Inlägg från: gugeligu |Visa alla inlägg
  • gugeligu

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Får jag hoppa in? BF 29de jan. Tredje barnet

• gugeligu
    cesse26 skrev 2013-10-26 17:55:57 följande:
    självklart får du det !:)
    Välkommen  
    Tack :)
  • gugeligu

Här är nog det mesta klart sedan förregående barn. Lite mer tygblöjor som ska inhandlas men i övrigt har vi nog det mesta. En sjal till hade varit trevligt. Däremot är det saker till förlossningen jag vill ha men för ungensdel så finns nog det mesta :)

• gugeligu
    Jossehaugen skrev 2013-10-29 23:06:05 följande:
    Ja det är mitt första barn.
    Min läkare sjukskrev mig till bebisen kommer pga ryggsmärtan .
    Ingen diskussion om  det eller något, Så då kanske han beviljar igångsättning också.
    Men ska till Spec MVC om 14 dagar för tillväxtultraljud, så jag kan prata med läkaren där också.
    Min BM vet att jag har en massa besvär, men hon säger hela tiden att det kan ju bli bättre.
    Ska till henne nästa vecka, och om det inte är bättre då, så ska jag verkligen gråta så hon kan förstå. 
    Är det förståelse elelr hjälp du vill ha av din BM? Går du till sjukgymnast? Låter jobbigt men skönt att läkaren iaf lyssnar på dig. 

Jag ska på ul i v 32, måste bara kolla upp när det var. Eller ja vi ska är tanken, beror lite på det praktiskta men ändå :) 
  • gugeligu

Jag är beräknad till den 29de. med äldsta hade jag bf den 28de, hon är född den 6e. jag hoppas på i mitten av jan

• gugeligu
    Juml001 skrev 2013-11-20 16:31:27 följande:
    Är beräknad 29/12 men hoppas på att gå över tiden några dagar
    Bor utanför Västerås .
    hur kommer det sig? :)

Jag hoppas på v 39 här :)  
  • gugeligu

Ja börjar känna mig lite stressad över allt, ni andra? Är i v 30 så är ju ett tag kvar (mellan 7-9 veckor gissar jag)

• gugeligu
    Natalie87 skrev 2013-11-22 13:06:52 följande:
    Ja lite faktiskt (vecka 34). Har flyttat för inte så länge sen och vill verkligen få iordning lägenheten snarast! Har flera saker kvar att köpa till bebisen och har fortfarande inte registrerat när jag ska vara mammaledig.. Men Men, i värsta fall får jag fixa allt när jag går på mammaledighet om 3 veckor.

Jag älskar att vara gravid, men jag längtar såå tills bebisen kommit ut. Inte för att jag har en massa gravidkrämpor, har bara lite halsbränna, utan för att jag är så rädd att barnet ska dö i magen. Blir så nervös bara det gått någon timme utan att jag kännt bebisen röra sig. Vet ine varför jag har fått för mig att det ska hända och jag vet att det är dumt att stressa upp sig själv för något sådant, men kan verkligen inte rå för det..
    Hur mår du? Det låter som du har lite att pyssla med, jag är rätt glad att vi inte har en massa flyttande att göra, jag har för ont för att gå alls typ så att bära verkar ruskigt. 

Du tror inte att du fortsätter att oroa dig när bebis är ute? Jag vill mest ha ut den pga hur jag mår, enda jag drömmer om är ju att springa runt i sommar, helt galet att man kan sakna att få röra på sig...
    Finns det något tillfälle bebis rör sig mer? Min börjar sparka om jag vilar så blir jag orolig får jag lägga mig så sätter den igång 
  • gugeligu
    Patricia1984 skrev 2013-12-09 00:04:00 följande:
    Ett uttag från spädbarnsfonden; Avtagande fosterrörelser Eftersom de flesta gravida får höra från andra att barnet blir ”mer stilla före förlossningen” är det naturligt att tro att avtagande fosterrörelser i slutet av graviditeten är normalt. Det är nödvändigtvis inte sant. När fosterrörelserna förändras för att utrymmet för barnet minskar och ibland på grund av förändrat vakenhetsmönster mot slutet av graviditeten, är en verklig minskning i antalet aktiviteter inte att betrakta som normalt.
    http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=17089

frågan är vad minskade innebär...
  • gugeligu

Jag vet inte hur mycket mindre barnet ska röra sig för att man ska oroa sig, min går i perioder, rätt lugn i några dagar och nu verkar den vilja trycka sig ut ur magen.
    Skulle jag inte känt barnet på någon timme och de vanliga sätten inte fungerar hade jag kollat upp det (här innebär det vila och makens hand på magen, då vaknar hen)

• gugeligu

Jag lär inte packa någon bb väska, hade jag gjort det hade jag främst tagit med dator, mobil, kamera och laddare till samtliga.. Och sedan bindor, kläder till all typ. Och saker att äta!

Jag har köpt två polkakola påsar som jag ska spara tills det är dags däremot :)

• gugeligu

Jag är trött på att vara gravid, på att ha ont. nåväl 1 månad kvar (bf 30 jan men så länge tror jag inte på..)

• gugeligu
    Tokfrans skrev 2013-12-16 18:59:02 följande:
    Har med bf den 30 januari och är trött på allt nu, men tror han kommer tidigare dock ^^
    Som här då fast den får vänta, till 2  jan minst, 9 så är maken mer nöjd
    Emelius skrev 2013-12-16 22:01:56 följande:
    Kl 01.31 idag föddes vår lilla flicka, frisk och alldeles bedårande :)
    grattis
Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna