Jag har alltid med mig ett stort kuvert, gärna med logga, som jag lägger pass och andra viktiga saker i och sen klistrar igen. oavsett om man låser in det i kassaskåp, lämnar i receptionen eller har liggande på rummet är det då lätt att bevisa om någon har varit och pillat på fel grejer Vill man kan man ta med sig flera kuvert och då även ha kontanter "inlåsta".
plånbok med myntfack är bra att ha utomlands eftersom det oftast är kontanter man handlar med snarare än kort.
paraply känns onödigt, du kommer inte bära det med dig om det inte regnar på morgonen iaf. Ta hellre på dig en jacka som står emot lite regn (du kommer knappast vara ute om det spöregnar) eller ta med en liten regnponcho som får plats i fickan.
Karta är bra att ha om du inte hittar redan, finns iofs att få på plats
beroende på vart i polen ni ska och var i sverige du bor kan en ansiktsrengöringskräm vara bra. Jag bor på landet och alltid när jag åker till städer (även i sverige) får jag super mycket finnar och oren hy pga att luften är så mycket smutsigare, inte kul när man kanske vill gå ut å vara lite snygg
Våtservetter är bra att ha i handväskan, finns 10pack som inte tar alls mycket plats
hmmm det är nog det jag kommer på så här på rak arm... Ha en trevlig resa!