Inlägg från: tystlängtan |Visa alla inlägg
  • tystlängtan

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Hejsan!
    Har BF 25 dec, så 80 dagar kvar. Första barnet, längtar sååå! Jag mår relativt bra just nu, hoppas att det håller i sig så att jag kan jobba november ut som är planen. Är egentligen ganska klen, men eftersom jag bara jobbar ca 4h/dag borde det kunna gå tycker jag. Glad

• tystlängtan
    cesse26 skrev 2013-10-06 19:02:44 följande:
    Får ta dagen som den kommer och givetvis hoppas jag att du kan jobba November ut , känns alltid bra att kunna jobba så långt som det är tänkt :)
    spl skrev 2013-10-06 21:24:08 följande:
    Jag ska definitivt kolla upp det!

Tystlängtan:
    Hoppas du fåt jobba så länge du vill! Jag har varit sjukskriven från och till under stora delen av graviditeten pga en arbetsgivare som inte är så samarbetsvillig om man säger så! Men just nu arbetar jag 30 % och hoppas klara av det november ut, men efter sista dagarna så ser inte så just ut  -_-
    Tack! Ja, man får ju ta det som det kommer. Om kroppen börjar säga ifrån är det säkrast att lyssna. Jag har tack och lov inga problem med min chef, utan kan i princip göra som jag vill. Jag avundas inte din situation, spl, med en arbetsgivare som strular. Hoppas du mår bättre och kan jobba så mycket och länge du själv vill!

• tystlängtan
    spl skrev 2013-12-12 16:49:04 följande:

Fy fan vad skönt att veta när barnet kommer! Så kan du ju ha ett mål! Jag skulle likaväl kunna vara gravid fram till 10 januari! Ett tag trodde jag att han låg i sete och då var jag faktiskt liiiite glad för Då hade jag kunna få ett ks haha jag är livrädd för ks men tanken på att ha Ett datum som verkligen betyder BF var det som lokade!
    Just det där hände mig, min lille har lagt sig i säte och det blir snitt för min del. Är också livrädd för snittet och det kommer troligtvis att bli redan på tisdag, så har inte fått så mycket tid på mig att smälta det hela. I samband med att jag fick reda på att han låg i säte fick jag också reda på att han är väldigt liten, de uppskattar honom till 2kg. Jobbigt besked, men skönt ändå att vara förberedd på det innan han kommer ut. Men visst är det skönt att veta ett säkert datum (även om det bara är preliminärt i mitt fall, kan bli tidigare också eller eventuellt någon dag senare. Ska in på kontroll varje dag fram tills det är dags).
  • tystlängtan

Vi fick plocka ut vår fina pojke idag med snitt. Allt har gått otroligt bra och vi myser för fullt på BB i detta nu.

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna