Inlägg från: belladoni |Visa alla inlägg
  • belladoni

Jag räcker inte till!!!!!!!!

Hoppas du har tagit den där "pausen" som verkade vara på sin plats för ett par dagar sedan och att du nu fått lite perspektiv på alla råd, som trillar in! Har i ett tidigare inlägg skrivit " Mammor är vi hela livet" sätt det i relation till att du ska orka.
    För ett par år sedan befann jag mig i ungefär samma sits som du  är  nu, då jag skulle vara allas lilla hjälpreda, vilket oftast var jag själv som utnämnde mig till & det höll på att sluta riktigt illa, fick då rådet eller uppläxningen "Du måste vara stark i dig själv för att orka vara stark för dina barn!" och detta etsade sig fast. Jag valde att göra en totalvändning, sorterade bort människor runt omkring mig som "sög energi", tillät mig att vara trött, gå och vila och säga nej, jag orkar inte idag. Insåg efter ett tag att barnen mår inte alls "dåligt" av att bara vara hemma och inte göra något alls, tvärtom de älskar det!
    Idag är jag starkare än någonsin och känner att jag kan finnas där för mina barn när de behöver mig, det ger rejält med egoboost i mamma hjärtat. Totalomvändningen var  en jobbig process men passade för mig, kanske för dig också eller ta en sak i taget, men våga ta tag i dig själv och säga ifrån! Lycka till!

Svar på tråden Jag räcker inte till!!!!!!!!