cesse26 skrev 2013-10-23 19:22:05 följande:
Jag vill ge Lund både ris och ros
Var där i 18 timmar tack vare jag blev igångsatt .
Fick träffa flera i personalen då det är flera skift inom den tiden .
Den första barnmorskan jag hade var kanon var väldigt mån om att vi hade det bra osv .
Tyvärr hade jag inte hon väldigt länge , det var en yngre tjej.
Dom som skulle jobba natten var väl bra men inte fullt så mån om hur vi hade det , dom hade det väldigt stressigt och andra barnmorskor kom in då dom inte hade tid att vara överallt .
Jag tycker verkligen dom har för lite personal och det är ett stort problem .
Den barnmorskan jag hade satt rätt kraftigt dropp på mig så värkarna blev värre än någon annan förlossning , intensivare värkar .
Hon var inte så mån om mig det viktigast för henne var att bebisen skulle komma ut så fort som möjligt , så kändes det för oss i alla fall .
Mina värkar blev rätt jobbiga så ville ta ryggmärgsbedövning , fick inte bada eller röra på mig så då blev värkarna ännu värre.
Anledningen var att hjärtljuden dala .
Fick inte ens gå och kissa och fick ligga i den hårda sängen med jobbiga värkar , ingen paus eller något då värkarna kommer hela tiden med igångsättning .
Doktorn tog ett tag på sig då han var på något akut eftersom han är narkosläkare .
Så nästa gång ska jag säga till i tid om värkarna är lika jobbiga .
Efter bedövningen tog det inte lång tid innan Liam titta ut max 30 min , slappnar av i kroppen och då går det fortare då jag öppna mig hela 5 cm på denna tiden .
När Liam hade kommit tidigt på morgonen var det ny personal .
Stressig personal och dom hade helt enkelt inte tid med oss.
Vägningen dröjde fick nog tjata oss till den 2 gånger .
Så både ris och ros från oss
Låter som vi hade samma barnmorska.
Fick ettan och tvåan i Malmö för jag bodde där då...inget o klaga på.
Lund gillar jag för där är så fint o mysigt men har svårt för viss personal tycker många e nonchalanta.
Jag blev också igångsatt med min trea i Lund då. Var på förlossningen i ca 20-22 timmar.
Första barnmorskan av underbar och jag trivdes så bra med henne,mån om oss båda barnet och allt.
Engaerade sig verkligen.
Dom satte nål fall jag skulle komma in i sk maraton värkar så man kunde hejda det då.
Fick aldrig nåt dropp för o sätta igång det utan bara en gel som stoppades upp mellan bena vid två tillfällen.
detta gav bara störiga pinvärkar och inget hände.
När mitt vatten väll gick 01.30( hade jag varit på förlossningen sen 10.30) så fick jag de sk maraton värkarna och hade ingen paus emellan.
Jag öppnade mig från 0-10 cm och att han var ute på 1,5 timmar.
Den bm gav aldrig mig nåt dropp för att sakta ner nåt och det gick för fort för bedövning.
Sen va min son stor för att komma i vecka 37 och jag e ganska liten (151 cm 55 kg normalvikt) så han fastnade och bm drog isär mina ben så allt knackade och fick gå in och få fatt i min sons axel och drog ut honom.
Han bröt nyckelbenet och jag fick en skada i mitt bäcken som aldrig kommer läka.
JAg kunde inte gå på flera dagar efteråt och lever med ständig smärta.
Jag anmälde detta men dom tog bm parti och jag fick i huvudet: hon räddade ju ditt barn det e väll huvudsaken!!!
Det skulle ha varit ett akut snitt.
Han vägde 3810 g och va 51 cm lång i v 37.
Fullgånget skulle han vägt mellan 4700-5000 gram!
Därav ska jag ah planerat snitt nu och måste bestämma mig för Lund el kristianstad.
Det går väldigt olika till där nämligen.