• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

mother87 skrev 2013-10-27 20:05:37 följande:
    Vecka 37 här nu. Men hela helgen har varit super dryg! Fått "PMS" plus en dålig mage som resulterar med förvärkar. Plus mensvärk eller vad man ska kalla det i höfterna bak i ryggen (de området) runt om o nere i magen. Riktigt jobbigt med alla 3 pinorna som stör en plus då humörsvängningar från helvetet :/ o halsbränna nattetid... Suck.. Men men. Ny dag imorrn, o hoppas det e lugnare, eller att detsätter igång förlossning! Ul imorrn kl 11. Vanligt tillväxt. Annars blir det bara att slappa, hoppas jag.

Haha, Humörsvängningar finns här med. Sambon skojade med mig o jag va spå nära att börja storböla... Lyckades dock stoppa tårarna. Men jag hade faktiskt förvarnat honom att jag var lipig igår så han hade nog tagit det med ro...

Mensvärken har jag lite me, men inte tillräckligt mkt o ofta så på mig gör dom nog ingen nytta.

Lycka till på UL. själv ska jag klä på pojkarna o åka till dagis med dom. Sen borde jag hem o städa o vika tvätt men blir nog att jag åker till pappa o fika ist
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-10-28 08:55:11 följande:
    Mitt humör är ohemma, väldigt instabilt, ställde mig i köket igår och började gråta som en tok! Vet inte varför, kände mig bara väldigt trött på att vara gravid! Fick tröst av sambo och 3-åringen som undrade vad som stod på :) Har oxå mkt sammandragningar och förvärkar men inget som känns som det gör någon nytta. Mest psykiskt jobbigt tycker jag då man hoppas att det ska börja. Tror dock inte att denna lilla kille kommer innan BF då ingen utav de andra gjort det. Här är det Novemberlov denna veckan och barnen är hemma från skolan/dagis, skönt tycker jag då tiden går lite fortare när man inte sitter själv på dagarna. Jättedåligt väder i Skåne idag iallafall regn och blåst så idag får vi stanna inne och mysa istället :) Längtar efter bäbisen nu!!!

Här oxå gått över med mina andra 2, 9 dgr med den första o 6 dgr med den andra. Så är inställd på att gå över nu med om jag inte kan lyckas med att övertala läkare att få igång det tidigare. Få väl se vad dom säger imon.

Börjar verkligen bli jobbigt psykiskt då all energi o tålamod är borta. Som tur är har mina 2 pojkar hållt någorlunda sams den sista veckan.

Ska bli blåst o regn här me sen i em. Hua...

Få se om barnen går till dagis imon el om dom få vara hemma, beror på vädret.
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-10-29 12:53:19 följande:
    Åh vad skönt om du får bli igångsatt tidigare Clembke! Håller tummarna för dig! Idag är jag verkligen trött på att vara gravid, känns som jag har gjort allt här hemma, städat lådor, tvättat kläder, fixat bebisens rum osv. Kan inte komma på något direkt som jag är sugen på att göra, tycker det är jobbigt att stå & gå förlänge med för bäbisen trycker så mycket nedåt nu. Borde ju njuta utav denna sista graviditet tycker jag för i detta hemmet blir det inte fler barn iallafall! Vi har precis fått tillbaka strömmen efter stormen igår, den har varit borta sedan igår vid 19-tiden så nu tror jag vi ska titta lite på Tv och fortsätta vänta på lillebror :))

Suck, blir ingen tidigareläggning av fl . Precis hemkommen från förlossningen o ctg o ul. Vattnet har minskat så nu görs det inget mer...

Ordinerad Alvedon o väntan... Så 2 tabletter vid sänggående mot allt det onda.

Men fick henne åtminstone att känna på mig. Hon kunde inte känna huvudet, men hon drog lite i tappen. Förhoppningsvis skynda det väl på i det stora hela. Annars få jag be min bm att känna om 2 v igen när nästa besök är.

Va hos henne idag, 37 härliga cm i magmått o 15 kg viktuppgång... (mer än viktuppgång än jag har haft med mina andra två). Känner mig inte alls motiverad idag...
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-29 16:51:13 följande:
    jag har också gått upp mkt mer än sist 16 kg än sålänge gick upp 12 sist...suck Men nu var iaf huvudet nedåt och ruckbart! vilket känns underbart! men oj va jag är sugen på att föda nu, men är ju 36+1 bara så...är väl ett tag kvar.

Vad skönt att det är neråt nu. Hoppas den stannar där nu.

Ja tänk om man kunde lägga sig i ide de sista v el trolla tiden lite. :-P 36+5 är jag... Låter mkt bättre att säga att man är i v 37 (låter länge gånget)
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-10-30 00:19:39 följande:
    Vad synd att du inte fick igångsättning! Hoppas denna lilla bäbis kommer lite tidigare då! Ja lite sömn nu fram till bäbisen tänker sig titta ut hade varit skönt, dagarna är så långa. Själv letar jag tecken hela tiden vilket bara är onödigt. Blir bara besviken när det inte händer något. Det närmar ju sig i vilket fall! Jag har inte vägt mig på ett tag men vid mitt förra besök hos BM så visade vågen 10 kg upp och det har säkert ökat med några kg, känner mig väldigt tung i kroppen nu. Får väl försöka mig på att få lite sömn nu! Ska iväg med barn, sambo och kompisar imorgon på utflykt och det ska bli kul, skönt att komma iväg hemifrån lite!

igår efter att hon hade dragit i tappen hadejag lite sd, men det blev inte mer än det...

Hade hoppats på lite mer... Men men, det kommer väl hoppas jag. Kommer ju inte gå gravid livet ut... imon är det 37 fulla v...
  • clembke
    mother87 skrev 2013-10-30 08:51:03 följande:
    Allt såg ut som det skulle på tul. Räknades väga ca 2700G. De vägde sonen när han föddes bf-15 så blir en stor tjej :) här står allt stilla om vad det kan tänkas angående föda :( riktigt dryga dagar,, o magen är från en annan värld. Så som man fått springa på tia dessa dagar har man inte gjort på hela året ihop räknat :/ igår var magen lugn, men slog igång idag igen. Men de har väl sitt slut det med. 24 dagar kvar till bf nu i alla fall.

skönt att veta, om den kommer tidigare så är det ju ingen större fara när den är lite större.

Våran vägde drygt 2600 förra v, denna ggn mätte dom inte bebis, men antar att den ligger runt 3000 snart. Hon trodde att den skulle väga runt 3.7 om jag går tiden ut.

Ja magen, den visar sina dagar att den finns... kan ju hoppas att det är ett tecken att det snart vill komma igång... :-P
  • clembke
    mother87 skrev 2013-10-31 16:50:25 följande:
    Hur mår ni mammor? Ni som vet, hur ät det med den dära slemproppen? Hade en flytning i förmiddags vid 2 toa besök, men de var ju ingen gelé utan en tjockare vit gul flytning :/ nasty i know. Visst haft lite "mensvärk" till o från idag, men inget nytt vad jag kan tänka mig, har ju nån form av pina var dag tycker jag.

Nu är det snart 5 år sen jag såg slemproppen sist, men har för mig att den var rätt geleakig och glattig om man säger så. Men vet inte riktigt... Med min andra så märkte jag aldrig när slemproppen gick. Trodde först innan oxå att min propp hade gått, men konstaterade sen att det var nog bara flytning. Jag inbillar mig ibland bara för att jag letar tecken på att det ska vara igång... :-P Önsketänkande på hög nivå...
    Men nu har jag iaf gått in i v 38 (37 fulla v idag)... 20 dagar kvar...  

