Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Gravid med min älskare!

Hej
    Jag är i ungefär samma sits. Har haft en älskarinna sm jag har börjat älska och känslorna är besvarade. Vi har precis blivit gravida och båda har förhållanden/familjer vid sidan av. Vet inte var det slutar. Troligtvis abort, men nu har jag börjat önska mig barnet. Behåller vi barnet kommer det bli en hemsk resa. Två uppbrutna förhållanden och kanske inleda ett djupare med någon som man kanske inte passar att ha familj med?

Vi bröt också med varandra några gånger av praktiska skäl, men har hela tiden fått "återfall". Att ha djupa känslor för någon utanför familjen är inte det minsta bra har jag bittert fått erfara.

Just nu känns allt bara så jobbigt och hemskt.

• Anonym (Samma)

Jag har tre barn och hon har ett. Jag skulle kunna bryta upp, men har svårt att lämna barnen i sticket hos en kvinna som är elak och förstör mer än bygger upp. Min älskarinna, som också har barn, kommer att ha svårt att dölja graviditeten även om hon gör abort, men vill inte heller lämna sin man av liknande orsaker som jag.
    Vi har olika lösningar men ingen är bra.
    Abort, behålla barnet, leva tillsammans, hon bryter upp och bor ensam och jag får leva en livslögn.
    Om det ändå blir en skilsmässa kommer både hon och jag att förkastas av familj och vänner. Våra respektive barn kommer bli utsatta.
    Usch

Självklart måste du berätta för "mannen". Han tar det nog bättre än vad du tror ;). Lycka till 

• Anonym (Samma)

För mig finns det nog inga råd. Alla alternativ är dåliga och kommer att leda till tråkiga efterspel. Just nu samlar jag mig inför det kommande årets storm. Försöker känna lite glädje i nuet och njuta av att min älskarinna och jag har något som är en del av oss ;)

Jag hoppas att din "man" kommer att vara förstående. Tror säkert att det blir en chock först, men kan inte tänka mig att han i längden kommer att vara upprörd. Det är du som bestämmer över din kropp och du har rätt i att själv fatta beslut om en graviditet eller en abort. Tror också att man inte ångrar att man föder ett barn men däremot är risken stor att man ångrar en abort.

• Anonym (Samma)

En liten undran. Vad är att ta pappaansvar på distans? Har man barn i smyg som man träffar lite då och samtidigt ger ekonomiskt stöd? Jag är novis men jag hamnar kanske själv i samma sits. Har inte riktigt funderat på hur en sådan roll kan se ut.

• Anonym (Samma)

Hej TS
    Jag slits mellan hopp och förtvivlan jag också. Även män känner av en graviditet och vill göra det bästa för alla parter. För mig känns det att jag vill behålla barnet men det kommer att medföra krossade relationer och en hel del bråk och besvikelser.
    Jag vet att du ska prata med mannen. Var beredd på att det kommer vara tufft några dagar innan hans känslor landar så ni kan inleda en dialog om vad som är bäst. Sedan är det ditt val, det är bara du som i slutändan kan bestämma om det blir en abort eller inte.

Tror i och för sig att kurator är bra. Jag behöver i alla fall en att prata och ventilera mina känslor med. 

Svar på tråden Gravid med min älskare!