• Fool

    Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-07 14:21:56 följande:
    Var har jag skrivit så? Du verkar ha tagit åt dig ordentligt av mina ord. 

    "Man behöver ju inte skriva något alls om man inte kan hålla god ton? Man behöver inte bemöta folk som man blir bemött? Skyll inte på andra hur du själv beter dig."

    Hur ska man annars tolka det ?...du anser att man inte ska uttrycka sig om man inte kan hålla "god ton" , Jag ifrågasätter vad din definition av god ton är och vem som sätter gränsen för vad som är god ton...du ? , TS ?

    Hurvida jag tagit åt mig... är ju bara löjligt... vad exakt är det jag ska ta åt mig av ? Tråden handlar om TS och hennes problem... inte om mig , så vad exakt är det du anser att jag ska ta åt mig av ? Låter snarare som om du har problem med att dina påståenden ifrågasätts....     
  • Fool
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-07 14:45:26 följande:
    Just det. Jag skrev inget om att man ska hålla käften. Om du inte vet vad god ton är så avslutar jag diskussionen med dig. Det känns som att prata med en vägg nu.

    Ok , hellt korrekt , fel av mig.... du skrev inte uttala sig alls inte hålla käfrten......

    Så vad är skillnaden , oavsett vad det heter så verkar du mena att man inte ska uttrycka sig om man inte gör det enligt just din definition av god ton....och hittils har du inte lyckats redogöra för exakt vad som är "god ton" enligt dig.
  • Fool
    nyfiken82 skrev 2013-10-07 17:05:14 följande:
    Men att ni orkar!Vad vet ni om bakomliggande saker??
    Vad vet ni om vad som står i Soc papper sen tidigare?
    INGETING vet ni om det.
    Det är väl ändå jag som vet vad som är bäst för MITT barn??Just nu ska hon inte ha någon kontakt med sin pappa.
    Dessutom fick jag igenom ett tillfälligt kontaktförbud mot honom tills tingsrätten har beslutat om vart hon ska bo.
         
    Återigen så är det inte DITT barn utan ERT barn... flickan har en mamma OCH en pappa.
    Sett ifrån hennes sida så VILL hon antagligen ha kontakt med er båda , vilket du fortfarande inte fattar... du använder fortfarande er dotter som slagträ för att såra din fd man....

    Vad är anledningen till att du inte vill att ER dotter träffar sin pappa ? Du skrev ju själv i början av tråden att han var en bra pappa ?
  • Fool
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-10-07 18:42:43 följande:
    Tack! Då ska jag kolla! :)
    Innan du tackar TS och reggar dig så föreslår jag att du läser denna tråd lite bättre , så du har en hint om vad som väntar.
  • Fool
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-08 07:04:07 följande:
    Okej. Ett sista försök. Att hålla god ton innebär att inte uttala sig med en aggressiv ton, inga öknamn, svordomar mm. Hänger du med? Och som jag sagt tidigare, läs inte in något som jag inte skrivit. "Du verkar.." läs bara vad jag skrivit, inget annat.  Jag trodde faktiskt att du visste vad god ton är, och att jag inte behövde skriva det.............
    Ber om ursäkt för att du inte fick svar på det.  
    Ok , då förstår jag dig bättre , och jag håller med om din definition av "god ton".... so far so good.. men vad händer om personen du diskuterar med inte håller god ton utan själv kläcker ur sig öknamn , utrycker sig aggresivt , etc ?

    Ex..

    Kalle är otrogen mot Eva
    Du påpekar för Kalle att det där var väl inte så snällt ?
    Nisse svarar med , håll käften och lägg dig inte i......
    Vad svarar du ?   
         
  • Fool
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-08 10:14:53 följande:
    För det första skulle jag inte säga något, för det är inte mitt problem. Jag lägger mig inte i andras förhållanden. Men OM jag skulle få det svaret någongång, så fortsätter jag inte tjafsa, absolut inte. Jag går inte ner på samma låga nivå. Nisse har ju rätt. Det är inte min sak. Däremot så var han otrevlig och jag tänker inte vara detsamma. Svårare än så är det inte.
    Om du inte lägger dig i andras förhållande varför skriver du här öht ?
    Om någon skriver om sina problem på en tråd så antar jag att personen vill ha svar , dvs att någon "lägger sig i" , om svaren sen inte blir vad personen förväntat sig är en annan femma. 

    Ok , och visst kan jag förstå din ståndpunkt , men alla tänker inte som du , andra svarar på vad kalle säger...sen kanske det resulterar i en allmän "låg" nivå på konversationen , men då måste man ändå konstatera att Kalle är minst lika delaktig i att sätta nivån. 
  • Fool
    Maria 434 skrev 2013-10-08 12:44:49 följande:

    Senaste efterkonstruktionen slår nog rekord tror jag. Nu plötsligt pratar vi skyddad id, hot etc etc... vilket låter lite problematiskt, minst sagt, med tanke på att TS skaffade sig en älskare via nätet bara så där. Kanske inte nåt man skulle göra direkt om man nu är förföljd, hotad och har skyddad id.
    Ska man hitta på saker varteftersom kan man kanske försöka hålla sig inom trovärdighetens ramar. 
    Japp , väntar med spänning på TS nästa avslöjande.. hmmm undrar vad det kommer bli... mannen är egentligen en högt uppsatt ledare för Al Qaida och har CIA , NSA efter sig... dessutom är han egentligen född i en annan galax och sänd hit för att förbereda en invasion... han har på egen hand orsakat alla miljöproblem i världen...osv... m.m... etc
  • Fool

    Wohooo she's back !!!

    Han kanske saknade sin dotter och hon kanske saknar honom ? Har du ens frågat ? , men sådana små petitesser stuntar väl du i TS eller hur ? Så länge du kan såra honom så är du nöjd oavsett hur ER dotter mår av det , att flytta henne från sitt dagis antar jag bara är ännu ett steg i processen... starkt jobbat TS... verkligen

    Helvetet kommer ta slut när du hunnit mogna tillräckligt för att sätta ER dotters välmående före dina egna "behov" , och det lär nog dröja ett tag.

    Stackars unge Rynkar på näsan   

  • Fool
    nyfiken82 skrev 2013-10-17 17:36:14 följande:
    Det är absolut inte synd om henne!
    Tycker mer synd om min patetiska ex man
    Hon har vuxna runt omkring sig som ÄLSKAR henne mer än allt annat.
     
       

    Vet inte om jag skulle klassa ditt beteende för vuxet.. men men..

    Ang hur din dotter mår , hur vet du det ? Har du ens bemödat dig med ta reda på det eller antar du bara det är så för att du tycker så ? Du tror inte er dotter saknar sin pappa ?
  • Fool
    nyfiken82 skrev 2013-10-17 17:48:37 följande:


    Men jag har henne dygnet runt!Jag tror nog att jag ser om hon mår dåligt!
    Hon ska inte träffa sin pappa,Det blir bäst så här för henne...!!! 


    Du har alltså inte ens bemödat dig med att fråga henne... oj vad förvånad man blir
    Det blir bäst så för dig , men knappast för din dotter , men det skiter väl du i eller hur ? 
  • Fool
    nyfiken82 skrev 2013-10-17 17:53:08 följande:

    Men tror du jag får bra svar från en 1.5 åring??
    Ja jag skiter i hur mycket han vill träffa henne!JAG vet vad som är bäst för mitt barn!!! 
    "Vill du träffa din pappa" borde tom en 1.5 åring kunna nicka eller skaka på huvudet åt , dessutom finns det barnpsykologer som kan ge svar på en sån fråga... iof så är det en självklarhet för de allra flesta med ett par hjänceller att ett barn behöver träffa båda sina föräldrar och inte användas som slagträ... så frågan borde väl egentligen inte ens behövas.

    Det är fortfarande inte DITT barn utan ERT barn , och nej du verkar inte veta vad som är bäst för ERT barn eftersom du använder henne som slagträ mot ditt ex och dessutom förvägrar henne rätten till att träffa sin pappa för att DU tycker det är bäst så. 
  • Fool
    nyfiken82 skrev 2013-10-17 18:02:49 följande:
    Nej jag använder inte henne som slagträ!
    Jag vill att hon ska få en trygg uppväxt och det får hon inte av att vara med sin pappa 

    Du menar samma pappa som du i början av din tråd utmålade som en alldeles utmärkt pappa ?
    Är det honom hon inte mår bra av att träffa menar du ? Och det baserar du på... vad ? 
  • Fool
    molly50 skrev 2013-10-18 09:16:00 följande:
    Men oavsett vad som är sant och inte i den här historien så har TS ton och attityd genom hela tråden lämnat en hel del att önska.
    Hon har kommit med låga påhopp mot personer istället för att från början delge oss alla sanningen.
    Hade hon gjort det så hade nog tonen varit en helt annan från oss alla här i tråden.
    När TS börjar med att skriva att hon älskar sin man och aldrig kommer att lämna honom  och kallar honom världens underbaraste pappa och sedan tvärvänder och kallar honom för en stor skit och allt vad det är och använder deras dotter som slagträ emot honom. Ja,då reagerar de flesta.
    Det finns ett litet barn inblandat här. Ett litet barn som inte ska behöva lida för sin mors egoism och omogenhet.  
    Precis , dessutom kom vändningen i hennes inställning till sin fd man vid samma sekund som han dumpade henne pga av hennes otrohet. Så länge han höll ställningarna hemma medan hon var ute på äventyr så var han jättefin , snäll och en bra pappa , så fort han blev förbannad och dumpade henne pga hennes otrohet så blev han ett monster...  
Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg