Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Hög FSH? Inte längre! Hur jag gick tillväga...

Jag har bara läst nån rubrik innan om just Inositol,men visste inte alls att det var ett b-vitamin. Finns det bara på hälsokosten eller även på apotek? C-,d- och e-vitamin äter jag redan,folsyra självklart! och även omega 3 så då återstår typ bara att testa Inositol. Äter mörk choklad dagligen också så magnesium lär jag inte behöva. Och har alltid haft väldigt högt hb så extra järn är bara dumt. Min äl har försvunnit och mensen är totalknäpp så jag ska testa b-8 nu. IVF är inte aktuellt,men får jag äl i mig själv kanske det finns hopp igen! Drömmer

• Jag är bara jag

Skulle folsyran bara funka tilllsammans med Inositolen eller för sig också och hur? Mycket folsyra plus zink förbättrar ju spermierna,finns det studier på kvinnor ang. folsyran? Eller tar du så mycket av andra skäl? Tar själv just nu 10 mg per dag inför ED,min läkare här tyckte det var jättemycket och onödigt,man undar ju vad de grundar dosen på...?

• Jag är bara jag

Ja,det är mycket och jag har ju redan ätit folsyra i nästan 8 år så det kändes överkurs,men man följer ju medicineringen självklart. Mest bara de med upprepade missfall som tar så mycket här och jag trodde först det var därför,men alla tar så mycket tydligen.

Svar på tråden Hög FSH? Inte längre! Hur jag gick tillväga...