Inlägg från: skaviblifyra |Visa alla inlägg
  • skaviblifyra

47 dagar kvar - behöver pepp...

Jag letR tecken också. Hade lite mer värkar inatt var 4e min i 2h...ssenförsvann de. Hade lite rosa flytning men sen inget mer...ååååvill sågärna föda nu

• skaviblifyra
    Sissij79 skrev 2013-11-07 22:27:31 följande:
    Lycka till nu mother87! Jag vill ha en sådan film vattenavgång :) gärna imorgon! Här händer inte ett dugg, men men någon gång ska den ju komma ut! Får väl försöka hitta på lite roliga saker att göra i helgen så tiden går lite fortare! Tyckte tiden gick så superfort fram tills v 34 ca då stannade den av och sedan dess har det gått SÅ sakta! Längtar tills den hemska halsbrännan är borta och att kunna röra sig igen. Sambon jobbar inatt så bäbisen kan ju stanna över natten i magen och sedan komma ut i morgon!
    jag tycker precis tvärtom tiden till v 34 sniglade sig fram. men då hade jag haft smärtsamma sammandragningar av och till från vecka 13 så varit nervös för missfall och förtidig födsel. men nu tycker jag det går riktigt bra framåt. fast vill ha bebis nuuuuuu ändå ;)

v 37+4 idag...
  • skaviblifyra
    clembke skrev 2013-11-10 14:33:00 följande:
    Hur går det för er?

Här hemma är det samma visa, Sd ibland, mensvärk ibland o sen inget mer... Suck....
    På tis ska jag till bm o då be henne att känna på tappen. Hoppas att en hinnsvepning ska kunnas göras... El nåt annat som kan trigga igång det.

10 dagar kvar till bf annars.
    segt mår ju bra men man vill ju bara fööööda nu. Idag kom sonen vecka 37+6. men har räknat med en vecka itll iaf. Men sen får hen gärna komma. Man bara går och letar tecken som inte finns ;)
  • skaviblifyra

känns som inatt är natten då det händer. blir spännande att se om det är önsketänkande...fast önske och önske mannen jobbar så det är ju inte precis optimalt :)

• skaviblifyra

blev inget inatt och tur va det. mannen hade inte kunnat komma från jobb. Men nu är han ledig till tors så det hade passat bra om bebin kom nuuuuu  :)

så tråkigt att bara vänta. Egentligen är det väl skönt och jag borde njuta av den här egentiden. då sonen är på 15 h...men ja...vill ju bara få ont och föda juh! hur går det för er andra???

• skaviblifyra

jag är uttråkad och vill att bebis kommer nu!!!! 8 dagar sen sonen kom, så nu tycker jag hen kan komma :) har massa molvärk men det blir inget ordentligt. så störigt. Så hela dagarna går åt att känna efter...men nä inget ;)

• skaviblifyra

min förkylning är ngt bättre men fortfarande kvar. och nu fick sonen feber...suck. när ska det passa att bebisen kommer egentligen? vill ju föda nu! men hade ju varit käckt om vi var friska. ALltså det här med att skaffa barn som föds i november känns sådär genomtänkt Flört

• skaviblifyra
    Sissij79 skrev 2013-11-19 19:54:13 följande:
    Fy för alla sjukdomar! Jag är frisk nu men min 3-åring har blivit förkyld stackaren men det verkar inte bli så farligt utav det som tur är! Vad jobbigt med en ond höft oxå Clembke hoppas det går över snart! Har ju med BF imorgon, sen är vi lite på plusstid :) Känns som bäbis behöver komma nu, märks på humöret här hemma hos alla att det inte är som vanligt och att alla går och väntar. Tycker det är värre med molvärken nu och alla förvärkar gör ju mig galen!! Har ni några namn än? Vi har Matheo & Lincon högst på vår lista men man vet ju inte riktigt förrän den kommit ut :) Åh vad jag längtar till det är klart och bäbisen ligger i min famn :))
    vi har inga namn eller massa...vi vet ju inte vad som ligger i magen :) ska bli såååå spännande att se! åh nej kräksjukan vill man ju inte ha!!!
  • skaviblifyra

idag kom hon ätnligen i full fart började få regelbundna värkar 07,45 11,35 är hon ute. 3410g å 49 lång! härligt. å vi hade rätt det va en lillasyster

• skaviblifyra

ibget namn än. ammar hela tiden å eftervärkar så jag vill dö. värre än förl.... suck

clembke skrev 2013-11-22 23:19:42 följande:
    Oh, grattis!!!!

Hoppas allt gick bra o att ni mår bra. Något namn? fort gick det me. Hoppas mitt hår lika fort..

Vill oxå nu.... Här lite molande mensvärk idag,men förmodligen falskt alarm igen. Tänk on ddet ändå kunde börja göra ont...

• skaviblifyra

prova chokladbollar funkade på grannen å mig

clembke skrev 2013-11-24 22:14:19 följande:
    Nä ingen bebis här heller. Molande mensvärk till o från, men inget som gör ont. Varför kan det inte ändra på sig o bli åtminstone riktiga fv så det gör nån nytta...

Imon ska jag iväg o besikta bilen. Kanske sätter fart då

Annars var vi o storhandkade, sprang i jobbiga trappor (va hos svärmor dom bor på tredje vån utan hiss) o idag har jag städat o testat att möblera om i sovrummet. Men det hjälpte föga...

• skaviblifyra

härligt grattis!!!"

clembke skrev 2013-12-06 11:24:44 följande:
    Nu är hon äntligen ute, kl 03.07 kom hon ut. 5 min efter att dom.tog vattnet o efter 1 min krystvärk.

Från att inte alls ha haft bråttom till att ha jättebråttom.

Låg mest med Sd från ca kl 16, en del gjorde lite ont en del inte alls. Men vid ett-tiden började det hända saker o det gjorde oooont. Sen gick det av rena farten... Lite för fort så min epidural jag ville ha fanns det ingen tid för - denna ggn oxå!!!

3605 gr o 48 cm. O en himla massa mörkt hår...

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...