tänkte att han kanske är stressad eller något. För det är verkligen inte en lugn stund där inne.

• turkos77

Känner mig förjävlig. Foglossningen tar död på mig. 8 dagar till mitt snitt. Kan inte sova, gör för ont i fogarna. Sov mellan 12-2 sen vaken. Somna om 6-8.
    Låt tiden gå snabbt.

• turkos77

Mår skit. Foglossningen tar död på mig. Sova är omöjligt. Nu räknar jag ner dagarna, på onsdag har jag min pojke.

• turkos77

Ja det är skönt. Fast samtidigt känns det som om tiden går långsammare när man vet.

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna