• YummyMami
    Anonym (HJÄLP!!!) skrev 2013-10-05 01:47:06 följande:
     Idag träffade jag soc och berättade allt, fick reda på att barnen har inte varit på skolan i över två veckor nu. 

Förklaringen till barnen beteende, att dem är rädda för mig, är att hon överbeskyddar dem och pratar dålig om mig.

Soc sa att eftersom barnen är rädda kanske skulle vara en bra ide om dem var med när jag träffade dem.  jag så ok. 

Jag frågade om det är laglig att göra på det här sättet och hon så att det är inte laglig om det inte finns tillräckliga starka skäl.  men vad kan man göra är frågan?  stämning eller låta det bara vara??

Jag tror att soc  förstådd vad jag menade med överbeskyddar, en exempel är att hon ammade vår äldsta  dotter till hon var 4år, jag tjatade att hon borde sluta men det gjorde hon inte,  tänderna började ruttna och då slutade henne.

Med vår minsta dotter brukar hon sova i en liten säng på1,60, jag har sagt att hon måste sova huvudsakligen i sin säng med hon vägrar, hon säger att hon får sova vad hon vill.

Alla barnen är tjocka för att hon ger till dem popcorn, friterade pomesfrites och frysta pizzor,  jag har pratat med henne att det inte går och försöker laga mat men då kritiserar hon mig och säger att barnen tycker inte om det, jag försöker få dem att äta hälsosammare men då blir hon arg och säger att jag får inte tvinga barnen??

Vår äldsta grab har asperger, han är 13år, 173cm och väger runt 85kilo,  han sitter för det mesta och spela dataspel, jag försöker få honom att röra på sig men så fort han klagar då blir mamma förbannad på mig.

En sak som jag tänkte på är att hon har tagit min roll som pappa, och få att känna mig utanför. 

Nu håller hon på att bråka om bodelning med, genom att blanda i tillgångar och skulder, t.ex. vi har en husbil som ska lämnas tillbaka där vi betalade handpenning på 70KSEK och jag har sagt att vi får glömma den pengar för att bilhandlare kommer inte att betala samma som vi köpte för, men då vägrar hon acceptera det och säger att hon får ta vår gemensam bil och jag får ta husbilen  eftersom den har en värdet på 70KSEK?? .

Jag har förklarat att det är enkel att göra en bodelning, man delar på skulder och tillgångar lika mycket men då vägrar hon, hon säger att så länge jag står som ägare för huset måste betala den och omkostnader som el, vatten mm.  Hon tjänar lika mycket som mig men vill tvinga mig att betala lägenheten jag bor nu + huset. 

Det är en mardröm som jag går igenom, jag ska träffa soc igen på måndag, Kan hon riskera att bli av med vårdnaden efter allt som har framkommit? 

Hon har hotat med att ta livet av sig och det vill jag absolut inte, ska berätta detta till soc på måndag. 

Tack så jätte mycket!!!

Nästan som att läsa manus till en drama där mamman sen tar livet av sig och barnen på slutet.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
Svar på tråden Har inte träffa mina 4 barn på 2 veckor, min fru vägrar låta mig se dem.