• Anonym (P)

Hjälp med packningslista!!

Jag ska åka utomlands om ett par dagar och funderar över vad man borde ha med sig. Jag är alls inte särskilt berest så jag vet inte riktigt vad som är viktigt! Har skrivit en lista, så här ser den ut hittills:

Pass
    Biljett
    Pengar
    Handduk
    Ombyte
    Smink
    Duschkräm, schampo balsam
    Tandborste/tandkräm

Ööh ja sen har jag inte kommit så mycket längre... Fyll gärna på med saker, och om nån har nåt bra tips i allmänhet så tas det gärna emot! Glad

(Åker till Polen, så ni vet vädermässigt..) 

• Svar på tråden Hjälp med packningslista!!
  • Anonym (Lätt)

Strumpbyxor är alltid praktiskt att ha med. Väger inget och tar ingen plats. Men behändigt att ha om de blir kallt, eller så varmt att man vill gå utan långbyxor men inte barbent.

• Anonym (P)
    Anonym (Vägglöss) skrev 2013-09-30 11:22:55 följande:
    Vägglöss finns i hela europa och storstäder i Sverige, så om du åker till et ställe med stor ruljans på människor som kommer från olika ställen så vill jag inte riskera för mycket.
    Åkte på en härlig omgång vägglöss i italien, senare en i amsterdam och sist var på ett vandrarhem i stockholm.
    Så joo de finns nog med stor garanti i Polen..
    Nej men fy sjutton! :( Men jag tar ändå hellre med egen handduk isf istället för att ha deras vägglusindränkta :( uuusch!
  • Anonym (P)
    Anonym (Lätt) skrev 2013-09-30 11:25:16 följande:
    Strumpbyxor är alltid praktiskt att ha med. Väger inget och tar ingen plats. Men behändigt att ha om de blir kallt, eller så varmt att man vill gå utan långbyxor men inte barbent.
    Åh ja! Smart! :)
  • Mineralvatten

du glömde handkrämen ;)

• Anonym (P)
    Mineralvatten skrev 2013-09-30 11:30:30 följande:
    du glömde handkrämen ;)

Hudkrämen går nog bra till händerna också :)
  • Mineralvatten
    Anonym (P) skrev 2013-09-30 11:31:33 följande:
    Hudkrämen går nog bra till händerna också :)
    ja jo jo =).
    tänkte bara att en handkräm en liten förpackning går ju ned i handväskan =). 
  • Anonym (P)
    Kofot skrev 2013-09-30 13:17:58 följande:
    Adapter i de fall det behövs.
    Vad har man det till? (Japp, ni gissade rätt. Jag är blond.)
  • NeedfulThings

Adapter behöver du om dom inte har samma uttag som i Sverige. Jobbigt att ha med en laddare om du inte kan plugga in den någonstans!

Ska ni festa mycket så kanske lite smycken vore nåt att ha med? Finare skor, typ lite klack om du använder det?

• Anonym (anna)

Jag har alltid med mig ett stort kuvert, gärna med logga, som jag lägger pass och andra viktiga saker i och sen klistrar igen. oavsett om man låser in det i kassaskåp, lämnar i receptionen eller har liggande på rummet är det då lätt att bevisa om någon har varit och pillat på fel grejer Flört Vill man kan man ta med sig flera kuvert och då även ha kontanter "inlåsta".

plånbok med myntfack är bra att ha utomlands eftersom det oftast är kontanter man handlar med snarare än kort.

paraply känns onödigt, du kommer inte bära det med dig om det inte regnar på morgonen iaf. Ta hellre på dig en jacka som står emot lite regn (du kommer knappast vara ute om det spöregnar) eller ta med en liten regnponcho som får plats i fickan.

Karta är bra att ha om du inte hittar redan, finns iofs att få på plats

beroende på vart i polen ni ska och var i sverige du bor kan en ansiktsrengöringskräm vara bra. Jag bor på landet och alltid när jag åker till städer (även i sverige) får jag super mycket finnar och oren hy pga att luften är så mycket smutsigare, inte kul när man kanske vill gå ut å vara lite snygg Tungan ute

Våtservetter är bra att ha i handväskan, finns 10pack som inte tar alls mycket plats

hmmm det är nog det jag kommer på så här på rak arm... Ha en trevlig resa!

• SolOchSnö

Jag kan tyvärr inte tänka mig att det är badväder i Polen eller ens kjolväder just nu. Däremot skulle jag inte åka till en stad i mellaneuropa på hösten utan paraply, det kan börja störtregna och man blir både blöt och kall.

Men det mesta går att köpa där. En viktig sak att ha med är plats i resväskan så att du kan få med dig saker som du eventuellt handlar.

Tvättmedel är en bra idé men jag skulle aldrig ställa mig och tvätta på ett vandrarhem om jag är borta en vecka. Då går jag på stan och köper lite underkläder eller vad jag nu behöver. Det är förmodligen billigare i Polen än i Sverige. Däremot har jag tvättat på långresor men det är en annan sak, man kan inte släpa med sig kläder för en månad eller mer.

Om jag fattar rätt behöver man inte eladapter i Polen för "platta" kontakter, tex de vanligaste mobilladdarna. Se här:
    sv.wikipedia.org/wiki/Elektriska_standarder_i_v%C3%A4rlden
    Kontakt C (bilderna till höger) passar även i uttag E och i Polen har man uttag C och E.

Ha en trevlig resa!

Svar på tråden Hjälp med packningslista!!