Annars är det väl en så där dag. Barnen var hos sin moster inatt så jag hade en lugn och skön fm för mig själv. (sambon jobbade). Låg kvar i sängen lääänge (åt till o med frukost där)
    Sen ska man ju försöka vara duktig när man inte har några barn hemma så jag städade. Men det tyckte inte ryggen om så nu är jag så trött och ha småvärk i ryggen mest hela tiden. O det enda barnen vill nu här hemma är att man ska vara med o leka med dom. Men pallar verkligen inte det just nu.
    Så nu är jag mest trött och seg och väntar på att kl ska bli 18 (bollibompa....)  

Ska försöka planera in äldste sonens kalas oxå. Planerat att det ska vara den 9 nov (han fyller den 14, men ska ju till BM den 12 o hoppas att hon då kan göra en hinnsvepning eller så då om det inte har kommit igång innan dess)
    skaviblifyra skrev 2013-10-31 09:08:40 följande:
    då är oktober snart slut. Jag som hoppades på idag. men det blir nog inte det...och det skadar ju inte att bebin tjockar på sig några dagar till men en vecka till tycker jag räcker ;)

jag kan vända mig om igen! helt fantastiskt! har haft så ont i bäckenet just vid vändning i sängen, inatt vände jag mig hur lätt som helst utan den minsta smärtan. Antar att barnet kommit längre ned ev fixerat sig fast jag tycker den känns ruckbar fortfarande. strunt samma vad som är orsaken det är underbart iaf!!!
    Vad skönt att kunna röra på sig. Som tur är så har mina fogar bara bråkat ibland på nätterna. Men visst gör det svinont när dom gör det.
    Emellanåt känns det som bebisen är påväg att borra sig ut neråt. Gör så ont ibland, men samtidigt så går man o hoppas på att det gör nån nytta. Tror inte att h*n har fixerat sig än då både BM o läkaren kände på huvudet noga o 2 ggr var.  Så den ligger nog rörlig fortfarande. (Hade hoppats på fixerad, möjligtvis ruckbar men inte mer. Men pratade med syrran idag och hennes barn har varit rörliga vid förlossningen så det är väl lugnt ändå)

Nähe, kanske ska ta o fixa lite kvällsmat till barnen nu innan barnprogrammen börjar.    

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-31 20:49:48 följande:
    det är ju bara å avvakta å se. min dröm om oktoberbebis verkar förbi. hade så gärna...men men... får bli en november bebis då

Hahha, november bebis är inte fy skam det heller. Jag har ju redan en nov.bebis (bebis o bebis, blivandev5-åring)
    mother87 skrev 2013-10-31 19:44:46 följande:
    Har nån typ av värkar som jävlats nu till o från 2 timmar. Men tycker dom sitter i lite väl länge när det gör ont. Minns inte hur det känns. O vågar inte tro annat än att det är förvärkar,,,

Vad skönt för dig om det vore på riktigt.. är faktiskt lite avundsjuk, även om det så bara är förvärkar. Här ju inget sånt just nu, inte mer än en rygg som gör ont efter städningen. :-P
  • clembke

Hur går det för er?

Här går jag med lite molande värk längst ner emellanåt o sammandragningar då o då. Dock inga som gör speciellt ont, men kanske gör dom lite nytta iaf... Så kanske nån gång i veckan (om jag får önsketänka lite )

• clembke
    mother87 skrev 2013-11-03 11:56:44 följande:
    Ingenting som händer här inte :/ känner sig mer deppig. Haft illamående igår o idag, o lite pin värk nere i magen men inget mera. Sovit dåligt inatt med, bara vaknat o somnat till o från hela tiden. Imorrn e det vanligt bm besök, men hade ju hoppats på att inte behöva gå dit, men shi fick ja :P 37+1 idag.

Jag ska gå en hel v till innan jag ska till BM nästa gång. Tänk om skulle dit nu så man hade kunnat be henne dra lite i tappen eller gjort en hinnsvepning. (kan ju sätta fart på det). Men vi får väl se, hoppas att det kan komma igång av sig själv innan man ska dit.

På lördag ska vi ha kalas för stora pojken så antingen får den komma innan det eller vänta till efter kalaset.   
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...