• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Hur går det för er?

Här hemma är det samma visa, Sd ibland, mensvärk ibland o sen inget mer... Suck....

På tis ska jag till bm o då be henne att känna på tappen. Hoppas att en hinnsvepning ska kunnas göras... El nåt annat som kan trigga igång det.

10 dagar kvar till bf annars.

• clembke

Igår kväll fick jag lite mensvärk som höll i sig till o från i natt. Det gjorde inte ont så att jag vaknade av de men de fanns där ibland. Sen på morgon och fm har mesnvärken hängt sig kvar tillsammans med lite sammandragningar. Fortfarande inget som ont, men de finns där. Försvann en stund mitt på dan för att återkomma nån gång ibland.
    Nu sen em/ikväll är mensvärken tillbaka tillsammans med lite ryggvärk. Frågan är - är det falska förhoppningar om att det sätter igång den närmsta tiden eller är det på gång?

I mon ska jag till BM och då ska hon få känna på mig. Hoppas verkligen att jag åtminstone har börjat öppna mig nåt... 

Idag har jag städat lite (allt för att ev skynda på det) samt putsat fönster (var lite tvunget då vår granne fick för sig tidigare i veckan att tvätta häcken mellan våra tomter med högtryckstvätt o på så vis skvätta ner fönster o fasad).

Hoppas att du snart krya på dig Sissij79.

• clembke

Här har mensvärken försvunnit. Så falska förhoppningar.

Bm kände på mig innan o det är en bit kvar avtappen o hon fick in fingret en liten bit men inte in till huvudet. men hon drog i den lite så kanske kan det snabba på lite iaf... Annars gör vi ett nytt försök om två v då nästa besök där är... (hoppas dock att jag inte behöver gå på det)

Barnen är sista Dan denna v på dagis. Dom har fått ledigt på Tor då äldsta sonen fyller år då. Så då ska vi ha mys... (med popcorn har den lilla bestämt) film oxå om mamma får bestämma... :-P

Nätterna är ett h*****e nu. Det gör ont i benen, höften, under revbenet o dessutom får jag så ont i halsen. Men halsen är bara på natten... Helt sjukt, här inget ont på dagen alls utan bara på natten.... Lindras lite om jag dricker, men bara en liten stund.. o det resulterar ju i att få springa på toa ist.

Båda mina har haft hår, tvåan mer än ettan. O sen har dom sett på ul att även denna har mkt hår. O med den halsnrännan väggar haft är det nog ändå mer rätt coolt att dom kan se det på ul egentligen.

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-12 20:09:30 följande:
    Ja nätterna är dryga även om jag sovit bra de senaste nätterna förutom x antal toabesök. Har hemsk mensvärk nu i eftermiddag och lite småvärkar, känns inte som det är på "riktigt" men hoppet finns ju! Det är jobbigt att få falska signaler, känns som man inte kan lita på sin kropp riktigt. Men ut ska den ju så någon gång måste det ju vara på riktigt!! Häftigt att man kan se hår på ultraljud!

Håller tummarna att det snart kommer igång där.

Här är det lugnt...

Det positiva med att bebis inte har kommit än är att jag kan fokusera på Lilleman här som äntligen har släppt blöjan dagtid o sen igår vågar kissa på toan. (han har varit rädd för det av nån anledning o nästan fått panik av enbart frågan) o nu när dom ändå är lediga från dagis resten av v kör vi hårt här hemma...
  • clembke

P

Sissij79 skrev 2013-11-13 12:20:30 följande:
    Här är det detsamma, var precis ute och gick en sväng för att se om något hände men det är ingen skillnad, molvärk och några förvärkar inte något mera, har däremot varit på toa 4 ggr under förmiddagen hoppas, hoppas det är något tecken :)) Jag tror iofs inte på att bäbisen kommer innan BF, en vecka kvar nu!! Min äldsta pojke var oxå jätterädd för toaletten, men efter att ha kissat några gånger på den så släppte det och han var utan blöja utan problem. Vet inte heller varför han var så rädd. Tänkte dammsuga & torka golven nu för att se om det har någon effekt, vilket det förmodligen inte har mer än ryggont :) Ska till BM imorgon man kanske kan be henne kolla hur det ligger till, är lite rädd för att hon ska säga att tappen är superlång och sluten då försvinner ju allt hopp om bäbis inom det närmsta! Åh vad jag längtar nu!!

När jag väntade min yngsta så var jag hos bm när jag hade gått 5 dagar över tiden. (va vid tre på em) hon sa att jag var knappt mogen, tappen hade börjat mjukna o böja sig framåt. O sen drog hon jämförelse med igångsättning o menade på att dom skulle inte ha satt igång mig då jag var allt för omogen. (bara rent allmänt) sa då på skämt att jag ska vara klar o hemma innan lör (detta var på mån) hon nästan skrattade åt det.

Kl nio på kvällen (samma) hade jag etablerade värkar o kl 05.22 var han född. tog mig 14 Tim att mogna, öppna mig o föda. Så även om det verkar vara mkt kvar kan det gå fort...

Har haft lite molande värk men inget som gör ont än o mkt mindre sen för nån dag sen... 1 v kvar för mig oxå...
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-13 18:57:22 följande:
    Det låter ju hoppfullt Clembke!! Vet inte om hon " kollar" läget har inte frågat henne någon gång innan, fick hinnsvepning med förra killen av samma BM men då var jag en vecka över tiden men det hade ingen effekt den gången. Känner mig otroligt trött på att vara gravid idag, får nästan lite ångest över att det i värsta fall kan vara tre veckor kvar! Känns som jag inte står ut längre! Vissa dagar är jobbigare än andra men jag hoppas verkligen att denna kommer snart. Hoppas det börjar närma sig slutet för oss nu!!

På mig kände dom första ggn redan 29 okt denna ggn. O det var inga problem i tis när jag bad om det. Så det kan ju inte skada o fråga.

Ja hoppas verkligen på slutet snart.
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-14 11:19:18 följande:
    Varit hos BM nu och hon ville avvakta med undersökning då jag fortfarande inte är frisk, vaknade givetvis upp i morse och var jättehes fastän jag inte tycker jag något sjuk längre så tyckte BM att det var bättre att jag åkte hem och kurerade mig. Hon har väl en poäng i vad hon säger men jag blir så rastlös och hoppas hela tiden att det ska börja typ NU! Fick en tid på Tors nästa vecka då man ska kolla mängden fostervatten för med förra killen var det dåligt med vatten på slutet. Jag hoppas på att det är så! Då blir man väl igångsatt hoppas jag, är inte sugen på att gå två veckor över! Barnen tycker jag är så tråkig som inte vill göra något utan mest ligga på soffan och jag förstår dom för den sista tiden har vi inte gjort så många roliga saker precis. Ska bli skönt när allt är över och man kan börja röra sig normalt igen.

Ja det kan jag förstå att dom inte ville göra nån undersökning då.

Ja det med barnen här hemma känner jag igen. Gör inget roligt med dom. Dom vill leka men jag har så svårt att komma ner. Brukar få svar att dom hjälper mig upp igen.

Längtar efter att kunna komma ut utan att frysa halvt ihjäl för att man inte kan ha kläder efter väder. Vägrat att köpa riktiga med gör ett par månader bara. Här en mammajacka men den är inte supervarm längre. Den funkade fram till för nån vecka sen.
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-14 17:13:37 följande:
    Ja jag har samma problem med jacka har ingen vinterjacka som jag kan knäppa och det finns ju ingen mening att köpa någon ny, hoppas att det inte blir så en llt de närmsta veckorna. Har lite dåligt med kläder överhuvudtaget tycker jag, mina mammabyxor sitter så hårt över magen nu och blir så obekväma att ha på sig efter en stund, har mest tajts och tunika just nu. Sen lär det väl ta ett tag innan jag får plats i mina gamla kläder :) Har inte haft några problem med att gå ner i vikt med de andra men denna gången har jag gått upp mer i vikt och är ju äldre men det är ju bara att ha lite självdisciplin :) När jag gick hem från BM idag så sa hon Då ses vi nästa vecka så jag hyser inget hopp om en bäbis innan dess!

Här oxå gått upp mer denna ggn. Inte jättemkt men tillräckligt. Till o med vissa mammatröjor är för små, byxor likaså. Använder två par byxor just nu, varav ett par är jeans som bara kasar ner hela tiden. O sen lååånga linnen (blir ungefär som normallånga linnen nu).. (använder linnen i princip varje dag året om även om jag har nåt över vintertid.)

Här nåt par byxor som ligger pga att dom har varit förstora i midjan så dom kanske funkar efter

Min bm bokade in ett besök med ett vi får se om vi ses. Men som det känns nu kommer jag behöva gå på det. Är ju när jag väl har gått över en v ...
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-16 16:51:31 följande:
    Hur går det Clembke? Min mage är iallafall kvar och idag hat jag tokstädat för att se om det kan ha någon effekt på min lilla gäst, hitintills har det inte lett till mer än en ond rygg :) Men rent blev det! Fy för tusan vad jag är trött på detta nu och då hÄr jag inte ens på övertid! Igår hade jag ingen bra dag kände nästan lite panik över att det kan vara mer än två veckor kvar, hur ska man orka med det?? Får väl ta en dag i taget och innan jul så har vi dom i famnen. Du kanske tom redan har din utanför magen?

Inte då... Den verkar trivas bra där inne. Här haft lite molande i nedre magen igår kväll, liiiite i natt o lite idag. Men fortfarande inget som gör ont... *suck*

Här oxå testat på det där med städning, får inte heller mer än ryggont. Usch, tänk om det dröjer två v till! Fy för den lede.... Då har jag gått upp i atomer innan dess...

Här varit inne i stan o handlat lite mer julklappar men inte ens det verkar hjälpa... Är mer lugnt nu än innan...

Var inne på Lindex o skulle köpa lite kläder tilL syrrans barn o såg alla finna kläder. Tänk om man hade haft den lilla nu så att man hade kunnat köpa julkläderna. Jaja, få bli en sväng sen när den väl har kommit ut....
  • clembke

Än har det inte gjort så mkt. Varit rätt lugnt idag. Här dock varit riktigt trött idag då jag sov kass inatt. Har nog haft ont överallt förutom förlossningsvärkar i natt. O sen sprungit på toa ett x antal ggr.

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...