Inlägg från: skaviblifyra |Visa alla inlägg
  • skaviblifyra

47 dagar kvar - behöver pepp...

Hänger på! Är 50 dagar kvar å är såååååless varit sjukskriven typ sen 12 juni inkl semester... så börjar tröttna på attt ligga hemma. Är hemma pga smärtsamma sammandragningar. Sonen kom 37+6 så hoppaspå ngt liknande! Harvarit en lååååång graviditet men mår nu egentligen bättre efter typ v 30. Från v 7-8 var eet en plågs. Så njuter egentligen mer av grav nu än innan men ja nu är det snartnog ändå ;)

• skaviblifyra
    Sissij79 skrev 2013-10-06 18:36:26 följande:
    Jag jobbar som Ambulanssjuksköterska och pga hot,våld och tunga lyft får man inte jobba längre i graviditeten, de har heller inga omplaceringsmöjligheter så därför fick jag gå hem. Ja promenader är ingen höjdare längre tycker inte jag heller. Min mage blir stenhård när jag rör mig inget som gör ont men det känns obehagligt. Tvättat lite bäbiskläder idag, oj vad dom är små! Det är ganska så mysigt med alla förberedelser. Vi beställde en ny vagn på nätet som kom förra veckan, har inte vår förra kvar då vi bestämt att vi inte skulle ha flera barn :)) Sen blev vi ändå så sugna på en liten bäbis till.
    va mysigt med en liten till. ni har fått dem i två omgångar då :) vi har inte tänkt ha flera barn nu. dels pga vi är nöjda med två (vad vi tror...kanske räcker det med en ;) ) men efter dessa två fördjävliga graviditeter orkar nog ingen av oss att jag är ett monster i 9 månader till...så det får allt räcka :) men man ska aldrig säga aldrig
  • skaviblifyra

Va på gekås idag å köpte det sista nappar nappflaska kläder att ta hem bebisen i från bb. present från storebror present till storebror amningsbh så nu är vi helt redo så bebis kom snart!!!!

• skaviblifyra

jag badade och fick massage funkade utmärkt. hoppas på likadan föelossning som sist. vattnet gick halv fyra värkarna började halv sex. han kom 9,13 snabbt smidigt å rätt smärtfritt

• skaviblifyra

min bebis har ju vänt sig om tre gånger senaste veckan. men nu ligger den med huvudet ned iaf. hoppas den stannar så!!!!

• skaviblifyra
    mother87 skrev 2013-10-17 11:10:46 följande:
    Hur vet ni om den vänder sig (dum fråga kanske) :-! Min bm har bara sagt att flickan här är fixerad när jag är på koll (gör ont de) o de har hon sagt sen v 28. Sonen fixerade sig oxå där nånstans mellan 28-30. Låter dumt än en gång men vill att det ska vara dax snart! Vill gosa bebis nu, dagarna är såå dryga,, Idag har jag påbörjat BB väskan iaf ;) imorgon ska madrassen till sängen hämtas ut på posten o då ska det bäddas :) men för ovanlighetens skull fick jag sova hela! Natten inte ens ett toa besök. O så har man ju små plockat lite hemma o sorterat o lagt sonens saker där dom ska vara o så efter man lämna sonen på dagis. Känner sig lite slö men ändå pigg för ovanlighetens skull. Så kanske blir o dammsuga här hemma i eftermiddag, vilket man inte pallat alls senaste :P
    rörelserna ändrar sig samt att jag känner när den gör kullerbytta. Och så känner jag om huvudet är upp eller ned :)
  • skaviblifyra

suck nu har dem vänt sig igen å gar huvudet upp... jaja den lär väl vända sig många ggr igen... hoppas jag.

• skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-21 07:34:24 följande:

Nä fy... Hoppas den vände sig rätt snart igen o sen stannar där.
    jaaaa det va ju planen i torsdags!
  • skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-21 10:23:54 följande:

Vad säger bm om det? När "måste" den ligga fixerad neråt för att inte riskera säte?

Jag går här o hoppas att bebisen gör nån nytta nu. den ligger o trycker neråt så det ilar till o göra lite ont längst ner. (inga värkar dock) men kanske den bökar till o trycker lite så att trappen öppnar sig lite iaf. Så kanske man slipper gå tiden ut. *drömmer lite*
    nä alltså det finns ju inte sluttid precis. men man gör ju vändningsförsök v 37. men den här bebisen vänder sig hela tiden, så jag antar att jag kommer göra en bäckenmätning för att se om det går att föda i säte å så får vi helt enkelt se.
  • skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-21 16:09:12 följande:
    Ok. Hoppas att det blir bra i slutänden.

Just nu sitter vi på sjukhuset efter ul. Konstaterat polyhydraminos (el hur det nu stavas), för mkt fostervatten. Gränsvärdet ligger vid 240 (hade det för en månad sen) o jag ligger nu på 321. Så nu sitter vi o vänta på att göra en ctg-kurva. O sen ev ska vi göra en ctg varje v tills vidare.
    Rådet vi fick va dessutom, går vattnet så ska vi åka in. Även om inte värkarna har kommit igång. Så vi får väl se vart det tar vägen o vad dom säger efter ctg idag.
    kunde de se ngn anledning till polyhydron? så trist att ha täta kontroller, men bra såklart! är det tungt att andas nu och så? magen kan ju bli enorm med detta...
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...