Inlägg från: Mamma i hjärtat |Visa alla inlägg
  • Mamma i hjärtat

Jag räcker inte till!!!!!!!!

Jag kämpar och försöker verkligen få allt att gå ihop. Vara den perfekta, kärleksfulla mamman, älskaren, systern, dottern, kompisen, kollegan, buss-sällskapet, kunden, grannen.... aaaaaargh!!!

Men jag då??? När jag ska hinna med att göra något så enkelt som att måla tånaglarna. Eller bara få andas i en sekund. EN SEKUND. Utan måsten och borden.

BLir så trött av alla böcker och coacher. Det funkar ju inte i verkligheten!!! Tiden finns där. Men den är slut. Och det är jag med... ! Min kropp värker, jag sover för lite, hinner inte äta som jag ska... Alla andra går före mig i prioritering.

Och mitt i allt ska jag vara en förstående mamma som hjälper mitt barn att blir stor och stark och redo för världen. Men jag känner att jag själv knappt orkar med....

• Svar på tråden Jag räcker inte till!!!!!!!!
  • Mamma i hjärtat

Förlåt för att det låter som värsta klagomuren. Men just nu, i denna stund, hittar jag inte orken eller energin att tycka att det är roligt att vara mamma... alla relationer etc. Vill bara vara jag. Så enkelt. Så okomplicerat.

Men klart att jag är Mamma i hjärtat :)

Men behöver tips och råd - hur balanserar ni upp vardagen?

• Mamma i hjärtat
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-02 15:42:05 följande:
    Enkelt. Sätt inte andra framför dig själv hela tiden.
    Inte så lätt...
  • Mamma i hjärtat
    Mammaboosten skrev 2013-10-02 15:44:12 följande:
    Det är alltid svårt att få till balansen. Förmodligen därför det finns så himla många coacher, självhjälpsböcker, kurser etc för att man ska lyckas få till balansen.

Men det finns ju tyvärr inga genvägar. Som när man ska använda syrgasmasken i flygplanet.. du måste sätta den på dig själv först innan du kan hjälpa andra.

Så vad behöver du just nu? Sova låter det som. Du får ta plats, och börja sudda i kalendern. Det är viktigt att säga stopp när det känns som det verkar göra för dig just nu!  
    Sova. Låter underbart!

Det svåra är att alla runt omkring mig känns lika stressade. Ingen har tid för någon. Men jag ska ha tid för alla.
  • Mamma i hjärtat
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-02 15:46:08 följande:
    Varför inte?

Drömmen om att vara perfekt kan du förresten kasta åt skogen - ingen har någonsin varit perfekt och ingen kommer någonsin att bli det. 
    är väl så. Men det gör ändå att jag hela tiden känner mig otillräcklig... Å så känns det som att alla andra hinner med allt mkt bättre!
Svar på tråden Jag räcker inte till!!!!!!!!