Inlägg från: Anonym (Hjälp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp!)

Gravid med min älskare!

Det är såhär, att jag har ett sexuellt förhållande med en kille som är sambo med en annan kvinna! Vi har träffats då och då, och haft ljuvlig sex.
    Jag är singel, har två barn och är 40+! Han är sambo, har inga barn..

Nu har jag blivit gravid, trots preventivmedel, och jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Säkert är det många av er som nu tycker att jag gjort fel, som haft en relation med en upptagen man, och moraliskt sett tycker jag också det! Vi träffades då de hade en paus i sitt förhållande, och jag fick känslor för honom!

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till! Behålla barnet (om jag ska ha fler barn, så är detta sista chansen!), riskera att bli ensam med tre barn? Eller ska jag ta bort det?

Behöver hjälp med råd! Jag är vilsen, vet inte vad jag ska ta mig till! Jag har ännu inte berättat om detta för pappan i fråga!!  

• Svar på tråden Gravid med min älskare!
  • Anonym (Hjälp!)
    Philippa skrev 2013-10-02 10:24:28 följande:
    Bara du/ni kan bestämma detta...... vi kan inget om er situation i övrigt med ekonomi etc...
    Tack för svar! Ja, jag är medveten om att jag/vi är de enda som kan fatta beslut i detta, men jag behöver hjälp och råd, känner mig förtvivlad!
    Jag har ett ordnat liv, med bostad, jobb, socialt liv, familj och vänner. Och jag är kär i den här killen, men vet ju inte om han är beredd att finnas för det här barnet. Jag är så rädd, att om jag behåller, så finns ju risken att jag blir ensam med alla tre barn! Klarar man av det? Och då menar jag inte ekonomiskt, utan mer praktiskt!

Dessutom är jag över 40 år gammal, och oron över hur det ska gå med den här graviditeten har ju också väckts, så klart!

• Anonym (Hjälp!)
    Nettisen skrev 2013-10-02 10:25:52 följande:
    Först och främst tycker jag inte att du gjort fel utan det är han som är otrogen mot sin sambo. Om han inte vet om att du är gravid, så bör du tala om det för honom. Ni är ju två om det, eller hur?! Sedan får du känna efter vad du VILL. Jag har gjort en abort och ångrar mig ännu... Lyssnade för mycket på andra och deras åsikter. Det är du som ska leva med det beslut du tar. Kram!

Tack för ditt svar, och tack för att du inte dömer mig! Jag VILL ha det här barnet, men är samtidigt så rädd! Hur ska det gå, hur ska det bli, ska jag vara ensam med detta, med allt vad det innebär!
    Å andra sidan är det svårt att göra abort, känner jag. JAG älskar ju den här killen, och skulle vilja ha ett liv med honom. Men inte enbart pga att jag blivit gravid, det känns som fel anledning... 

Ja, hjälp, vilka situationer man kan hamna i i livet!  
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (tveksam) skrev 2013-10-02 11:26:58 följande:
    Jag tycker att du först och främst ska berätta detta för killen. Hur han ställer sig till denna graviditet kanske påverkar ditt beslut.

Du skriver att ni träffades när han och hans sambo hade en paus i sitt förhållande. Han valde alltså att gå tillbaka till henne, men fortsatte sin relation med dig? Tror du att han kommer att stå vid din sida vad du än beslutar om din graviditet?
    Ja, jag måste först och främst ta mod till mig och berätta för honom, det vet jag!

Hur han ställer sig, har jag ingen aning om!

Ja, de hade en paus, men han gick tillbaka till henne. Vi hade bara ett kk-förhållande ett tag, och vi har brutit med varandra flera gånger! Av någon anledning har vi haft svårt att hålla oss ifrån varandra, och tagit kontakt igen. Och nu blev det alltså såhär.

Jag kan ju inte förvänta mig att han står vid min sida gällande den här graviditeten, utan måste först och främst prata med honom, och se var han står. Skulle han få panik, så måste jag fatta beslutet själv, och jag vet faktiskt inte om jag vågar ge mig in i det här helt på egen hand, om jag ställs inför det. Jag har ju också två barn sen innan, jag måste tänka på dom också, och hur detta kan påverka dom! Detta är inte en situation jag önskar vara i, men nu måste jag ta itu med den, på ett eller annat sätt!    
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Samma) skrev 2013-10-02 13:21:27 följande:
    Hej
    Jag är i ungefär samma sits. Har haft en älskarinna sm jag har börjat älska och känslorna är besvarade. Vi har precis blivit gravida och båda har förhållanden/familjer vid sidan av. Vet inte var det slutar. Troligtvis abort, men nu har jag börjat önska mig barnet. Behåller vi barnet kommer det bli en hemsk resa. Två uppbrutna förhållanden och kanske inleda ett djupare med någon som man kanske inte passar att ha familj med?

