BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
Vad kul! Här hoppar jag in.
Jag väntar första egna barnet med BF 29/12, det gäller att knipa några dagar
Det är en flicka som lever om så in i norden redan. Jag bor utanför Västerås med min sambo och mitt bonusbarn, jag har redan hunnit bli mamma på heltid åt en nu 9 årig sporttokig kille. Vi renoverar klart ett hus för att flytta till nytt i orten bredvid om en månad ungefär.
Jag har en reumatisk sjukdom i botten så det är svårt att säga om jag mår bra eller inte. Den reumatiska delen har blivit bättre men jag har nog alla gravidkrämpor man kan ha. Kräks fortfarande varje kväll, har lågt blodvärde trots tillskott, yr, svag och mår faktiskt skit :-/...
Men jag är glad ändå.. Är van kronisk smärta så foglossningar mm kan jag hantera ganska bra och har hjälpmedel hemma. Förmodligen blir jag tvungen att sjukskriva mig snart men jag håller ut ett tag till.
Eftersom vi snart flyttar så har jag inte köpt något alls än. Jag har planerat förlossningen och vet exakt hur jag vill ha det. Jag har en karl som inte tål blod eller nålar så under själva förlossningen vill jag inte ha han där utan en vän eller min mamma som reser 85 mil och finns i närheten ska få vara med mig. Vill att han är klar och inte svimfärdig när barnet väl har kommit.
Själv är jag gaska hård, jag vill inte ha något smärtstillande mer än lustgas kanske. Men skulle det vara så att jag tappar kraft pga smärta så får jag då ta till annat. Men jag ser verkligen fram emot upplevelsen och kan inte sluta titta på förlossningsfilmer haha..
Längtan är så stor efter att få sitta i vårat nya hus med nya möbler och en liten bebis i famnen. Tjoohoo..