Vi bröt också med varandra några gånger av praktiska skäl, men har hela tiden fått "återfall". Att ha djupa känslor för någon utanför familjen är inte det minsta bra har jag bittert fått erfara.

Just nu känns allt bara så jobbigt och hemskt.

Hej! Jag förstår vad du går igenom, ingen önskvärd sits!! Och ni har familjer på var sitt håll! Självklart kommer det att bli en jobbig resa för alla inblandade parter, om ni väljer att behålla barnet!
    Har ni barn på varsitt håll också?

Hur känner du för din sambo/fru? Är du villig att bryta upp från det förhållandet, för att ge det andra livet en chans?

Ja, många frågor att ta ställning till! Jag måste ju börja med att tala om för mannen i fråga, att jag är gravid, det har jag inte gjort ännu! Känns jättejobbigt!!     
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Samma) skrev 2013-10-02 14:16:21 följande:
    Jag har tre barn och hon har ett. Jag skulle kunna bryta upp, men har svårt att lämna barnen i sticket hos en kvinna som är elak och förstör mer än bygger upp. Min älskarinna, som också har barn, kommer att ha svårt att dölja graviditeten även om hon gör abort, men vill inte heller lämna sin man av liknande orsaker som jag.
    Vi har olika lösningar men ingen är bra.
    Abort, behålla barnet, leva tillsammans, hon bryter upp och bor ensam och jag får leva en livslögn.
    Om det ändå blir en skilsmässa kommer både hon och jag att förkastas av familj och vänner. Våra respektive barn kommer bli utsatta.
    Usch

Självklart måste du berätta för "mannen". Han tar det nog bättre än vad du tror ;). Lycka till 
    Önskar jag kunde hjälpa dig med råd, men jag vet tyvärr inte vad som vore bäst! Jag känner ju att det blir svårt att göra abort, om jag nu väljer det...Ska jag ha ett barn till, så är det detta, det blir inga fler "tillfällen". Ibland tror jag på ödet, att det finns en mening med det som händer.

Risken är ju ganska stor, att det slutar med att jag behåller barnet, men blir ensam med det, och två barn till. Vill jag det? Klarar jag det? Ja, det är sånt jag försöker fundera ut svar på, men jag kommer inte fram till något bra! Jag ska börja med att prata med mannen i fråga, och höra vad han säger. Jag är bara så rädd att han ska få panik, och lägga skuld på mig!  
  • Anonym (Hjälp!)

Nej, jag känner absolut inte att jag har gjort bort mig, faktiskt! Jag kärade, som sagt, ner mig i den här mannen, och nu blev det såhär. Jag har inte varit otrogen mot någon! Jag lever ensam sen ett år tillbaka, och träffade den här karln för några månader sen!

Jag tar inte lättvindigt på att jag är gravid!

Och vad menar (fy faaaan) med att jag förstör mina barns liv??? Jag gör ALLT för mina barn, så gott jag förmår, de är värda ALLT! Vi har ett bra hem, stabil ekonomi, vänner och familj, och ett väldigt bra liv! Mina barn är väldigt trygga, trots att de är skilsmässobarn! De har både sin mamma och pappa, och träffar oss båda lika mycket! Vi bor dessutom väldigt nära varandra, pappan och jag!

Och vad skulle jag ljuga om? Hur skulle jag kunna ljuga om att jag är gravid? Det blir svårt!!

Jag blir faktiskt ledsen över att någon, för mig helt okänd människa, kallar mig slampig! Det är jag inte! Ja, det är inte en önskvärd situation jag befinner mig i, men jag måste försöka göra det bästa av den, och fatta ett beslut som jag kan ta konsekvenserna av! Att göra abort är något som jag inte vet om jag klarar av, att behålla överväger stort! Jag fixar det, även om jag måste fixa det ensam!
    Men först måste jag prata med pappan. Jag hoppas att jag träffar honom i nästa vecka!

Tack alla ni för era svar, det uppskattas mycket att jag får stöd och råd av er (de flesta).  

• Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Ingen särskild) skrev 2013-10-02 18:41:28 följande:
    Tycker du ska ta en helg på tu man hand. Andas tänka o fundera på vad hjärtat säger och vad huvudet säger. Att bli ensam mamma klarar du frågan är ju vad du vill :) Det är bara du som vet vägen ur detta. Kram
    Tack, det är ett bra råd! Jag ska nog åka långt ut på landet, eller i skogen, och bara sätta mig på en stubbe och fundera på hur jag ska göra! 
    Som det är nu kan jag knappt äta eller sova, det snurrar i mitt huvud, och jag kan inte tänka helt klart! Måste nog ringa en kurator och få hjälp också! 
Svar på tråden Gravid med min älskare!